Genel Bilgi

Bölüm/Program Adı Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Programı Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
Lifelong Learning and Adult Education
Web Adresi https://sbe.kocaeli.edu.tr/ E-posta sbeegitim@kocaeli.edu.tr
Telefon 902623031751-52 BelGeç. (Fax) 0090 262 3031753
Adres Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ Öğrenim Şekli Tam Zamanlı
Amaç Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi anabilim dalının amacı,yetişkin eğitiminin kuramsal temellerine katkıda bulunacak araştırmalar yürütürek, hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi alanında kamu ve özel sektörde çalışacak personel yetiştirmek suretiyle yerel ve ulusal açıdan ülkenin eğitim hedeflerine ulaşmasına katkı sağlamaktır. Amaç
(İngilizce)
The aim of the department of lifelong learning and adult education is to contribute to the achievement of the country's educational goals in local and national terms by conducting research that will contribute to the theoretical foundations of adult education and by training personnel to work in the public and private sectors in the field of lifelong learning and adult education.
Misyon Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi anabilim dalının misyonu evrensel düzeyde bilim, ve teknoloji birikiminden yararlanarak ülkenin geleceği için üstün nitelikli bireyler yetiştirmeyi, araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimini toplum yararına sunmak ve vizyonumuz doğrultusunda, alanında iyi yetişmiş, aydın ve yaratıcı düşünen, bilgi toplumunun yeniliklerine hazır olan, bilgiye ulaşma yollarını bilen, çağın gerektirdiği eğitim-öğretim yöntemlerini ve teknolojilerini kullanabilen, açık fikirli, özgür düşünebilen bireyler ile, Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi alanında rol alacak, kamu ve özel sektörde hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi kurum ve kuruluşlarında görev yapacak uzman çalışanlar yetiştirmektir. Misyon
(İngilizce)
The mission of the Department of Lifelong Learning and Adult Education is to educate highly qualified individuals for the future of the country by taking advantage of the accumulation of science and technology at the universal level, to present its production in the fields of research, education and service for the benefit of society and in line with our vision, well-trained in the field, enlightened and creative thinking, ready for the innovations of the information society, To train individuals who know the ways of accessing information, who can use the education and training methods and technologies required by the age, who are open-minded, free-thinking individuals, and expert employees who will take a role in the field of Lifelong Learning and Adult Education, who will work in lifelong learning and adult education institutions and organisations in the public and private sectors.
Vizyon Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi anabilim dalının vizyonu Atatürkçü düşünceyi özümsemiş, bilim, sanat ve teknolojinin gerektirdiği,ulusal ve evrensel niteliklere sahip, öğrenmeyi öğrenen, gelişime açık, çağdaş, insana ve çevreye değer veren ve sürekli başarıyı hedefleyen nitelikli eğitimciler yetiştiren ve toplumun hizmetine sunan bir anabilimdalı olmaktır. Vizyon
(İngilizce)
The vision of Lifelong Learning and Adult Education is breed educationalists who internalize the thought of Kemalism, have the national and universal qualifications that science, art and technology requires, learn learning, contemporary and aim consistent achievement and become a program that dedicate those to society.
Kabul Koşulları Adaylardan, yüksek lisans müracaatı için yabancı dil koşulu aranmaz, Yüksek Lisans için ALES’ten eşit ağırlıklı puandan en az 55 puan almış olması gerekir. Eğitim Fakültesi mezunları ya da farklı fakültelerden mezun olup çalıştıkları işyerlerinin eğitim ile ilgili bölümünde (sürekli eğitim merkezi, insan kaynakları birimi, personel geliştirme, eğitim bölümü, hizmet içi eğitim bölümü vb.) çalıştıklarını belgeleyenler başvurabilir. Kabul Koşulları
(İngilizce)
Adaylardan, yüksek lisans müracaatı için yabancı dil koşulu aranmaz, Yüksek Lisans için ALES’ten eşit ağırlıklı puandan en az 55 puan almış olması gerekir. Eğitim Fakültesi mezunları ya da farklı fakültelerden mezun olup çalıştıkları işyerlerinin eğitim ile ilgili bölümünde (sürekli eğitim merkezi, insan kaynakları birimi, personel geliştirme, eğitim bölümü, hizmet içi eğitim bölümü vb.) çalıştıklarını belgeleyenler başvurabilir.
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Hayat Boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi yüksek lisans programı öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlayıp, bir akademik danışman yönetiminde alanda yüksek lisans tez çalışması yaparak bilim jürisi önünde savunmak ve başarılı kabul edilmek. Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
So as to be granted a degree, students must successfully complete the courses offered by the program and submit a scientifically valid final project.
Program Genel Profili Program Genel Profili
(İngilizce)
Genel Bilgi Genel Bilgi
(İngilizce)
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Halk eğitim merkezleri, yetişkin eğitim kursları, mesleki eğtiim merkezleri, belediyeler. Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
Public training centres, adult education courses, vocational training centres, municipalities.
Sonraki Eğitim Olanakları Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
Mezuniyet Koşulları Hayat Boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi yüksek lisans programı öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlayıp, bir akademik danışman yönetiminde alanda yüksek lisans tez çalışması yaparak bilim jürisi önünde savunmak ve başarılı kabul edilmek. Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)
To successfully complete the compulsory and elective courses in the Lifelong learning and adult education master's programme curriculum, to do a master's thesis in the field under the direction of an academic advisor, to defend it in front of a scientific jury and to be accepted as successful.

Kazanılan Derece

Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Yüksek Lisansı

Kazanılan Derece Seviyesi

Yüksek lisans derecesi

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.

Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.

Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.

Program Yeterlilikleri

  • Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi alanında gerçekleştirilen uygulama ve yenilikleri farklı ülkelerdeki uygulamalar ile karşılaştırabilme.
  • Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitiminin felsefi, toplumsal, ekonomik, psikolojik, tarihsel temellerine dayalı olarak alanın gereksinimlerini tartışabilme.
  • Yetişkin eğitimi gereksinimine dayalı olarak eğitim programı ve öğretim tasarımı taslağı geliştirebilme.
  • Program değerlendirme süreçlerine uygun bir program değerlendirme çalışması yürütebilme
  • Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi alanı ile ilgili sorunları belirleyerek çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi alanı ile ilgili araştırma bulgularını derleyerek raporlaştırabilme.
  • Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitiminde etkili öğrenme-öğretme süreçleri geliştirme ve uygulama
  • Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi alanında ortaya koyduğu ürün ya da ürünleri ilgili çevrelere sunabilme
  • Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi alanındaki bilimsel gelişmeleri uygulamalarına yansıtabilme
  • Bilgi çağının birey ve toplum üzerindeki etkilerine dayalı olarak, bilgi ve iletişim teknolojilerinin iş, eğitim ve insan öğrenmesi üzerindeki etkilerini analiz edebilme

Anahtar/Aktarılabilir Yeterlilikler

  • Bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme.
  • Bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Birlikte çalışmaya yatkın olabilme.
  • Öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme.
  • Dijital (bilgi ve iletişim teknolojileri) yetkinliği kullanabilme.
  • Meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
  • Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
  • Düşüncelerini eyleme dönüştürme amacıyla inisiyatif alarak, girişimde bulunabilme.
  • Bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  • Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
  • Toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  • Konularda çoklu bakış açılarını kullanabilme.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojiyi kullanabilme.
  • Bireysel gelişimine katkı sağlayabilecek alanlarda (sanat, spor, v.b) kendini ifade edebilme.

Temel Alan/TYYÇ İlişkisi

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                                         1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
2                                         2
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                                         1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                                         2
3                                         3
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                                         1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                                         2
3                                         3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                                         1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
2                                          
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                         1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                         2
3                                         3
4                                         4
5                                          
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                                         1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                                         2
3                                         3
4                                          
5                                          

Ders Listesi

2023/2024 Ders Listesi
1. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852004 EOD201  Seminer I Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 0 0 0 2
9852008 EOD203  Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu Ders Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 0 0
5262001 HBO101  Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 9
5262017 HBO104  Anne Baba Eğitimi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 7 7
5262018 HBO105  Dijitalleşme ve Hayat Boyu Öğrenme Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 7 7
5262003 HBO103  Halk Eğitimi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5262002 HBO102  Kuşaklararası öğrenme Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
En Az 21 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı 21
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
2. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852005 EOD202  Seminer II Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 0 0 0 2
5262009 HBO201  Eğitim İstatistiği Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 9
5262020 HBO208  Eğitimde Nitel Araştırma Yöntemleri Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5262010 HBO202  Hizmet içi eğitim Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5262019 HBO205  Yaşam Dönemleri ve Kariyer Planlama Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 7 7
5262016 HBO207  Yetişkin Psikolojisi Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5262015 HBO206  Yetişkinlerde İletişim ve Öğrenme Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
En Az 21 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı 21
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
3. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852003 EOD122  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
4. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852003 EOD123  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
Üniversite Ortak Dersi
Fakülte Ortak Dersi
Bölüm/Program Dersi

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.

Puan Başarı Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4 Başarılı
85-89 BA 3.5 Başarılı
80-84 BB 3 Başarılı
75-79 CB 2.5 Koşullu
65-74 CC 2 Başarısız
58-64 DC 1.5 Başarısız
50-57 DD 1 Başarısız
40-49 FD 0.5 Başarısız
<= 39 FF 0 Başarısız
  D 0 Devamsız
  E 0 Eksik
  G 0 Geçer
  K 0 Kalır
  N 0 Girmedi
  S 0 Süren Çalışma

Program Yöneticisi

Bölüm Başkanı: |

AKTS Bölüm Koordinatörü: |