Bölüm/Program Adı | Türk Dili ve Edebiyatı Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Turkish Language and Literature |
Web Adresi | https://sbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | sbeturkdili@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 902623031751-52 | BelGeç. (Fax) | 0090 262 3031753 |
Adres | Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Türk Dili Ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı II. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programının amacı; birinci öğretim programlarına farklı nedenlerle katılamayan Türk Dili ve Edebiyatı, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği, Türkçe Eğitimi, Çağdaş Türk Lehçeleri gibi bilim dalı öğrencileri yanında, farklı bilim dallarında öğrenim görmüş öğrencilere de alana yönelik ilgiyi arttırmak ve Türk Dili ve Edebiyatı alanına özgü bilgi birikiminin ve uygulama yollarının edindirilmesi suretiyle ilgili alanda bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazandırılarak bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını göstermek ve Türk Dili ve Edebiyatı alanı birikimleriyle yoğrulmuş bilimsel bir bakış açısına sahip olunmasını sağlamaktır. | Amaç (İngilizce) | Department of Turkish language and literature II. the aim of the Master's program without thesis; in addition to the students of the Department of Science, which cannot participate in the primary education programs due to different reasons, Turkish language and literature, Turkish language and literature teaching, Turkish education, modern Turkish dialects, to increase the interest of the students in the field and to gain access to the information related to the field by gaining the knowledge of Turkish language, the aim of this course is to give the students the ability to evaluate and interpret the information and to show how to use the information in practice and to have a scientific perspective with the knowledge of Turkish language and literature field. |
Misyon | Türk Dili ve Edebiyatı alanında başlangıçtan bugüne değin ortaya konulan yazılı ve sözlü edebiyat ürünlerini araştırıp incelemek ve değerlendirmek; ulaşılan bilgileri bilim dünyasıyla paylaşmak, farklı kültürlerle ilişki kurmak ve bunda belirleyici, etkin bir rol oynamak; Türk Dili ve Türk Edebiyatı alanında yetkin bilim adamları yetiştirmektir. | Misyon (İngilizce) | The mission of Turkish Language and Literature is to analyse and criticize written and oral literary works from past to now, to share the gathered information with the academic circles, to establish new relationships with different cultures and to have an active role in this, to educate its scholars as competent people in the field of Turkish Language and Literature. |
Vizyon | Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilimsel çalışmalarla yeni bilgiler üretmek; evrensel değerleri benimsemiş, araştıran, düşünen, sorgulayan; girişimci, yaratıcı, araştırmacılar ve uzmanlar yetiştirmek. | Vizyon (İngilizce) | The vision of Turkish Language and Literature is to produce new scientific knowledge, to be pioneer in social and cultural activities, to train students who are preferred on a national and international level, and to be department that researches, thinks, questions and provides the necessary knowledge for academic circle. |
Kabul Koşulları | Yüksek lisans programına başvurabilmek için; mimarlık lisans diplomasına sahip olmak ve Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı’ndan başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya GRE ya da GMAT sınavlarından eşdeğer bir puan almış olmak gerekir. Adayların, İngilizce/Fransızca/Almanca dillerinden herhangi biri için geçerli ulusal veya uluslararası dil sınavlarından üniversitenin belirleyeceği en az taban puana eş değer puanı almış olması gerekir. Başvuru koşullarını sağlayan adaylar arasından, mülakat yapılarak güz ve bahar yarıyılları başında öğrenci alınır. Adayların başvuru işlemleri, Fen Bilimleri Enstitü Müdürlüğü tarafından yürütülür. Mülakata gelirken öğrencilerden yanlarında akademik ve/veya uygulamaya yönelik çalışmalarını içeren bir dosya(portfolio) getirmeleri istenir. Başvurduğu programın puan türünden Akademik Lisansüstü Eğitim Sınav puanının veya GRE/GMAT puanının % 50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının % 20’si ve mülakat notunun % 30’u değerlendirmede dikkate alınır. Adayın başarılı sayılabilmesi için, başarı değerlendirmesi/notunun en az 60 olması gerekir. Mülakat notu, 60’ın altında olan adaylar başarısız kabul edilir. Uluslararası öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde uluslararası geçerliliği olan sınavlarla kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin programa kabulü ikili anlaşmalar çerçevesinde yapılmakta ve Uluslararası İlişkiler Birimince yürütülmektedir. Ulusal öğrenci kabulünü Farabi Değişim Programı Birimi, Uluslararası öğrenci kabulünü ise Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı gerçekleştirmektedir. | Kabul Koşulları (İngilizce) | So as to be admitted to the program, candidates are required to have a bachelor’s degree from relevant faculties. The bachelor’s degrees granted from universities other than Turkey shall be approved by the Council of Higher Education. Applicants must get a minimum score of 55 from the related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) or equivalent grade from GMAT or GRE exams, and a minimum score of 50 from UDS or KPDS (Governmental Foreign Language Proficiency Test) or an equivalent grade from TOEFL, IELTS, CEFLE, ZDF for English, French or German languages. The applicants who fulfill the requirements above are conducted an exam by the institute. To be considered as successful, candidates must have at least 60 from the oral exam. Their final score is calculated according to the formula given as ALES x 0.5 + GPA x 0.2 + ORAL EXAM x 0.3 The admission quota is specified at the beginning of each semester by the Institute of Social Sciences. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Tezli yüksek lisans programından yüksek lisans derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, bir seminer dersi ile tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 120 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In order to be awarded a degree from MSc programs with thesis, candidates are required to succeed in 7 courses, a seminar and thesis study. The total workload to be accomplished for MSc programs with thesis is 120 ECTS. |
Program Genel Profili | Sosyal bilim alanlarında lisans derecesine sahip olan öğrenciler, yüksek lisans programlarında aldıkları dersler ile uzmanlaşacakları alanda bilgi dağarcıklarını zenginleştirirken, nitel ve nicel araştırma yöntemleri ile alana özgü çalışmalar yürütürler. Bu programlarda öğrencilere, disiplinlerarası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarında seçmeli dersler sunulur. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates, holding a bachelor’s degree in Social Sciences, conduct field specific studies using qualitative and quantitative research methods while enriching their knowledge in the field of expertise thanks to the courses offered by the Master’s Program. Candidates are offered a variety of elective courses appealing to candidate’s fields of interests with an interdisciplinary approach by various departments of the institute. |
Genel Bilgi | Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Yüksek Lisans programıyla Türk Dili ve Edebiyatına ait metinlerinin başlangıcından günümüze kadar edebî, filolojik ve folklorik bağlamda değerlendirip öğrencilere kazandırmakta, onlara bu ürünlerin Türk kültürünün oluşum ve gelişimindeki vazgeçilmezliklerini akademik olarak öğretmekte; Türk Dili ve Edebiyatı sahasında ülkenin ihtiyaç duyduğu bilim adamlarını, uzmanları yetiştirmektedir. | Genel Bilgi (İngilizce) | With its master’s program, Department of Turkish Language and Literature evaluates the Turkish texts in a literary, philological and folkloric view through their historical developments, academically teaches their indispensability in terms of the presence and development of Turkish culture and raises the scientists required in the field of Turkish Language and Literature. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Türk dili ve Edebiyatı programını bitirenlere “Türkolog” unvanı verilmektedir. Kütüphanelerde, arşivlerde, Kültür Bakanlığında, TRT’de görev alabilirler, yükseköğretim kurumlarında “okutman” olarak çalışabilirler, öğretmenlik sertifikası alanlar orta dereceli okullarda “öğretmen” olabilirler. Özel yetenekleri olanlar, gazete ve dergilerde “yazmanlık”, “editörlük” yapabilirler. Mezunların çoğu eğitici görev yapmakta olup, bir kısmının da yazar olarak iş bulma olanakları vardır. Ayrıca yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlayanlar üniversitelerin ilgili bölümlerinde öğretim üyesi olarak akademik çalışmalarına devam edebilirler. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Graduates of Turkish Language and Literature Master’s Degree Program are entitled as “Turcologist”. They can be employed in libraries, archives, ministry of culture, TRT; work in higher education foundations as lecturers and the ones with “certificate of teaching” can be employed as teachers in secondary schools. The graduates with special skills can work in newspapers, journals, magazines in clerkship or editorship positions. Most of the graduates carry out educational duties; some of them have the possibility to find a job as writers. Besides, graduates who completed master and doctorate education can proceed to their academic career as academic members of relevant departments of universities. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayanlar ulusal ve uluslararası doktora programlarına başvurabilirler. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Upon a successful completion of the program, graduates can continue their academic studies at doctorate programs in the related fields of study in domestic universities on condition that they get the required score from related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) and providing that they certify their foreign language proficiency through central or internationally valid examinations such as TOEFL,YDS,etc. Ph D. programs of foreign universities are also among the options for graduates. |
Mezuniyet Koşulları | Öğrencinin bu programda dereceyi alabilmesi için; a)Tezli yüksek lisans programında toplam 120 AKTS iş yükünü sağlaması, b)Tezli yüksek lisans programında tez sınavında başarılı olması, c)Uzmanlık alanıyla ilgili en az bir adet kabul edilmiş hakemli dergi yayını veya bildirisi olması, d)Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, e)Genel not ortalamasının en az 3,00 olması gerekmektedir. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | To have a master's degree in this program it is required a) to accomplish 120 ECTS, b) to be successful in qualifying exam, c) to release at least one academic publication or a paper, d) to be successful in all courses, e) to have a minimum GPA of 3,00 out of 4,00. |
Türk Dili ve Edebiyatı Yüksek Lisansı
Yüksek lisans derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||
3 | 3 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852004 | EOD101 | Seminer I | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
9852008 | EOD500 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
5229267 | TDE450 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Ve Yayın Etiği | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 8 | ||||||||||
5229242 | TDE107 | Rüyalar Masallar Mitoslar I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229214 | TDE523 | 19. Yüzyıl Osmanlı Türkçesi Metinleri I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229220 | TDE129 | Çağdaş Türk Lehçeleri I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229204 | TDE145 | Divan Şiirinde Özel Konular I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229226 | TDE123 | Doğu Türkçesi Metinleri I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229234 | TDE567 | Eski Anadolu Türkçesi I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229210 | TDE139 | Eski Türk Edebiyatında Türler | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229222 | TDE127 | Eski Türkçe I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229255 | TDE151 | Gazel Şerhleri | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 6 |
5229247 | TDE103 | Gelenek-Görenek ve İnanışlar I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229241 | TDE109 | Halkbilimi Araştırma Yöntem ve Teknikleri I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229273 | TDE135 | İbrani Harfleri Türkçe Metinler I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229206 | TDE140 | Klasik Dönem Osmanlı Türkçesi I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229230 | TDE119 | Klasik Osmanlı Türkçesi Grameri I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229270 | TDE143 | Klasik Türk Edebiyatında Tipler | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229209 | TDE141 | Klasik Türk Edebiyatında Toplum Hayatı | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229280 | TDE157 | Maddi Kültür Araştırmaları | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229264 | TDE155 | Somut Olmayan Kültürel Miras ve Halkbilimi | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229228 | TDE121 | Türk Dilbilgisi Meseleleri I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229232 | TDE117 | Türkçenin Ağızları I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229218 | TDE527 | Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229212 | TDE521 | Yeni Türk Edebiyatında Çağdaş Yönelimler I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229275 | TDE527 | Yeni Türk Edebiyatında Edebi Hareketler I | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 6 |
5229266 | TDE525 | Yeni Türk Edebiyatında Eleştiri | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229216 | TDE133 | Yenileşme Devri Türk Edebiyatında Şiir | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
En Az 22 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup III AKTS Toplamı | 22 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852005 | EOD100 | Seminer II | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 2 | ||||||||||
5229215 | TDE118 | 19. Yüzyıl Osmanlı Türkçesi Metinleri II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229221 | TDE122 | Çağdaş Türk Lehçeleri II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229205 | TDE124 | Divan Şiirinde Özel Konular II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229227 | TDE120 | Doğu Türkçesi Metinleri II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229235 | TDE128 | Eski Anadolu Türkçesi II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229223 | TDE130 | Eski Türkçe II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229240 | TDE134 | Gelenek- Görenek ve İnanışlar II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229274 | TDE162 | Geleneksel Türk El Sanatları | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 6 |
5229246 | TDE138 | Halkbilimi Araştırma Yöntem ve Teknikleri II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229269 | TDE158 | Halkbilimi ve Sosyal Psikoloji | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229271 | TDE136 | İbrani Harfleri Türkçe Metinler II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229265 | TDE152 | Klasik Dönem Aşk Mesnevilerinde Edebi Tasvirler | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229207 | TDE170 | Klasik Dönem Osmanlı Türkçesi II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229231 | TDE142 | Klasik Osmanlı Türkçesi Grameri II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229254 | TDE160 | Klasik Şiirde Söz ve Manâ İlişkisi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229208 | TDE144 | Klasik Türk Edebiyatında Mesnevi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229257 | TDE150 | Klasik Türk Şiirinde Muhitler | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 6 |
5229211 | TDE146 | Metin Tenkidi ve Neşri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229278 | TDE156 | Modern Dönem Halkbilimi Meseleleri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229245 | TDE148 | Rüyalar Masallar Mitoslar II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229229 | TDE106 | Türk Dilbilgisi Meseleleri II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229233 | TDE110 | Türkçenin Ağızları II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229219 | TDE112 | Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229277 | TDE526 | Yeni Türk Edebiyatı ve Sinema | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 6 |
5229213 | TDE114 | Yeni Türk Edebiyatında Çağdaş Yönelimler II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229276 | TDE528 | Yeni Türk Edebiyatında Edebi Hareketler II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 6 |
5229279 | TDE530 | Yeni Türk Edebiyatında Eleştiri II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5229217 | TDE116 | Yenileşme Dönemi Türk Edebiyatında Hikaye ve Roman | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
En Az 28 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 28 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852003 | EOD155 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852003 | EOD156 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmesi ara sınav, projeler, seminerler, sunumlar, arazi çalışmaları, kısa sınavlar, ödevler, uygulamalar, laboratuar ve benzeri araçlarla yapılır. Her ders için ara sınav yapılması zorunlu değildir. Yarıyıl içi çalışmaları, ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin türü ve oranı, %30-%70 aralığında olup, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu değerlendirme ağırlığı kayıt öncesinde öğrencilere bildirilir. Ara sınavlar ve final sınavları akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim elemanı tarafından belirlenir. Öğrencinin yarıyıl sonu ölçme ve değerlendirmeye girebilmesi için ilk defa kayıt olunan teorik derslerin en az %70’ine, uygulama ve/veya laboratuar derslerinin en az %80’ine katılmış olması gerekir. Bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciye devamsız (D) harf notu verilir. Ders tekrarı halinde de bu koşulların yerine getirilmesi gerekir. Ancak bir kez devamı alınan teorik dersin tekrarı halinde devam koşulu aranmaz. Bir ders, dönem başında süren çalışma olarak tanımlanabilir. Süren çalışmanın ölçme ve değerlendirilmesi en geç yarıyıl sonu değerlendirme dönemi sonunda başarı notuna çevrilir. Bu derslere ait dönem sonu başarı notları, öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir. Öğrenciyi, mimarlık süreci ile karşı karşıya getiren mimari tasarım dersleri süren çalışma niteliğinde olup uygulama, ölçme ve değerlendirme esasları bir yönerge kapsamında belirlenmiştir. Tüm derslerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu çalışmalarının her birinin değerlendirilmesi 100 puan üzerinden nicelleştirilir. Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir: Puan Başarı Notu Katsayı 90 – 100 AA 4.00 Mükemmel 85 – 89 BA 3.50 Pekiyi 80 – 84 BB 3.00 İyi 75 – 79 CB 2.50 Yeterli 65 – 74 CC 2.00 Geçer 58 – 64 DC 1.50 Koşullu 50 – 57 DD 1.00 Koşullu 40 – 49 FD 0.50 Başarısız 39 ve altı FF 0.00 Başarısız D Devamsız E Eksik N Girmedi G Geçer K Kalır S Süren Çalışma
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Adnan Rüştü KARABEYOĞLU | Adnan Rüştü KARABEYOĞLU
AKTS Bölüm Koordinatörü: Arş. Gör. Dr. Mihrican ÇOLAK | Mihrican ÇOLAK