Bölüm/Program Adı | Heykel Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Sculpture |
Web Adresi | https://sbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | |
Telefon | BelGeç. (Fax) | ||
Adres | Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Sanata ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde derinleştirmiş, bu bilgileri uygulayabilen, yorumlayabilen ve yeni kavramlar ortaya koyabilen, heykeltıraşlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra bulunduğu dönemin sanatsal üretimlerini okuyabilen, sanatsal üretimlerini kavramsal boyutta tartışabilen, farklı sanat disiplinleri ile heykel disiplini arasında geçirgenlik sağlayabilen mezunlar vermeyi amaçlamaktadır. | Amaç (İngilizce) | The aim of this program, which is the first step in specializing in the field of Art Education, is to raise individuals who have developed an awareness of art, who are competent in the art of painting, who can contribute to the art environment. |
Misyon | Anasanat Dalımız, ulusal ve uluslararası düzeyde heykel üretimleri ile farklılık yaratan, sanatsal ve kültürel anlamda yeni etkileşimler geliştirebilen, etik değerlere bağlı heykeltıraşlar yetiştirmeyi misyon edinmiştir. | Misyon (İngilizce) | To maximize art culture at every stage of art and art education by updating its programs according to the needs of the country. |
Vizyon | Heykel Anasanat Dalı, eğitim, öğretim ve araştırma kalitesini yükselterek ulusal ve uluslararası düzeyde önder sanatsal üretimlerin ve etkinliklerin odağı olmayı, İlimiz ve bölgemiz başta olmak üzere üniversite/ sanayi/ toplum işbirliğini sağlayan sanatsal faaliyetler geliştirmeyi vizyon edinmiştir. | Vizyon (İngilizce) | To be a leading educational institution to make art culture and art education even more qualified. |
Kabul Koşulları | Tercihen lisans eğitimini Güzel Sanatlar Fakültelerinin Heykel Bölümlerinden mezun olmuş, Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde belirlenmiş ve geçerliliği olan yabancı dil puanı barajını aşmış olmak. Sosyal Bilimler Enstitüsü'ne bağlı olan ilgili anasanat dalı başkanlığınca yapılacak sanat sınavında başarılı olmak. | Kabul Koşulları (İngilizce) | Preferably be made in the field of Fine Arts degree. Determined at the Institute of Social Sciences and the validity of the score threshold in the foreign language to be exceeded. Institute of Social Sciences to the head of the relevant science discipline to be successful at home. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Tezli yüksek lisans programından yüksek lisans derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, bir seminer dersi ile tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 120 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In order to be awarded a degree from MSc programs with thesis, candidates are required to succeed in 7 courses, a seminar and thesis study. The total workload to be accomplished for MSc programs with thesis is 120 ECTS. |
Program Genel Profili | Program heykel disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerilerine sahip, edindiği eğitim sonucu ulusal ve uluslararası platformlarda sanat üretimi içerisinde üretim gösterebilecek yeterlilikte sanatçıları yetiştirmeyi hedeflemektedir.Bu doğrultuda öğrencinin bilgi ve becerisinin eleştirel bir yaklaşımla geliştirilmesi için kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapılmaktadır. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates, holding a Bachelor’s degree in Social Sciences, conduct field specific studies using qualitative and quantitative research methods while enriching their knowledge in the field of expertise thanks to the courses offered by the Master’s Program. Candidates are offered a variety of elective courses appealing to candidate’s fields of interests with an interdisciplinary approach by various departments of the institute. |
Genel Bilgi | Program yaratıcı, araştırmacı, sorgulayıcı bir anlayışa sahip, üretimlerini interdisipliner bir yapı içinde gerçekleştiren ulusal ve uluslararası değerleri göz önünde bulunduran sanatçılar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | Genel Bilgi (İngilizce) | The program of creative, inquisitive, questioning, have an understanding of their production realized in an interdisciplinary structure, taking into account national and international artists, aims to educate values??.Undo editsAlpha |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Program mezunları sanatçı olarak çalışmalarını sürdürebilir, sanat kurumlarında, müzelerde, galerilerde kurumsal görevler alabilir, yeterli koşulları sağlamaları durumunda akademisyenliği seçerek araştırmalarını ve eğitimlerini sürdürebilirler. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Provide sufficient conditions if the work as academics, are productions of sculpture as a freelance designer, art critic, gallery director may operate in areas such as. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Güzel Sanatlar Fakültelerinin: "Sanatta Yeterlik" programlarına devam edebilir. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Fine Arts: "Proficiency" program can continue. |
Mezuniyet Koşulları | Öğrencinin bu programda yüksek lisans derecesi alabilmesi için :a) Toplam 120 AKTS iş yükünü sağlaması,b) Anasanat Dalı Başkanlığınca belirlenen bir danışman yönetiminde tez çalışmasını tamamlayıp tez savunma sınavında başarılı olması gerekir. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | The student to receive a master's degree in this program: a) the total workload of 120 ECTS supply, b) determined by the department by a thesis advisor in the field of defense in front of the jury, to be accepted and successful. |
Heykel Yüksek Lisansı
Yüksek lisans derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||
3 | 3 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852004 | EOD121 | Seminer I | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5261048 | HEB201 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | 4 |
5261025 | HEB111 | HEYKEL ATÖLYESİ 1 | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 3 | 5 | 4 | 10 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 16 | ||||||||||
5261039 | HEB115 | 1960 SONRASI SANATTA YENİ İFADE BİÇİMLERİ 1 | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 7 |
5261033 | HEB127 | Çağdaş Heykel Sanatında Yeni Malzemeler ve Yorumlar I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 2 | 3 | 2 | 7 |
5261029 | HEB117 | ÇAĞDAŞ TÜRK HEYKEL SANATI 1 | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 7 |
5261031 | HEB125 | ÇAĞDAŞ TÜRK SANATINDA ALTERNATİF OLUŞUMLAR 1 | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 7 |
5261023 | HEB119 | DİSİPLİNLER ARASI SANAT OLUŞUMLARI 1 | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 7 |
5261027 | HEB113 | HEYKEL VE ÇEVRE 1 | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 7 |
5261037 | HEB121 | Heykel ve Güncel Tasarım İlişkisi I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 2 | 4 | 4 | 7 |
5261041 | HEB131 | Kent Meydanı ve Heykel I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 7 |
5261049 | HEB135 | Mekân ve Enstalasyon | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 7 |
5261051 | HEB133 | Modern Dönemden Günümüze Heykel Tarihi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 7 | 7 |
5261054 | HEB317 | Sanatta Duyumsama I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 7 | 7 |
5261055 | HEB319 | Türk Mitoloji ve Sembollerinin Heykel Sanatına Yansıması-I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 7 |
En Az 14 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 14 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852005 | EOD122 | Seminer II | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
9852008 | EOD201 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
5261026 | HEB112 | HEYKEL ATÖLYESİ 2 | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 3 | 5 | 4 | 7 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 9 | ||||||||||
5261040 | HEB116 | 1960 Sonrası Sanatta Yeni İfade Biçimleri-2 | Seçmeli Ders Grup II | Almanca | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 7 |
5261052 | HEB134 | Beden İmajı | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 1 | 3 | 7 | 7 |
5261034 | HEB128 | Çağdaş Heykel Sanatında Yeni Malzemeler Ve Yorumlar 2 | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 2 | 3 | 2 | 7 |
5261030 | HEB118 | ÇAĞDAŞ TÜRK HEYKEL SANATI 2 | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 7 |
5261032 | HEB126 | ÇAĞDAŞ TÜRK SANATINDA ALTERNATİF OLUŞUMLAR 2 | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 7 |
5261024 | HEB120 | DİSİPLİNLER ARASI SANAT OLUŞUMLARI 2 | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 7 |
5261028 | HEB114 | HEYKEL VE ÇEVRE 2 | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 7 |
5261038 | HEB122 | Heykel Ve Güncel Tasarım İlişkisi 2 | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | 7 |
5261042 | HEB132 | Kent Meydanı ve Heykel II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 7 |
5261050 | HEB136 | Mekan ve Enstelasyon I | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 7 |
5261053 | HEB318 | Sanatta Duyumsama II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 7 | 7 |
5261056 | HEB320 | Türk Mitoloji ve Sembollerinin Heykel Sanatına Yansıması-II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 7 |
En Az 21 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 21 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852003 | EOD123 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852003 | EOD124 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Bir dersin yarıyıl içi değerlendirilmesi ara sınav, projeler, seminerler, sunumlar, ödevler,uygulamalar, benzeri araçlarla yapılır. Yarıyıl içi çalışmaları ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin türü ve oranı %30 -%70 aralığında olup, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu değerlendirme ağırlığı kayıt öncesinde öğrencilere bildirilir. Ara sınavlar ve final sınavları akademik takvimde belirlenen tarihlerde yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarıları;ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim elemanı tarafından belirlenir. Öğrencinin yarıyıl sonu ölçme ve değerlendirmeye girilebilmesi için ilk defa kayıt olunan teorik derslerin en az %70 ine uygulama derslerinin en az %80'ine katılmış olması gerekir. Bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciye devamsız (D)harf notu verilir. Ders tekrarı halinde de bu koşulların yerine getirilmesi gerekir. Ancak bir kez devamlı alınan teorik dersin tekrarı halinde bu koşulların yerine getirilmesi aranmaz. Tüm derslerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu çalışmalarının her birinin değerlendirilmesi 100 puan üzerinden nicelleştirir.
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Hünkar YILMAZ IANNIELLO | Hünkar YILMAZ IANNIELLO
AKTS Bölüm Koordinatörü: Doç. Dr. Arzu PARTEN ALTUNCU | Arzu PARTEN ALTUNCU