Genel Bilgi

Bölüm/Program Adı Eğitim Yönetimi (Tezsiz) (Uzaktan Öğretim) Programı Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
Online Educational Administration MA (Without thesis)
Web Adresi https://sbe.kocaeli.edu.tr/ E-posta
Telefon BelGeç. (Fax)
Adres Öğrenim Şekli E-Öğrenme
Amaç Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı'nın amacı, okullara, Milli Eğitim Bakanlığı ve diğer kurumlara yönetici, denetçi yetiştirmek; üniversitelerin ilgili bölümlerine öğretim elemanı yetiştirmek; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumlarda çalışan öğretmen, yönetici ve denetçilerin mesleki yeterliklerini yükseltmek, okul yöneticiliği ve eğitim denetçiliği alanında uzman yetiştirmektir. Amaç
(İngilizce)
The Aim of Education Management, Supervision, supervision, Planning, and Economy is breed manager and supervisor to mınıstry of national education and other institutions, breed inspectors related departments of universities, elevate teachers occupational ability schools in bounded institutions to mınıstry of national education by academic and in-service education, course and seminar; breed experts in school manager and education supervision field.
Misyon Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı'nın misyonu evrensel düzeyde bilim, ve teknoloji birikiminden yararlanarak ülkenin geleceği için üstün nitelikli bireyler yetiştirmek; araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimini toplum yararına sunmak; vizyonumuz doğrultusunda, alanında iyi yetişmiş, aydın ve yaratıcı düşünen, bilgi toplumunun yeniliklerine hazır, bilgiye ulaşma yollarını bilen, çağın gerektirdiği eğitim-öğretim yöntemlerini ve teknolojilerini kullanabilen, açık fikirli, özgür düşünebilen yönetici adayları yetiştirmektir. Misyon
(İngilizce)
The mission of the Department of Educational Administration is to raise highly qualified individuals for the future of the country by benefiting from the universal knowledge and technology; to present its products in research, education, and service fields for the benefit of society; In line with our vision, it is to raise executive candidates who are well-educated in their field, who are intellectual and creative thinking, ready for the innovations of the information society, who know the ways of accessing information, who can use the education methods and technologies required by the age, have an open mind and can think freely.
Vizyon Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı'nın vizyonu Atatürkçü düşünceyi özümsemiş, bilim, sanat ve teknolojinin gerektirdiği,ulusal ve evrensel niteliklere sahip, öğrenmeyi öğrenen, gelişime açık, çağdaş, insana ve çevreye değer veren ve sürekli başarıyı hedefleyen nitelikli eğitimciler yetiştiren ve toplumun hizmetine sunan bir anabilimdalı olmaktır. Vizyon
(İngilizce)
The vision of Education Management, Supervision, Planning, and Economy is breed educationalists who internalize the thought of Kemalism, have the national and universal qualifications that science, art, and technology requirements, learn learning, contemporary and aim consistent achievement and become a program that dedicates those to society.
Kabul Koşulları Kabul Koşulları
(İngilizce)
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
Program Genel Profili Program Genel Profili
(İngilizce)
Genel Bilgi Genel Bilgi
(İngilizce)
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
Sonraki Eğitim Olanakları Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
Mezuniyet Koşulları Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)

Kazanılan Derece

Eğitim Yönetimi (Tezsiz) (Uzaktan Öğretim) Yüksek Lisansı

Kazanılan Derece Seviyesi

Yüksek lisans derecesi

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.

Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.

Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.

Program Yeterlilikleri

Anahtar/Aktarılabilir Yeterlilikler

  • Bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme.
  • Bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Birlikte çalışmaya yatkın olabilme.
  • Öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme.
  • Dijital (bilgi ve iletişim teknolojileri) yetkinliği kullanabilme.
  • Meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
  • Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
  • Düşüncelerini eyleme dönüştürme amacıyla inisiyatif alarak, girişimde bulunabilme.
  • Bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  • Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
  • Toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  • Konularda çoklu bakış açılarını kullanabilme.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojiyi kullanabilme.
  • Bireysel gelişimine katkı sağlayabilecek alanlarda (sanat, spor, v.b) kendini ifade edebilme.

Temel Alan/TYYÇ İlişkisi

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                                         1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
2                                         2
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                                         1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                                         2
3                                         3
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                                         1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                                         2
3                                         3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                                         1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
2                                          
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                         1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                         2
3                                         3
4                                         4
5                                          
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                                         1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                                         2
3                                         3
4                                          
5                                          

Ders Listesi

2023/2024 Ders Listesi
1. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
5282001 UEY209  Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri Zorunlu Ders Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 6
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 6
5282003 UEY207  Eğitim Denetimi ve Sorunları Seçmeli Ders Grup I Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 6
5282005 UEY205  Eğitim Örgütlerinde Örgütsel Davranış Seçmeli Ders Grup I Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 6
5282002 UEY211  Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama Seçmeli Ders Grup I Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 6
5282009 UEY144  Okul Yönetimi Seçmeli Ders Grup I Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 6
5282010 UEY222  Teknoloji Liderliği Seçmeli Ders Grup I Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 6
En Az 24 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı 24
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
2. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
5282007 UEY148  Eğitim İstatistiği Zorunlu Ders Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 6
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 6
5282008 UEY140  Eğitim Yöneticisinin Liderlik Davranışı Seçmeli Ders Grup II Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 6
5282013 UEY143  Eğitim Yönetiminde Güncel Konular Seçmeli Ders Grup II Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 6
5282004 UEY203  Eğitimde Değişimin Yönetimi Seçmeli Ders Grup II Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 6
5282006 UEY150  Eğitimde İnsan Kaynakları Yönetimi Seçmeli Ders Grup II Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 6
5282012 UEY146  Okulda Yenileşme ve Bilgi Yönetimi Seçmeli Ders Grup II Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 6
En Az 24 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı 24
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
3. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852006 EOD111  Proje Zorunlu Ders Türkçe Proje 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
4. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
Üniversite Ortak Dersi
Fakülte Ortak Dersi
Bölüm/Program Dersi

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.

Puan Başarı Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4 Başarılı
85-89 BA 3.5 Başarılı
80-84 BB 3 Başarılı
75-79 CB 2.5 Koşullu
65-74 CC 2 Başarısız
58-64 DC 1.5 Başarısız
50-57 DD 1 Başarısız
40-49 FD 0.5 Başarısız
<= 39 FF 0 Başarısız
  D 0 Devamsız
  E 0 Eksik
  G 0 Geçer
  K 0 Kalır
  N 0 Girmedi
  S 0 Süren Çalışma

Program Yöneticisi

Bölüm Başkanı: |

AKTS Bölüm Koordinatörü: |