Bölüm/Program Adı | Biyomedikal Mühendisliği Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Biomedical Engineering |
Web Adresi | https://fbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | |
Telefon | BelGeç. (Fax) | ||
Adres | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı | |
Amaç | Öğrencilerin biyomedikal teknolojilerindeki son gelişmeler ve teknolojiler konusunda yetişmelerini sağlamak, laboratuar ve Ar-Ge faaliyetleri yürüterek disiplinlerarası çalışmalara katkıda bulunmak. | Amaç (İngilizce) | Recent advances in biomedical technologies, and technologies to ensure that the students grow up, by carrying out laboratory and R & D activities to contribute to inter-disciplinary studies |
Misyon | Biyomedikal sektörünün ihtiyaç duyduğu konularda lisansüstü eğitim vermek, ve bu alanda Ar-Ge çalışmaları yaparak ilgili sektöre katkıda bulunmak. | Misyon (İngilizce) | Subjects needed to graduate education in the biomedical sector, and by doing R & D efforts in this area contribute to the sector. |
Vizyon | Biyomedikal Mühendisliği Lisansüstü eğitimi-öğretimi ve araştırma faaliyetleri ile ülkemizin önde gelen kurumları arasında yer almak. | Vizyon (İngilizce) | Biomedical Engineering Graduate education-teaching and research activities and our country to be among the leading institutions. |
Kabul Koşulları | Doktora programlarına basvuru kosullarını saglayan adaylar arasından mülakat yapılarak güz ve bahar yarıyılları basında ögrenci alınabilir. Doktora programlarına alınacak ögrenci sayıları ve aday ögrencilerde aranacak nitelikler, enstitüyü olusturan anabilim/anasanat dalı akademik kurullarının önerileri dogrultusunda ilgili enstitü kurulunca karara baglanarak Senatonun onayından sonra her yarıyıl basından önce ilan edilir. | Kabul Koşulları (İngilizce) | So as to be admitted to the program, candidates are required to hold a master’s degree from an accredited institution, to have a minimum score of 55 from ALES(Academic Personnel and Graduate Education Exam held in Turkey) or an equivalent score from GRE or GMAT , to get a minimum score of 55 from national foreign language proficiency tests such as UDS, KPDS(Governmental Foreign Language Proficiency Test)or equivalent score from internationally valid tests such as IELTS or TOEFL. Applicants who meet the requirements above are eligible to take the scientific interview conducted by the department. Scientific achievement-level score of an applicant is determined by taking 50 percent of score from ALES test or an equivalent score from GRE or GMAT , 30 percent of score from oral exam and 20 percent of cumulative grade point average. In order for a candidate to be successful the scientific grade level must be at least 70. Student admission is possible at the beginning of each fall and spring semesters basing on the quota specified by the Institute of Natural and Applied Sciences. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Doktora programından doktora derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, iki seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Doktora programı toplam çalışma yükü 240 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In order to be awarded a degree from PhD programs, candidates are required to succeed in 7 courses, 2 seminars, a qualifying exam, thesis proposal and thesis study. The total workload to be accomplished for PhD programs is 240 ECTS. |
Program Genel Profili | Temel bilimler veya mühendislik alanlarında lisans ve/veya yüksek lisans derecesine sahip olan öğrenciler, doktora programlarında aldıkları dersler ile çalışma alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olurken, bir problem üzerinde tez ve hipotez geliştirerek çözüme gidecek yöntemleri belirler ve uygular. Doktora programlarında öğrencilere çalışma alanlarına uygun olarak, disiplinler arası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarında dersler sunulur. Öğrenciler araştırma konularıyla ilgili deneysel çalışmaları günümüz standartlarında, yüksek teknolojik altyapıya sahip laboratuarlarda yapabilme imkânı bulurlar. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates, holding Bachelor’s and/or Master’s degree in Basic Sciences or Engineering are able to specify and apply probable solutions for a problem by suggesting thesis and hypothesis while being equipped with profound knowledge in their field of expertise. The doctorate programs in a variety of departments of the institute cover various courses offered with an interdisciplinary approach in accordance with their fields of interests. The updated laboratories equipped with high-tech infrastructures enable candidates to conduct experimental studies on their research subjects. |
Genel Bilgi | “Biyomedikal Mühendisliği” tıp ve biyoloji gibi yaşayan organizmayla ilgilenen bilimlerle, mühendislik, matematik, fizik gibi fen alanındaki bilimlerin birleşiminden oluşan, disiplinler arası bir çalışma alanıdır. Biyomedikal Mühendisleri görev aldıkları alanlarda tıbbi cihazların, sistemlerin, insan vücuduna destek olan makinelerin tasarım, üretim, işletme, bakım/onarım ve kalibrasyon faaliyetlerinde bulunurlar ve bu faaliyetleri sağlık hizmeti veren kurumlar bünyesinde örgütleyip yönetirler. Günümüzde, Biyomedikal mühendislerinin yüksek teknolojili medikal cihaz üretme, fizyolojik ölçümler için yeni ve verimli metotlar geliştirme, medikal veri/sinyal işleme ve analiz etme, yapay organlar geliştirme vb. uygun gelişmeleri sağlık sistemine sunma gibi sorumlulukları bulunmaktadır. | Genel Bilgi (İngilizce) | "Biomedical Engineering" is an interdisciplinary field of study which is a combination of fields like; medicine and biology and deals with living organisms, engineering, mathematics, physical sciences, Biomedical Engineers work within their fields of medical devices, systems that support the human body, machines, design, production, operation, maintenance / repair and calibration activities, and they also organize and manage health service units located in various institutions. Today, producing high-tech medical equipment, new and efficient methods for measurements of physiological development, medical data / signal processing and analysis, development of artificial organs, presenting the innovations to the health system and such activities are among the responsibilities of biomedical engineers. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Biyomedikal Mühendisliği Bölümü Doktora mezunları daha ziyade özel sektörde tıbbi cihaz ve malzemelerin pazarlanması ve servisi/bakımı başta olmak üzere hizmet vermektedirler. Bu kapsamda mezunlar: Yapay organlar, kalp pilleri, diyaliz makinesi gibi tıbbi cihazların tasarımı ve üretilmesi, Hastaların durumunu ameliyat ve yoğun bakım sırasında izleyecek elektronik ve bilgisayar sistemlerinin tasarlanması ve kurulması, Kan analizi için gereken sensörlerin tasarlanması ve yapılması, Klinik çalışmalarda alınacak kararlara destek sağlayacak uzman sistemler ve yapay zeka sistemlerinin tasarlanması ve gerçekleştirilmesi, Ultrason, manyetik rezonans, röntgen anjiyo vb. tıbbi görüntüleme sistemlerini tasarlanması ve yapılması, Çeşitli tedavilerde kullanılacak yeni biyomalzemeler tasarlanması ve malzemelerinin kullanılabilirliğinin test edilmesi, Yaralanma, incinme vb. tedavileri incelemek için bilgisayar modelleri geliştirilmesi ve kullanılması gibi inceleme ve araştırmalar yapabilirler. Mezunlar ayrıca tıbbi araştırma laboratuarlarında araştırmacı olarak görev alabilirler. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Biomedical Engineering Department PhD graduates mostly serve in the private sector, especially in the marketing and service / maintenance of medical devices and materials. In this context, graduates: Design and manufacture of medical devices such as artificial organs, pacemakers, dialysis machines, Designing and installing electronic and computer systems that will monitor the patients' condition during surgery and intensive care, Designing and making sensors required for blood analysis, Designing and implementing expert systems and artificial intelligence systems that will support the decisions to be taken in clinical studies, Ultrasound, magnetic resonance, x-ray angio, etc. designing and making medical imaging systems, Designing new biomaterials to be used in various treatments and testing the availability of their materials, Injury, injury, etc. developing and using computer models to examine treatments They can do research and research. Graduates can also work as researchers in medical research laboratories. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Mezunlar koşulları sağlamaları halinde yurt içi ve yurt dışında çeşitli üniversitelerde bulunan doktora sonrası eğitim programlarından yararlanabilmektedirler. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Graduates of the program can proceed to their academic studies in the domestic and foreign post-doctoral training programs of various universities on condition that they fulfill all the requirements. |
Mezuniyet Koşulları | Ders planında 240 AKTS'yi tamamlamak ve başarılı olmak. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | So as to be granted a degree from the program, a student is required to be successful in all the courses offered by the program and reach 240 ECTS in total, and successfully complete a scientifically valid master’s thesis approved by an academic jury. |
Biyomedikal Mühendisliği Doktorası
Doktora derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||
5 | |||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||
2 | |||||||||||||
3 | |||||||||||||
4 | |||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | |||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9851251 | FBE601 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği (UE) | Zorunlu Ders | Türkçe | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
9861002 | FBE611 | Doktora Seminer I | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 4 |
9851246 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
6162039 | BMM600 | İstatistiksel Veri Analizi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 18 | ||||||||||
6162038 | BMM606 | Biyopolimerler | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
6162036 | BMM610 | İmplantlarda Hasar Analizi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
En Az 12 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 12 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9851246 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 0 | ||||||||||
6162042 | BMM612 | Biyomodellerde Sonlu Elemanlar Uygulamaları | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 8 |
6162041 | BMM611 | Paralel Robotların Modellenmesi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 8 |
En Az 30 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 30 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861001 | FBE621 | Doktora Yeterlik | Zorunlu Ders | Türkçe | Doktora Yeterlik | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
9851246 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861003 | FBE622 | Doktora Tez Önerisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez Önerisi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
9851246 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
5. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861005 | FBE612 | Doktora Seminer II | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 4 |
9861004 | FBE641 | Doktora Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
9851246 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 34 | ||||||||||
5. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 34 | ||||||||||
6. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861004 | FBE641 | Doktora Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
9851246 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
6. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
7. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861004 | FBE641 | Doktora Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
9851246 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
7. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
8. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861004 | FBE641 | Doktora Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
9851246 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE620 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
8. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Kocaeli Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği esas alınarak sınavlar, ölçme ve değerlendirme işlemleri yapılır.
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Yasin KİŞİOĞLU | Yasin KİŞİOĞLU
AKTS Bölüm Koordinatörü: Arş. Gör. Mustafa ARAS | Mustafa ARAS