Genel Bilgi

Bölüm/Program Adı Okul Öncesi Eğitimi Programı Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
Preschool Education
Web Adresi https://sbe.kocaeli.edu.tr/ E-posta
Telefon BelGeç. (Fax)
Adres Öğrenim Şekli Tam Zamanlı
Amaç Okul Öncesi eğitimine ve öğretimine ilişkin bilimsel bir bakış açısı kazandırmak ve okul öncesi eğitiminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretecek bilim uzmanları yetiştirmektir. Amaç
(İngilizce)
To enable preschool education experts gain a scientific point of view regarding preschool education and help them develop problem solving skills by using scientific methods.
Misyon Evrensel değerler ışığında, bilim, teknoloji ve sanat birikiminden yararlanarak ülkenin geleceği için üstün nitelikli bilim insanları yetiştirmek; araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimini toplum yararına sunmak. Misyon
(İngilizce)
To educate future scientists with universally accepted scientific, technological and easthetic values. To encourage students to use their research and education skills for societal benefit.
Vizyon Programda okumanın ve çalışmanın ayrıcalık olduğunu hisseden öğrenciler yardımıyla ulusal ve uluslar arası ortamlarda vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi ve teknoloji ile ulusal ve evrensel kalkınmaya katkıda bulunmak. Vizyon
(İngilizce)
To help national and global development through students who are able to teach and produce knowledge and technology at the national and international level.
Kabul Koşulları *Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği mezunu olmak *Programa başvurabilmek için; adayların lisans diplomasına sahip olması gerekir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denklikleri, Yükseköğretim Kurulunca onaylanmış olmak, *Adaylar, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES sınavına eşdeğer sayılan ve uluslararası düzeyde kabul gören GRE ya da GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan almış olması gerekir. *Lisans mezuniyet notu olarak en az 65/100 veya 2,5/4 şartı aranacaktır. *Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES veya eşdeğer sınav sonuç belgelerini, lisans diplomalarını, lisans öğrenim kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notları ile mezuniyet not ortalamalarını gösteren onaylı listeleri, yabancı dil belgelerini, değerlendirilmesinde yarar gördükleri diğer kişisel bilgi ve belgelerle, ilanda istenen ek belgeleri de ekleyerek bir dilekçe ile enstitü müdürlüğüne başvurur. Dilekçede, başvurulan yüksek lisans programı belirtilir. Adayların başvuru kayıt işlemleri, ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Sözlü sınav bölümler tarafından yapılır. Kabul Koşulları
(İngilizce)
To have a degree in preschool education, *A valid diploma (if diploma is received from an international university, accreditation should be given by the Higher Education Council) *A minimum ALES score of 55 or an equivalent score from GRE or GMAT. *To have a minimum undergraduate GPA of 65/100 or 2.5/4. *Candidates should apply the Graduate School of Social Sciences within the announced dates, with a letter, documents of foreign language and ALES and any other information that needs to be considered. The Graduate School of Social Sciences processes all applications. Applicants are subject to oral exam in each program.
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Yüksek lisans derecesini almak için öğrencilerden yüksek lisans programlarının ilk dönemlerinde 2 zorunlu (9 AKTS) 3 seçmeli (21 AKTS) toplam 5 ders seçmeleri (toplam 30 AKTS), ikinci dönemlerinde 2 zorunlu (9 AKTS) 3 seçmeli (21 AKTS) toplam 5 ders seçmeleri (toplam 30 AKTS) istenilecektir. Üçüncü ve dördüncü dönemlerde yüksek lisans tezine kaydolunması ve başarıyla tamamlanması gerekmektedir. Bir öğrencinin mezun olabilmesi için toplam 120 AKTS’lik krediyi tamamlaması ve tez jürisinden teziyle alakalı başarılı şeklinde görüş alması gerekmektedir. Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
In order to obtain the master's degree, students must choose 2 compulsory (9 ECTS) 3 elective (21 ECTS) 5 courses in the first semester of their master's program (30 ECTS in total), 2 compulsory (9 ECTS) 3 electives (21 ECTS) total 5 courses in the second semester. (30 ECTS in total). In the third and fourth semesters, the master's thesis must be registered and successfully completed. In order to graduate, a student must complete a total of 120 ECTS credits and receive a successful opinion from the thesis jury.
Program Genel Profili Sosyal bilim alanlarında lisans derecesine sahip olan öğrenciler, yüksek lisans programlarında aldıkları dersler ile uzmanlaşacakları alanda bilgi dağarcıklarını zenginleştirirken, nitel ve nicel araştırma yöntemleri ile alana özgü çalışmalar yürütürler. Bu programlarda öğrencilere, disiplinlerarası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarında seçmeli dersler sunulur. Program Genel Profili
(İngilizce)
Candidates, holding a Bachelor’s degree in Social Sciences, conduct field specific studies using qualitative and quantitative research methods while enriching their knowledge in the field of expertise thanks to the courses offered by the Master’s Program. Candidates are offered a variety of elective courses appealing to candidate’s fields of interests with an interdisciplinary approach by various departments of the institute.
Genel Bilgi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı, Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde olup 2021-2022 eğitim öğretim yılından bu yana öğrenci almaktadır. Programda ders veren 1 profesör, 2 doçent, 3 doktor öğretim üyesi bulunmaktadır. Genel Bilgi
(İngilizce)
Under the Graduate School of Social Sciences, Preschool Education Master's Degree Program has been accepting students since 2021-2022 academic year. There is 1 full-professor, 2 associate and 3 assistant professors who offer courses in this program.
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel okullarında müdür, müdür yardımcısı olarak, müfettiş olarak, üniversitelerin açmış olduğu kadrolara bağlı olarak gerekli şartları yerine getirmek şartıyla öğretim görevliliği. Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
The graduates of the program can be employed in Ministry of Education as an inspector and as a deputy at state schools, as university lecturer when necessary conditions are fulfilled.
Sonraki Eğitim Olanakları Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler. Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
Graduates with a successful master's degree can apply to multi-disciplinary doctoral programs and are accepted if they are successful in the exam.
Mezuniyet Koşulları Yüksek lisans derecesini almak için öğrencilerden yüksek lisans programlarının ilk dönemlerinde 2 zorunlu (9 AKTS) 3 seçmeli (21 AKTS) toplam 5 ders seçmeleri (toplam 30 AKTS), ikinci dönemlerinde 2 zorunlu (9 AKTS) 3 seçmeli (21 AKTS) toplam 5 ders seçmeleri (toplam 30 AKTS) istenilecektir. Üçüncü ve dördüncü dönemlerde yüksek lisans tezine kaydolunması ve başarıyla tamamlanması gerekmektedir. Bir öğrencinin mezun olabilmesi için toplam 120 AKTS’lik krediyi tamamlaması ve tez jürisinden teziyle alakalı başarılı şeklinde görüş alması gerekmektedir. Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)
In order to obtain the master's degree, students must choose 2 compulsory (9 ECTS) 3 elective (21 ECTS) 5 courses in the first semester of their master's program (30 ECTS in total), 2 compulsory (9 ECTS) 3 electives (21 ECTS) total 5 courses in the second semester. (30 ECTS in total). In the third and fourth semesters, the master's thesis must be registered and successfully completed. In order to graduate, a student must complete a total of 120 ECTS credits and receive a successful opinion from the thesis jury.

Kazanılan Derece

Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisansı

Kazanılan Derece Seviyesi

Yüksek lisans derecesi

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.

Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.

Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.

Program Yeterlilikleri

  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
  • Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
  • Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
  • Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.
  • Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.
  • Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.

Anahtar/Aktarılabilir Yeterlilikler

  • Bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme.
  • Bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Birlikte çalışmaya yatkın olabilme.
  • Öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme.
  • Dijital (bilgi ve iletişim teknolojileri) yetkinliği kullanabilme.
  • Meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
  • Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
  • Düşüncelerini eyleme dönüştürme amacıyla inisiyatif alarak, girişimde bulunabilme.
  • Bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  • Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
  • Toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  • Konularda çoklu bakış açılarını kullanabilme.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojiyi kullanabilme.
  • Bireysel gelişimine katkı sağlayabilecek alanlarda (sanat, spor, v.b) kendini ifade edebilme.

Temel Alan/TYYÇ İlişkisi

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                                         1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
2                                         2
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                                         1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                                         2
3                                         3
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                                         1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                                         2
3                                         3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                                         1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
2                                          
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                         1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                         2
3                                         3
4                                         4
5                                          
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                                         1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                                         2
3                                         3
4                                          
5                                          

Ders Listesi

2023/2024 Ders Listesi
1. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852004 EOD124  Seminer I Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 0 0 0 2
52A3001 OOE503  Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 9
52A3012 OOE515  Çocuk ve Medya Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
52A3011 OOE513  Çocukların Resimlerinin Değerlendirilmesi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
52A3003 OOE507  Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşımları ve Modelleri Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
52A3009 OOE509  Erken Çocuklukta Öz düzenleme Araştırmaları Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
52A3002 OOE505  Erken Çocuklukta Yaratıcılık Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
En Az 21 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı 21
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
2. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852005 EOD126  Seminer II Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 0 0 0 2
52A3006 OOE504  Eğitim İstatistiği Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 9
52A3007 OOE506  Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
52A3004 OOE510  Erken Çocuklukta Öz düzenleme Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
52A3008 OOE508  Sanat ve Estetik Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
En Az 21 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı 21
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
3. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852008 EOD303  Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu Ders Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 0 0
9852003 EOD301  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
4. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852003 EOD302  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
Üniversite Ortak Dersi
Fakülte Ortak Dersi
Bölüm/Program Dersi

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Ölçme ve değerlendirme “Kocaeli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Genel Sınav Yönetmeliği” esas alınarak yapılır. Dersin niteliğine göre çeşitli araçlar; ara sınavlar, final sınavları, projeler, ödevler, sunumlar, kısa sınavlar değerlendirme sürecinde yer almaktadır. Sınavların çeşitleri ve tarihleri, öğrenci bilgi sistemi ile öğrenciye duyurulur. Her bir ders hakkında detaylı bilgi için lütfen ders yapısı sayfasına bakınız ve dersler üzerine tıklayınız.

Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.

Puan Başarı Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4 Başarılı
85-89 BA 3.5 Başarılı
80-84 BB 3 Başarılı
75-79 CB 2.5 Koşullu
65-74 CC 2 Başarısız
58-64 DC 1.5 Başarısız
50-57 DD 1 Başarısız
40-49 FD 0.5 Başarısız
<= 39 FF 0 Başarısız
  D 0 Devamsız
  E 0 Eksik
  G 0 Geçer
  K 0 Kalır
  N 0 Girmedi
  S 0 Süren Çalışma

Program Yöneticisi

Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Aslı EŞME | Aslı EŞME

AKTS Bölüm Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Esra ÜNLÜER | Esra ÜNLÜER