Bölüm/Program Adı | Biyokimya Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Biochemistry |
Web Adresi | https://sagbil.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | biyokimyasag@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 0090 262 303 73 53 | BelGeç. (Fax) | 0090 262 303 75 10 |
Adres | Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | A.Eğitim ve öğretim süreçleri Stratejik Amaç I. Derslerin güncellenerek, ders içeriklerinin iyileştirilmesi, öğretim üyelerinin uzmanlık yada doktora eğitimi olan konularda ders vermeleri, yabancı dil bilgisi yeterli, özverili çalışkan öğrenciler yetiştirilmesi Stratejik Amaç II. Pratik eğitimin arttırılması, bilim insanı olmanın tanımından yola çıkarak, iyi modeller oluşturulması, B. Araştırma ve geliştirme süreçleri Stratejik Amaç I. Araştırma kaynaklarının verimli kullanılmasını sağlamak, bilimsel araştırma kalitesini arttırmak Stratejik Amaç II. Enstitüye bağlı birimlerde araştırma alt yapısını güçlendirmek Stratejik Amaç III. Akademik personelin niteliğini yükseltmek C. Tez süreçleri Stratejik Amaç I. Tezleri, bilimsel gelişmelere uygun ve bilime katkıda bulunacak şekilde yapmak Stratejik Amaç II. Tezleri uluslararası yayınlara dönüştürmek | Amaç (İngilizce) | A. Teaching processes strategic objective I. updating courses, course content, improving the expertise of faculty members give lectures on the issues or döctoral education, foreign language skills are adequate, dedicated hard-workingstudents training |
Misyon | Çağdaş bilimsel gelişmeler ışığında iyi bilim insanları yetiştirmek için öğrenci ve araştırma görevlisi eğitimi vermek, Ülkemizin ve bölgemizin ihtiyaçlarını dikkate alarak, evrensel düzeyde bilime katkıda bulunan araştırmalar yapmak, Bilimsel araştırmalar için gerekli olan laboratuvar olanakları sunmak Enstitüye bağlı multidisipliner araştırma birimleri kurmak | Misyon (İngilizce) | To educate students and research assistants in order to raise well educated scientists in the light of modern scientific improvements, To make scientific research contributing to science at a global level by considering requirements of our country and region, To present laboratory resources needed for scientific research, To establish multidisciplinary research units affiliated by institute. |
Vizyon | Yirmi yıl içinde bölgesel referans merkezi haline gelmiş, biyokimya eğitiminde dünyadaki örnek tıp fakülteleri düzeyine ulaşmış, sağlık araştırmaları sıralamasında ülkedeki en iyi tıp fakülteleri arasına girmiş olmaktır. | Vizyon (İngilizce) | Our vision is to become one of the best medical schools in our country by reaching the same level as model medical schools throughout the world and by being national reference center within 20 years |
Kabul Koşulları | Tıbbi biyokimya anabilim dalında yüksek lisans yapmış olmak. | Kabul Koşulları (İngilizce) | In addition to general admission requirements, candidates are required to hold a master’s degree in Medical Biochemistry. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Doktora programından doktora derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, iki seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Doktora programı toplam çalışma yükü 240 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In order to be awarded a PhD degree, candidates are required to succeed in 7 courses, 2 seminars, a qualifying exam, thesis proposal and thesis study. The total workload to be accomplished for PhD programs is 240 ECTS. |
Program Genel Profili | Sağlık bilimi alanlarında yüksek lisans derecesine sahip olan öğrenciler, doktora programlarında aldıkları dersler ile çalışma alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olurken, bir problem üzerinde tez ve hipotez geliştirerek çözüme gidecek yöntemleri belirler ve uygular. Doktora programlarında öğrencilere çalışma alanlarına uygun olarak, disiplinler arası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarında dersler sunulur. Öğrenciler araştırma konularıyla ilgili deneysel çalışmaları günümüz standartlarında, yüksek teknolojik altyapıya sahip laboratuarlarda yapabilme imkânı bulurlar. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates holding a Master’s Degree in Health Sciences are able to specify and apply probable solution methods for a problem by developing thesis and hypothesis while being equipped with profound knowledge in their field of expertise thanks to the courses offered by the doctorate program. The doctorate programs in a variety of departments of the institute cover various elective courses offered with an interdisciplinary approach in accordance with their field of interests. Candidates are provided with the opportunity to conduct experimental studies on their field of expertise in updated and modern laboratories equipped with high technological infrastructures. |
Genel Bilgi | Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 1995-1996 öğretim yılında eğitime başlamıştır. Bu dönemde Biyokimya anabilim dalı iki öğretim üyesi ile kurulmuş olup, 1. ve 2. sınıf biyokimya dersleri ve pratikleri anabilim dalı tarafından verilmiştir. Beş yüksek lisans ve bir ihtisas öğrencisi eğitime başlamış ve bir öğretim görevlisinin katılmasıyla kadrosunu oluşturmuştur. Rutin Biyokimya hastane hizmetleri ise bu dönemde Biyokimya anabilim dalı öğretim üyeleri ve asistanları tarafından anabilim dalına bağlı olarak sürdürülmüştür. Bugüne kadar anabilim dalında 6 yüksek lisans ve 5 ihtisas tezi tamamlanmıştır. Anabilim dalında mezuniyet öncesi ve sonrası eğitim programları devam etmektedir. Anabilim dalında tamamlanmış ve devam etmekte olan çeşitli projeler mevcuttur. Bu araştırmaların büyük bir kısmı ulusal ve uluslar arası dergilerde yayınlamıştır. | Genel Bilgi (İngilizce) | Kocaeli University Faculty of Medicine started training activities in the academic year 1995-1996. It was founded by two faculty members in the Department of Biochemistry. Courses and practices of 1st and 2nd class of biochemistry are offered by the main branch of science. The education started with five master students and one specialized master's degree student, and with the involvement of one more lecturers, the academic staff was completed. Routine hospital services during this period were carried out by biochemistry faculty members and their assistants, depending on the divisions. Up to present, 6 master's and 5 specialized master's thesis were completed in the department. Undergraduate and postgraduate training programs are still continuing in the department. Several completed and run-on projects are available in the department. A large part of these researches have been published in national and international journals. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Üniversiteler, araştırma hastaneleri, özel sektörde çalışabilirler. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | The graduates of the program can be employed in the related units of universities, research hospitals, and private sector. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Yardımcı doçent olarak devam edilebilmektedir. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Graduates of the program can proceed to their academic studies in the domestic and foreign post-doctoral training programs of various universities on condition that they fulfill all the requirements, or they can be employed as academic staff. |
Mezuniyet Koşulları | Doktora programımızın yeterli gördüğü kredideki dersleri başarıyla tamamlamak ve ayrıca bilimsel uygunluğu olan bir doktora tezini bitirmiş olmak. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | So as to be granted a degree, students are required to complete the courses listed in the schedule successfully and fulfill 240 ECTS credits in total, pass the qualifying exam and successfully complete a scientifically valid dissertation approved by an academic jury. |
Biyokimya Doktorası
Doktora derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | |||||||||||||
4 | |||||||||||||
5 | |||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||
5 | |||||||||||||
6 | |||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||
4 | |||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||
2 | |||||||||||||
3 | |||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||
4 | |||||||||||||
5 | |||||||||||||
6 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9863029 | SAE617 | Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 5 |
9863031 | SAE601 | Seminer 1 | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
6302027 | BYK715 | Analatik Teknikler ve Enstrümantasyon | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 5 |
6302032 | BYK727 | Beslenme Biyokimyası | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
6302029 | BYK721 | Hormonlar-I | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
6302033 | BYK719 | Klinik Biyokimya 1 | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 5 |
6302028 | BYK717 | Tıbbi Laboratuvarın Prensipleri 1 | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 5 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 28 | ||||||||||
6302050 | BYK701 | Bilimsel Hazırlık | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teo+Lab+Uyg | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 |
6302031 | BYK725 | Moleküler Tayin Yöntemleri ve Genetik 1 | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 4 |
6302030 | BYK723 | Vitaminler ve Mineraller | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 4 |
En Az 1 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 1 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 29 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9863032 | SAE602 | Seminer 2 | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
6302036 | BYK720 | Klinik Biyokimya 2 | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 5 |
6302034 | BYK716 | Klinik Enzimolojinin Prensipleri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 5 |
6302037 | BYK722 | Labaratuvar Uygulamalarında Kalite Kontrol | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
6302035 | BYK718 | Lipoprotein Metabolizması | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 5 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 20 | ||||||||||
9863035 | SAE721 | Mesleki İngilizce 2 | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
6302040 | BYK728 | Doku Biyokimyası | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
6302041 | BYK730 | Nörobiyokimya | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
6302039 | BYK726 | Sitokinler | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
6302038 | BYK724 | Tümör Belirteçleri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 10 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9863033 | SAE701 | Seminer 3 | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
6302045 | BYK737 | Hormonlar-II | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
6302042 | BYK731 | İleri Biyokimya Teknikleri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 5 |
6302043 | BYK733 | Klinik Biyokimya 3 | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 5 |
6302044 | BYK735 | Tıbbi Laboratuvarın Prensipleri 2 | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 5 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 20 | ||||||||||
9862011 | SBE552 | Gelişim ve Öğrenme | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Lisansüstü Formasyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
9862012 | SBE551 | Öğretimde Planlama ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Lisansüstü Formasyon | 3 | 0 | 2 | 5 | 5 | 5 |
6302046 | BYK739 | Böbrek Fonksiyon Testleri, Elektrolitler ve Kan Gazları | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
6302049 | BYK745 | Moleküler Tayin Yöntemleri ve Genetik 2 | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
6302048 | BYK743 | Porfirinler ve Porfirin Metabolizması Bozuklukları, Hemoglobin, Demir, Bilirübin | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
6302047 | BYK741 | Terapotik İlaçlar ve İzlenmesi,Klinik Toksikoloji ve Toksik Metaller | Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup III AKTS Toplamı | 10 | |||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9863013 | SAE601 | Teze Hazırlık | Zorunlu Ders | Türkçe | Teze Hazırlık | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
5. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9863004 | SAE602 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
9863030 | SAE714 | Uzmanlık Alan Dersi | Seçmeli Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9863036 | SAE714 | Uzmanlık Alan Dersi | Seçmeli Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Seçmeli Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
5. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
6. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9863004 | SAE602 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
6. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
7. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9863004 | SAE602 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
7. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
8. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9863004 | SAE602 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
8. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Ders döneminde vize ve final olmak üzere her yarıyıl 2 sınav yapılır.Tez dönemi sonunda yaptıkları tezi jüri karşısında savunurlar.
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Meltem Özlen DİLLİOĞLUGİL | Meltem Özlen DİLLİOĞLUGİL
AKTS Bölüm Koordinatörü: Prof. Dr. Sevinç KUŞKAY | Sevinç KUŞKAY