Bölüm/Program Adı | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Psychiatric-Mental Health Nursing MSc |
Web Adresi | https://sagbil.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | |
Telefon | BelGeç. (Fax) | ||
Adres | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı | |
Amaç | Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği alanında ulusal ve uluslararası literatüre hakim olan birey, aile ve toplumun ruh sağlığını koruma ve geliştirmeyi önemseyen, toplumsal sorunlara duyarlı , ruhsal bozukluğu olan bireyleri iyileştirme ve toplum içinde bakımını sağlamak için , yaratıcı, uygulayıcı, eğitici ve araştırmacı bilim insanı niteliklerine ulaşmış ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği alanında uzman kişileri yetiştirmeyi amaçlayan kuramsal ve uygulamalı bir programdır. | Amaç (İngilizce) | The individual, family and society who have a good command of national and international literature in the field of mental health and psychiatric nursing care about protecting and developing mental health, are sensitive to social problems, to improve and care for individuals with mental disorders, creative, practitioner, educator and researcher is a theoretical and practical program aimed at educating experts in the field of mental health and psychiatric nursing. |
Misyon | Toplumda farklı özelliklere sahip olan sağlıklı ya da ruh sağlığı yönünden risk taşıyan ve ruhsal sorunları olan bireylerin ruh sağlığını koruma ve geliştirmeyi hedef alan, bireylerin tedavi, bakım ve rehabilitasyonunu sağlamak üzere bilgi, anlayış ve beceri ile donanmış ,uygulayıcı, eğitici, araştırmacı olan ve eleştirel düşünebilen, etkili iletişim ve problem çözme becerisine sahip, insan haklarına ve etik değerlere önem veren , duyarlı ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireleri yetiştirmektir. | Misyon (İngilizce) | Aims to protect and improve the mental health of individuals with different characteristics in the society, who are healthy or at risk for mental health and who have mental problems, are equipped with the knowledge, understanding and skills to provide treatment, care and rehabilitation of individuals, and are critical to the field to think, to have effective communication and problem solving skills, to give importance to human rights and ethical values, to train sensitive mental health and psychiatric nurses. |
Vizyon | Bilimin özgür gücüne inanan, güvenilir, yürüttüğü araştırmalarla ulusal ve uluslararası düzeyde aranan araştırmacı ve eğitimci insan gücü yetiştirerek ruh sağlığı ve psikiyatrik tedavi bakım hizmetlerinin sunulduğu alanlar tarafından tercih edilebilen bir konuma gelmektir. | Vizyon (İngilizce) | Believing in the free power of science, reliable, research carried out at national and international level with the researcher and educator to train manpower and mental health and psychiatric treatment care services are offered to be preferred by the fields. |
Kabul Koşulları | Hemşirelik Fakültesi, Sağlık Bilimleri Falkültesi, Hemşirelik Yüksekokulu, Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik lisans diplomasına sahip olmak Kocaeli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Sınav Yönetmeliği ve Sağlık Bilimleri Enstitüsü başvuru koşullarını sağlamak | Kabul Koşulları (İngilizce) | Faculty of Nursing, Faculty of Health Sciences, School of Nursing, School of Health Kocaeli University Graduate Education and Examination Regulations ensure the application requirements Institute of Health Sciences |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Mezuniyet koşulları ile aynı | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | Same as graduation requirements |
Program Genel Profili | Bu programda öğrencinin ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği alanında derin bilgi kazanması, psikiyatri hemşireliği bilgisini uygulama alanına aktarması, alanındaki bilgilere erişmesi, bilgiyi eleştirel değerlendirmesi, bilimsel araştırma yaparak alanına katkı sağlaması amaçlanmaktadır. Program her dönem zorunlu ders ile birlikte hemşirelik ve sağlık bilimlerinin farklı alanlarındaki seçmeli dersleri içerir. Öğrenciler diğer AD ve enstitüler ya da üniversitelerden de ders seçebilirler. | Program Genel Profili (İngilizce) | Students in this program of mental health and psychiatric nursing to gain deep knowledge in the field of psychiatric nursing knowledge transfer to the field of application of access to information in the field of information critical assessment is intended to contribute to the field through scientific research. The program includes compulsory courses each semester and elective courses in different fields of nursing and health sciences. Students may also choose courses from other AD and institutes or universities |
Genel Bilgi | Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği alanında kuramsal ve uygulamalı olarak sunduğu bilgilerle ülkemizdeki ve dünyadaki ruh sağlığını koruma ve geliştirmede, psikiyatrik bozukluğu olan bireyin tedavi ve bakımında aktif rol oynayan, alanına özgü bilimsel araştırma yapabilen ve bilimsel gelişmeleri takip eden, psikiyatrik bozukluğu olan bireylerin toplumsal sorunlarına duyarlı uzman hemşire ve akademisyen yetiştiren bir programdır. | Genel Bilgi (İngilizce) | Mental health and psychiatric nursing in the field of theoretical and applied knowledge with our country has to offer and the world of mental health protection and the development of psychiatric disorder in which an individual's treatment and care active role playing, capable of scientific research specific to the field and scientific developments followed, sensitive to the social problems of individuals with psychiatric disorders is a program that educates specialist nurses and academicians. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Bu programın mezunu kamu ve özel sektörde mesleğini icra eder. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Graduates of this program perform their profession in public and private sectors. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, gerekli koşulları sağlamaları halinde ilgili alanlarda doktora programlarına başvurabilirler. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Mental Health and Psychiatric Nursing graduates who successfully complete the master's program may apply to doctoral programs in related fields if it meets the necessary conditions. |
Mezuniyet Koşulları | Kocaeli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Yönetmeliği Kurallarına Göre Mezun Olur. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | Graduates according to Kocaeli University Graduate Education Regulations. |
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği Yüksek Lisansı
Yüksek lisans derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | |||||||||||||
4 | |||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||
4 | |||||||||||||
5 | |||||||||||||
6 | |||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||
4 | |||||||||||||
5 | |||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||
2 | |||||||||||||
3 | |||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||
4 | |||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||
4 | |||||||||||||
5 | |||||||||||||
6 | |||||||||||||
7 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9863029 | SAE725 | Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 5 |
9853010 | SAE501 | Seminer 1 | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
5326015 | RPH528 | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinde Temel İlkeler | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 6 |
5326016 | RPH529 | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinde Temel İlkeler Uygulaması | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 4 | 5 | 4 | 6 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 19 | ||||||||||
5326017 | RPH530 | Ciddi ruhsal hastalıkların işlevsel değerlendirmesi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 1 | 4 | 4 | 5 |
5326018 | RPH531 | İletişim Becerileri | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 1 | 4 | 4 | 5 |
5326019 | RPH532 | Psikiyatride Etik | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 1 | 4 | 4 | 5 |
5326020 | RPH533 | Ruhsal hastalıklarda destekleyici tedavi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 1 | 4 | 4 | 5 |
5326021 | RPH534 | Sağlık Alanında Temel Kavramlar | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 |
5326008 | RPH525 | Toplum Ruh Sağlığı | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 4 | 6 |
En Az 11 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 11 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853011 | SAE502 | Seminer 2 | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
9853002 | SAE507 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
5326025 | RPH535 | Hemşirelikte İletişim ve Etkileşim Süreçleri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 6 |
5326023 | RPH536 | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 6 |
5326024 | RPH537 | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği Uygulama | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 7 | 8 | 4 | 6 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 20 | ||||||||||
9853009 | SAE507 | Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 1 | 4 | 4 | 5 |
5326026 | RPH538 | Ailenin Değerlendirilmesi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 5 |
5326027 | RPH539 | Ciddi ruhsal hastalıklarda uğraş tedavileri ve mesleki iyileştirim | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 1 | 4 | 4 | 5 |
5326028 | RPH540 | Olgu yönetimi ve yerinde girişken tedavi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 1 | 4 | 4 | 5 |
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 10 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853001 | SAE503 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
9853002 | SAE507 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853001 | SAE503 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
9853002 | SAE507 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme, Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği uyarınca yapılmaktadır.
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Yüksel CAN ÖZ | Yüksel CAN ÖZ
AKTS Bölüm Koordinatörü: Doç. Dr. Yüksel CAN ÖZ | Yüksel CAN ÖZ