Bölüm/Program Adı | Mimarlık Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Architecture |
Web Adresi | https://fbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | |
Telefon | BelGeç. (Fax) | ||
Adres | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı | |
Amaç | Tasarımın dilsel karşılığını kurgulamak, tasarım deneyimini yazınsal denemeler aracılığıyla gerçekleştirmek, “yeni dilsel / tasarımsal kurgular” ve “mimarlıklar” yaratmak amaçlanmaktadır. | Amaç (İngilizce) | To envision linguistic equivalence of the architectural design, to perform design experience through literary essays, to create "new linguistic/conceptual fictions" and "architectures" are aimed. |
Misyon | Lisans eğitimi sonrası bilgi edinme, üretme, bilgi aktarma sürecine ve uluslar arası mimarlık söylemine katkıda bulunarak, Yüksek Lisans çalışmalarının geliştirilmesini ve devamlılığını sağlamak. Üniversitelerin Mimarlık, İç Mimarlık ve Şehir Bölge Planlama Bölümlerinden mezun öğrencilerin Yüksek Lisans sonrası doktora eğitimlerini Mimarlık Bölümü’nde almalarını sağlamak. Fakültenin vizyonunun bilincinde akademik kariyer sahibi kişiler yetiştirmek. | Misyon (İngilizce) | After Bachelor's degree, obtaining and producing the knowledges, contributing to the process of the knowledge transfer and international architectural discourse, ensuring the continuity of the Master Program studying. Obtaining the doctoral training to the students who graduated from the Department of Architecture, Interior Architecture, Urban and Regonal Planning in universities. Training the people who have aware of the faculty vision and academic career. |
Vizyon | Yerel mimarlık alanında yazmak ve proje üretmek üzere metodolojiler geliştirmek, kentin tarihsel süreci içinde bilgi birikiminin merkezi haline gelmek; programa dair genel görüştür. | Vizyon (İngilizce) | To write about the concept of the local architecture and to produce project, to become center of knowledge in the historical period are the overall view of the PhD Program. |
Kabul Koşulları | Kabul Koşulları a) Lisans veya yüksek lisans diplomasına sahip olmak, b) Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavından (ÜDS) İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinin birinden en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen benzer sınavlardan (TOEFL, IELTS, CEFLE, ZDF’den) bu puana eşdeğer bir puan almış olmak. Yabancı uyruklu öğrenciler için anadilleri dışında İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinin birinden ÜDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen benzer sınavlardan bu puana eşdeğer bir puan almış olmak. c) Yüksek lisans diploması ile doktora programına başvuran bir adayın; ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya GRE ya da GMAT sınavlarından eşdeğer bir puan alması gerekir. Lisans diploması ile doktora programına başvuran bir adayın, ALES sınavında başvurduğu programın gerektirdiği puan türünde en az 70 standart puan veya GRE ya da GMAT sınavlarından eşdeğer bir puan alması gerekir. Değerlendirme ve Öğrenci Kabulü a) Adaylar, önceden duyurulan gün ve saatte, sırayla mülakata alınır. Mülakat, 100 tam not üzerinden değerlendirilerek adaya mülakat notu verilir. Mülakat notu, 70’in altında olan adaylar başarısız kabul edilir. b) Bir adayın başarı değerlendirmesi/notu: Başvurduğu programın puan türünden ALES puanının veya GRE/GMAT puanının % 50’si ile; 1) Yüksek lisans diplomasıyla başvuran adaylar için, yüksek lisans kademesi not ortalamasının % 20’si ve mülakat notunun % 30’unun toplanmasıyla, 2) Lisans diplomasıyla başvuran adaylar için, lisans kademesi not ortalamasının % 20’si ve mülakat notunun % 30’unun toplanmasıyla elde edilir. c) Bir adayın başarılı sayılabilmesi için, başarı değerlendirmesinin/notunun en az 70 olması gerekir. ç) Jüri başkanı, adayların mülakat notlarını da içeren ve başarı değerlendirmesine/notlarına göre sıralanmış tutanağı, anabilim dalı başkanlığına sunar. Anabilim dalı başkanı; jüri tutanağını, mülakat tarihini izleyen ikinci günün akşamına kadar, bir yazı ekinde enstitü müdürlüğüne iletir. d) Başarı değerlendirmesi/notu en az 70 olan adayların, en yüksekten başlayarak kontenjan kadar sıralanmış listesi, enstitü yönetim kurulu kararıyla ilan edilir. Başarılı aday sayısı kontenjanı aştığı takdirde, listedeki diğer başarılı adaylar, yedek listede öğrenci adayı olarak yer alabilir. Sıralamada eşitlik olması halinde ALES puanı yüksek olan adaya öncelik verilir. | Kabul Koşulları (İngilizce) | Admission Requirements a)To have Bachelor’s or Master’s Degree, b) To have a score of at least 55 in one of the English, French and German language exams in the scope of UDS, or to have an equivalent score in exams (TOEFL, IELTS, CEFLE, ZDF) determined by ÜAK (Interuniversity Council). For Foreign students, to have a score of at least 55 in one of the English, French and German language exams in the scope of UDS except their native language, or to have an equivalent score in exams (TOEFL, IELTS, CEFLE, ZDF) determined by ÜAK (Interuniversity Council , c) For the candidates having Master’s degree; to have a score of at least 55 in the type of score which is necessary for the relevant Ph.D program in the ALES exam or to have an equivalent score in GRE or GMAT exams. For the candidates having Bachelor’s degree; to have a score of at least 70 in the type of score which is necessary for the relevant Ph.D program in the ALES exam or to have an equivalent score in GRE or GMAT exams. Evaluation and Admission a) the candidates are interviewed in the pre-announced day and time. The interview score is evaluated for the candidate out of 100. If the score is below 70, the candidate is considered as unsuccessful. b) The evaluation/score of candidates: 50 % of the ALES score of which type is relevant with the Ph.D program or GRE/GMAT score. 1) For the candidates having Master’s degree, summation of 20 % of the Cumulative Grade Point Average value of Master Degree and 30 % of Interview score 2) For the candidates having Bachelor’s degree summation of 20 % of the Cumulative Grade Point Average value of Bachelor Degree and 30 % of Interview score. c) To consider the candidate as successful, the total score should be above 70. ç) The head of jury submit the official report including the list of candidates according to the interview scores and success evaluation/notes to head of department. Head of department convey the official report with a cover letter to the directorate of graduate school until the evening of the second day following the interview date. d) The ranking list of candidates, whose success evaluation/score is minimum 70, starts from the highest score considering the quota, is announced by the board of Institute. If the number of successful candidates is over quota, the other successful candidates can be listed as substitute students. If there is equality in the ranking, priority is given to the candidate who has higher ALES score. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Doktora programından doktora derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, iki seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Doktora programı toplam çalışma yükü 240 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In order to be awarded a degree from PhD programs, candidates are required to succeed in 7 courses, 2 seminars, a qualifying exam, thesis proposal and thesis study. The total workload to be accomplished for PhD programs is 240 ECTS. |
Program Genel Profili | Temel bilimler veya mühendislik alanlarında lisans ve/veya yüksek lisans derecesine sahip olan öğrenciler, doktora programlarında aldıkları dersler ile çalışma alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olurken, bir problem üzerinde tez ve hipotez geliştirerek çözüme gidecek yöntemleri belirler ve uygular. Doktora programlarında öğrencilere çalışma alanlarına uygun olarak, disiplinler arası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli ana bilim dallarında dersler sunulur. Öğrenciler araştırma konularıyla ilgili deneysel çalışmaları günümüz standartlarında, yüksek teknolojik altyapıya sahip laboratuvarlarda yapabilme imkanı bulurlar. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates, holding Bachelor’s and/or Master’s degree in Basic Sciences or Engineering are able to specify and apply probable solutions for a problem by suggesting thesis and hypothesis while being equipped with profound knowledge in their field of expertise. The doctorate programs in a variety of departments of the institute cover various courses offered with an interdisciplinary approach in accordance with their fields of interests. The updated laboratories equipped with high-tech infrastructures enable candidates to conduct experimental studies on their research subjects. |
Genel Bilgi | Mimarlık Doktora Programı 04.10.2012 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulu kararıyla Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde kurulmuştur. Program, tezli Doktora programı olarak yürütülmektedir. | Genel Bilgi (İngilizce) | Architecture PhD Program has been established in Kocaeli University Institute of Science accordance with 10.04.2012 dated desicion of Higher Education General Assembly. Doctorate Program is offered with thesis by the department. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Doktora programından mezun olan öğrenciler, mimarlığın, tasarım, tarih, kuram alanında geniş bilgi ve beceriye sahip olacaklardır. Aynı zamanda, doktora programından mezun olan öğrenciler, ulusal ve uluslar arası üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışma fırsatları bulabilecekleri gibi, kamu kuruluşları ve diğer özel şirketlerde de faaliyet gösterebileceklerdir. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Graduates of the PhD program in Architecture are equipped with the , skills and extensive knowledge about design, history, theory of architecture. The graduates of the programme can be employed as an instructor at national and international universities. They can also work for public or private institutions. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Post Doktora çalışması mümkündür. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Upon successfull completion of the programme, candidates are able to continue their studies in post-doctoral programmes on condition that they meet the admission requirements. |
Mezuniyet Koşulları | Fen Bilimleri Enstitüsü öğrenci yönetmelik hükümlerine göre mezuniyet gerçekleşmektedir. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | So as to be granted a degree, candidates are required to complete the courses successfully, have a minimumum cGPA of 3,00 out of 4,00 and submit a doctoral dissertation defended in presence of an academic jury. |
Mimarlık Doktorası
Doktora derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||
6 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861002 | FBE604 | Doktora Seminer I | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 4 |
6144035 | MIM601 | Doktora Atölye 1 | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 8 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 12 | ||||||||||
9862011 | SBE627 | Gelişim ve Öğrenme | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Lisansüstü Formasyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
9862012 | SBE629 | Öğretimde Planlama ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Lisansüstü Formasyon | 3 | 0 | 2 | 5 | 5 | 5 |
6144004 | MIM607 | Kentsel Dönüşüm ve Kültürel Miras | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 1 | 4 | 8 | 8 |
6144003 | MIM605 | Kentsel Konut Mimarlığında Mekânsal Dönüşüm | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 1 | 4 | 8 | 8 |
6144011 | MIM619 | Mimarlıkta Eleştirel Bakış | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 8 |
6144010 | MIM617 | Mimarlıkta Tipoloji Ve Tipolojik Çözümleme | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 8 |
6144031 | MIM611 | Yerkabuğu Süreksizlikleri, Planlama ve Yapılaşma | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
6144007 | MIM613 | Yeşil Bina Üretiminde Proje Yönetimi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 1 | 4 | 8 | 8 |
En Az 18 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 18 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9851251 | FBE614 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği (UE) | Zorunlu Ders | Türkçe | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
9861005 | FBE612 | Doktora Seminer II | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 4 |
6144034 | MIM602 | Doktora Atölye 2 | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 8 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 18 | ||||||||||
6144020 | MIM614 | Bilgisayarla Mimari Tasarım | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 1 | 4 | 8 | 8 |
6144030 | MIM618 | Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde Mimarlık Üretiminin Teori ve Pratikleri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
6144015 | MIM604 | Endüstri Mirası ve Kentsel Bağlam | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 8 |
6144021 | MIM616 | Enerji Etkin Tasarımda Bilgisayar Destekli Simülasyon | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 8 |
6144023 | MIM620 | İnşaat Projelerinde Sözleşme Yönetimi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 1 | 4 | 8 | 8 |
6144026 | MIM628 | Kentsel Tasarım ve Planlama Süreçlerinde Katılım | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 3 |
6144014 | MIM602 | Kırsal Mirasın Sürdürülebilirliği | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 8 |
6144027 | MIM612 | Mimarlık ve Edebiyat | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 8 |
6144029 | MIM630 | Mimarlıkta Kırsal Mekan ve Kırsal Yaşam Üzerine Analizler | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 8 |
6144008 | MIM626 | Mimarlıkta Teknolojik Tasarım | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 8 |
6144018 | MIM610 | Yer Bağlamında Afet ve Konut | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 1 | 4 | 8 | 8 |
En Az 12 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 12 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861001 | FBE621 | Doktora Yeterlik | Zorunlu Ders | Türkçe | Doktora Yeterlik | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861003 | FBE622 | Doktora Tez Önerisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez Önerisi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
5. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861004 | FBE641 | Doktora Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
5. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
6. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861004 | FBE641 | Doktora Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
6. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
7. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861004 | FBE641 | Doktora Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
7. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
8. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861004 | FBE641 | Doktora Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
9851246 | FBE601 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE601 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
8. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Öğretim üyesince ilgili yönetmelik çerçevesinde belirlenmektedir.
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Sonay AYYILDIZ | Sonay AYYILDIZ
AKTS Bölüm Koordinatörü: Prof. Dr. Oya ŞENYURT | Oya ŞENYURT