Genel Bilgi

Bölüm/Program Adı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
Guidance and Pyschological Counseling
Web Adresi https://sbe.kocaeli.edu.tr/ E-posta sbeegitim@kocaeli.edu.tr
Telefon 902623031751-52 BelGeç. (Fax) 0090 262 3031753
Adres Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ Öğrenim Şekli Tam Zamanlı
Amaç Bu programın amacı, 21.yy Bilgi Çağı’nda mesleğinin yeni paradigmalarını kavramış, hümanist ve varoluşsal yaşam felsefesini benimsemiş, mesleğinde yeterli ve etik sorumluluk kazanmış, bilimsel araştırma becerilerini kullanarak alanıyla ilgili ve özgün çalışmalar yapabilen, eğitim, sağlık, sosyal hizmet, endüstri vb. sektörlerde çalışabilecek, kendini gerçekleştirme sürecine girmiş bireyin niteliklerine sahip psikolojik danışmanları yetiştirmektir. Amaç
(İngilizce)
The purpose of this program is to train counselors who comprehend the new paradigm of the profession in the 21st century, have adopted the humanistic and existential philosophy, are proficient and have earned ethical responsibilities in the profession, are capable in doing original research on the field using his/her scientific research skills, could work in the sectors of education, health, social services, industry, etc., and has the features of the self-actualized person.
Misyon Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı'nın misyonu, dünyada herhangi bir eğitim veya danışmanlık kurumunda psikolojik danışman olarak görev alabilecek ve alanda araştırmalarda bulunabilecek uzmanlar olarak yetiştirmek ve eğitmektir. Misyon
(İngilizce)
The mission of the Guidance and Psychological Counseling Master's Program is to train and train experts who can work as a psychological counselor in any educational or counseling institution in the world and conduct research in the field.
Vizyon İnsanı merkeze alan, seven, saygı duyan, insanı anlayan ve kişiliğinin bir bütün olarak gelişmesine katkıda bulunan, bu yönde bilimsel araştırma ve yayın etkinliklerini sürdüren, meslek etiğine bağlı, bireylere ve topluma rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile eğitimde psikolojik hizmetler sunmaktır. Vizyon
(İngilizce)
To provide guidance and counseling services to individuals and society that human-centered, loving, respecting, understanding, contributing to the development of personality as a whole, conducting scientific research and publication in this direction and adhering to the professional ethic.
Kabul Koşulları Adaylardan, yüksek lisans müracaatı için yabancı dil koşulu aranmaz. Adayların yüksek Lisans için ALES’ten en az 55 puana sahip olması gerekmektedir. Üniversitelerin Rehberlik ve Psikolojik Danışma (RPD), Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR), Eğitimde Psikolojik Hizmetler (EPH) programlarından birinden en az lisans mezunu olanlar başvurabilirler. Kabul Koşulları
(İngilizce)
Candidates are not required to apply for a foreign language. Candidates must have at least 55 points from ALES for MA degree. At least one undergraduate degree in Psychological Counseling (Guidance), Psychological Counseling (Guidance), Psychological Counseling (Guidance) and Psychological Counseling (EPH) programs can be applied by universities.
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
Master’s Degree Programs (with thesis) consist of at least seven courses, one seminar, other educational activities and thesis that totals to a minimum of 21 National Credits and 120 ECTS. Students should take from courses and seminar, 60 ECTS from thesis. Non-thesis Master’s Degree Programs consist of at least 10 courses and semester project that totals to a minimum of 30 National Credits and 90 ECTS.
Program Genel Profili Program Genel Profili
(İngilizce)
Genel Bilgi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı, Sosyal Bilimler Enstitüsü içerisinde Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı altında yer almaktadır. Programda alan bilgisi, araştırma bilgisinin yanı sıra uygulamaya ilişkin zorunlu ve seçmeli dersler verilmektedir. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir.Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine gereksinim duyulan çeşitli alanlarda bu hizmetleri sunabilecek, kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriler ile donanmış uzman personel yetiştirmek ve alandaki bilimsel gelişmelere katkıda bulunacak akademisyen yetiştirmek için açılmıştır. Genel Bilgi
(İngilizce)
The M.A.Programme of Guidance and Psychological Counseling located in the Faculty of Education is affiliated with the Department of Social Sciences. The required and elective hands on courses are offered to students as well as field knowledge and research methods. Courses are carried out theoretically and practically. The M.A.Programme of Guidance and Counseling was established in order to train professional staff equipped with theoretical and practical skills who will be able to serve in various fields where guidance and psychological councelling services are needed.
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
Sonraki Eğitim Olanakları Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
Mezuniyet Koşulları Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)
Master’s Degree Programs (with thesis) consist of at least seven courses, one seminar, other educational activities and thesis that totals to a minimum of 21 National Credits and 120 ECTS. Students should take from courses and seminar, 60 ECTS from thesis. Non-thesis Master’s Degree Programs consist of at least 10 courses and semester project that totals to a minimum of 30 National Credits and 90 ECTS. In order to be successfull in a course, student’s grade must at least 2,75 out of 4.

Kazanılan Derece

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisansı

Kazanılan Derece Seviyesi

Yüksek lisans derecesi

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.

Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.

Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.

Program Yeterlilikleri

  • Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilimsel bir anlayışla analiz eder.
  • Evlilik ve Aile Danışmanlığı alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilimsel bir anlayışla analiz eder.
  • Kariyer Danışmanlığı alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilimsel bir anlayışla analiz eder.
  • Mesleki etik ilkelerin alanın gelişimine katkı ve yararını değerlendirir.
  • Gelişimsel rehberlik ilkelerine uygun olarak, çalıştığı eğitim kurumlarında gelişimsel ve önleyici PDR programları tasarlar ve uygular.
  • PDR alanı ile ilgili güncel bilimsel yayınları eleştirel bir tutumla inceler ve değerlendirir.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak bireysel psikolojik danışma yapar.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak grupla psikolojik danışma yapar.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak sınıf rehberliği ve psiko-eğitim programları tasarlar ve uygular.
  • Bilimsel araştırma için ileri istatistik ve araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel araştırma yapar.
  • PDR alanının gelişmesi ile ilgili olarak bireysel ve ekip üyesi olarak aktif sorumluluk alır.
  • PDR alanı ile ilgili güncel ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlayarak yürütür.

Anahtar/Aktarılabilir Yeterlilikler

  • Bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme.
  • Bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Birlikte çalışmaya yatkın olabilme.
  • Öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme.
  • Dijital (bilgi ve iletişim teknolojileri) yetkinliği kullanabilme.
  • Meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
  • Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
  • Düşüncelerini eyleme dönüştürme amacıyla inisiyatif alarak, girişimde bulunabilme.
  • Bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  • Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
  • Toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  • Konularda çoklu bakış açılarını kullanabilme.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojiyi kullanabilme.
  • Bireysel gelişimine katkı sağlayabilecek alanlarda (sanat, spor, v.b) kendini ifade edebilme.

Temel Alan/TYYÇ İlişkisi

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                                                 1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
2                                                 2
3                                                  
4                                                  
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                                                 1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                                                 2
3                                                 3
4                                                  
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                                                 1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                                                 2
3                                                 3
4                                                  
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                                                 1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
2                                                  
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                                 1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                                 2
3                                                 3
4                                                 4
5                                                  
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                                                 1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                                                 2
3                                                 3

Ders Listesi

2023/2024 Ders Listesi
1. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852004 EOD101  Seminer I Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 0 0 0 2
9852008 EOD121  Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu Ders Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 0 0
5281009 RPD101  Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 7 7
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 9
5281008 RPD104  Evlilik ve Aile Danışmanlığı Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 7 7
5281018 RPD103  İleri düzey PDR ilke ve teknikleri Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 4 0 0 4 7 7
5281017 RPD102  Kuramdan Uygulamaya Grup Süreçleri Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 7 7
En Az 21 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı 21
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
2. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852005 EOD201  Seminer II Zorunlu Ders Almanca Seminer 0 0 0 0 0 2
9852008 EOD121  Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu Ders Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 0 0
5281012 RPD201  Alan Çalışması I Zorunlu Ders Türkçe Uygulama 0 0 2 2 2 2
5281013 RPD202  Alan Çalışması II Zorunlu Ders Türkçe Uygulama 0 0 2 2 2 2
5281015 RPD203  Sosyal Bilimlerde İstatistik Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 6
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 12
5281016 RPD207  Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 6
5281011 RPD204  Kariyer Danışmanlığı Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 6
5281014 RPD206  Okullarda Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 6
5281007 RPD205  Pozitif Psikoloji Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 6
En Az 18 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı 18
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
3. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852003 EOD301  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
4. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852003 EOD301  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
Üniversite Ortak Dersi
Fakülte Ortak Dersi
Bölüm/Program Dersi

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.

Puan Başarı Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4 Başarılı
85-89 BA 3.5 Başarılı
80-84 BB 3 Başarılı
75-79 CB 2.5 Koşullu
65-74 CC 2 Başarısız
58-64 DC 1.5 Başarısız
50-57 DD 1 Başarısız
40-49 FD 0.5 Başarısız
<= 39 FF 0 Başarısız
  D 0 Devamsız
  E 0 Eksik
  G 0 Geçer
  K 0 Kalır
  N 0 Girmedi
  S 0 Süren Çalışma

Program Yöneticisi

Bölüm Başkanı: |

AKTS Bölüm Koordinatörü: |