Bölüm/Program Adı | Türk Dili ve Edebiyatı Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Turkish Language and Literature |
Web Adresi | https://sbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | sosturkdili@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 902623031751-52 | BelGeç. (Fax) | 0090 262 3031753 |
Adres | Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Türk Dili ve Edebiyatı doktora programının amacı, lisansüstü düzeyde Türk dilinin yapısı ve gelişimi; Türk edebiyatının dönemleri, şahsiyetleri, eserleri ve özellikleri; Türk kültürü konularında araştırma etkinliklerinin yapılandırılmasını, yürütülmesini ve geliştirilmesini sağlayarak evrensel bilgi birikimine katkıda bulunacak araştırmacılar ve uzmanlar yetiştirmektir. | Amaç (İngilizce) | The aim of Turkish Language and Literature is to educate students and researchers as people who are capable of analysing the structure and development of Turkish language; are well-informed about periods, literary figures, literary works, features of Turkish Literature and Turkish Culture; are familiar with universal culture, have creative thought and a discipline in research methods and able to create solutions for problems. |
Misyon | Türk Dili ve Edebiyatı alanında başlangıçtan bugüne değin ortaya konulan yazılı ve sözlü edebiyat ürünlerini araştırıp incelemek ve değerlendirmek; ulaşılan bilgileri bilim dünyasıyla paylaşmak, farklı kültürlerle ilişki kurmak ve bunda belirleyici, etkin bir rol oynamak; Türk Dili ve Türk Edebiyatı alanında yetkin bilim adamları yetiştirmektir. | Misyon (İngilizce) | The mission of Turkish Language and Literature is to analyse and criticize written and oral literary works from past to now, to share the gathered information with the academic circles, to establish new relationships with different cultures and to have an active role in this, to educate its scholars as competent people in the field of Turkish Language and Literature. |
Vizyon | Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilimsel çalışmalarla yeni bilgiler üretmek; evrensel değerleri benimsemiş, araştıran, düşünen, sorgulayan; girişimci, yaratıcı, araştırmacılar ve uzmanlar yetiştirmek. | Vizyon (İngilizce) | The vision of Turkish Language and Literature is to produce new scientific knowledge, to be pioneer in social and cultural activities, to train students who are preferred on a national and international level, and to be department that researches, thinks, questions and provides the necessary knowledge for academic circle. |
Kabul Koşulları | Doktora programına başvuru kosullarını sağlayan adaylar arasından mülakat yapılarak güz ve bahar yarıyılları başında öğrenci alınabilir. Doktora programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, enstitüyü oluşturan anabilim/anasanat dalı akademik kurullarının önerileri doğrultusunda ilgili enstitü kurulunca karara bağlanarak Senatonun onayından sonra her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda; başvuru tarihleri, başvuru koşulları, adayların mülakata alınacakları yer ve tarihler belirtilir. Doktora programlarına başvurmak isteyen adayların, bir lisans veya yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Yüksek lisans diploması ile doktora programına basvuran bir aday; ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya GRE ya da GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan alması gerekir. Lisans diploması ile doktora programına başvuran bir aday, ALES sınavında başvurduğu programın gerektirdiği puan türünde en az 70 standart puan veya GRE ya da GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan alması gerekir. Yurt dışından alınmış lisans ve yüksek lisans diplomalarının denkliği Yükseköğretim Kurulunca onaylanmış olmalıdır. Adaylardan İngilizce-Fransızca-Almanca dillerinden ÜDS veya KPDS’den en az 55 puan almış olmak veya İngilizce, Fransızca ve Almanca için Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan (TOEFL, IELTS, CEFLE, ZDF’den) ÜDS’nin 55 puanına eşdeğer bir puan almış olmak şartı aranır. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; başvurduğu programın puan türünden ALES puanının veya Üniversitelerarası Kurul kararı ile buna eşdeğer kabul edilen GRE veya GMAT puanının %50’si ile; Yüksek lisans diplomasıyla başvuran adaylar için yüksek lisans kademesi not ortalamasının %20’si ve mülakat notunun %30’unun, Lisans diplomasıyla başvuran adaylar için lisans kademesi not ortalamasının %20’si ve mülakat notunun %30’unun toplamından elde edilir. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için, bilimsel başarı düzeyi notunun en az 70 olması gerekir | Kabul Koşulları (İngilizce) | Students are taken into program by having interview with the applicants who meet the application requirement of doctorate program at the beginning of Fall and Spring semesters. The number of students and the requirements are made public at the begining of each semester after senate confirmation. In this announcement, application dates, application conditions and the place where the exam takes place are specified. Applicants who want to apply for doctorate programs, need to have a undergraduate diploma or graduate diploma. Applicant with graduate diploma, has to get at least 55 score from ALES exam or an equivalent score from GRE or GMAT. Applicant with undergraduate diploma, has to get at least 70 score from ALES exam or an equivalent score from GRE or GMAT. Undergraduate or graduate diplomas which are taken abroad, must be accreditated by Turkish council of higher education. Applicant has to get at least 55 score from UDS or KPDS for the languages English-French-German, or an equivalent score from one exam (TOEFL, IELTS, CEFLE, ZDF’den) which is admitted by Intercollegiate council. Scientific achievement-level score of an applicant is determined by taking 50 percent of score from ALES exam or an equivalent score from GRE or GMAT , 30 percent of score from oral exam and 20 percent of cumulative grade point average. In order for a candidate to be successful the scientific grade level must be at least 70. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Doktora programından doktora derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, iki seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Doktora programı toplam çalışma yükü 240 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In order to be awarded a degree from PhD programs, candidates are required to succeed in 7 courses, 2 seminars, a qualifying exam, thesis proposal and thesis study. The total workload to be accomplished for PhD programs is 240 ECTS. |
Program Genel Profili | Sosyal bilim alanlarında lisans ve/veya yüksek lisans derecesine sahip olan öğrenciler, doktora programlarında aldıkları dersler ile çalışma alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olurken, bir problem üzerinde tez ve hipotez geliştirerek çözüme gidecek yöntemleri belirler ve uygular. Doktora programlarında öğrencilere çalışma alanlarına uygun olarak, disiplinler arası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarında seçmeli dersler sunulur. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates holding a Bachelor’s and/or Master’s Degree in Social Sciences are able to specify and apply probable solution methods for a problem by suggesting thesis and hypothesis while being equipped with profound knowledge in their field of expertise. The doctorate programs in a variety of departments of the institute cover various elective courses offered with an interdisciplinary approach appealing to candidate’s field of interests. |
Genel Bilgi | Genel Bilgi (İngilizce) | ||
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Türk dili ve Edebiyatı programını bitirenlere “Türkolog” unvanı verilmektedir. Kütüphanelerde, arşivlerde, Kültür Bakanlığında, TRT’de görev alabilirler, yükseköğretim kurumlarında “okutman” olarak çalışabilirler, öğretmenlik sertifikası alanlar orta dereceli okullarda “öğretmen” olabilirler. Özel yetenekleri olanlar, gazete ve dergilerde “yazmanlık”, “editörlük” yapabilirler. Mezunların çoğu eğitici görev yapmakta olup, bir kısmının da yazar olarak iş bulma olanakları vardır. Ayrıca yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlayanlar üniversitelerin ilgili bölümlerinde öğretim üyesi olarak akademik çalışmalarına devam edebilirler. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Graduates of Turkish Language and Literature Master’s Degree Program are entitled as “Turcologist”. They can be employed in libraries, archives, ministry of culture, TRT; work in higher education foundations as lecturers and the ones with “certificate of teaching” can be employed as teachers in secondary schools. The graduates with special skills can work in newspapers, journals, magazines in clerkship or editorship positions. Most of the graduates carry out educational duties; some of them have the possibility to find a job as writers. Besides, graduates who completed master and doctorate education can proceed to their academic career as academic members at relevant departments of universities. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayanlar ulusal ve uluslararası doktora programlarına başvurabilirler. Doktora programını bitirenler, doktor unvanına sahip olurlar. Doktor unvanıyla, akademisyen, uzman, yönetici vs. işlerde çalışabilirler. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Graduates of the program can proceed to their academic studies in domestic and foreign post-doctoral training programs of various universities on condition that they fulfill all the requirements. With a title of “Doctor” they can work as academics, professionals, managers, and etc. |
Mezuniyet Koşulları | Programdan mezun olabilmek için, programın gerektirdiği dersleri, seminer ve uygulama çalışmalarını, tez yeterlik sınavını ve tez savunmasını başarıyla tamamlamak ve toplamda 240 AKTSlik işyükünü karşılamış olmak. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | In order to be awarded a degree from PhD programs, candidates are required to succeed in courses, 2 seminars, a qualifying exam, thesis proposal and thesis study. The total workload to be accomplished for PhD programs is 240 ECTS. |
Türk Dili ve Edebiyatı Doktorası
Doktora derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||
6 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9862002 | EOD611 | Seminer I | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
9862013 | EOD603 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9862014 | EOD603 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 2 | ||||||||||
9862011 | SBE607 | Gelişim ve Öğrenme | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Lisansüstü Formasyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
9862012 | SBE609 | Öğretimde Planlama ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Lisansüstü Formasyon | 3 | 0 | 2 | 5 | 5 | 5 |
6227106 | TDE111 | 13.-14. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227080 | TDE621 | 19. Yüzyıl El Yazması Edebî Metinleri I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227094 | TDE647 | Bilgisayar Ortamında Türkçe Metinlerin Analizi I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227096 | TDE649 | Çağdaş Türk Dilleri I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227072 | TDE122 | Eski Türk Edebiyatının Kaynakları | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227138 | TDE157 | Geleneksel Ekolojik Bilgi ve Halkbilimi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227126 | TDE689 | Halk Edebiyatı Metin İncelemeleri I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227131 | TDE671 | Karay Türkçesi I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227078 | TDE605 | Karşılaştırmalı Eski Türk Edebiyatı | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227098 | TDE661 | Karşılaştırmalı Türk Dilbilgisi İncelemeleri I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227102 | TDE653 | Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227092 | TDE645 | Kıpçak Türkçesi I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227100 | TDE663 | Klasik Osmanlı Türkçesi Araştırmaları I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227076 | TDE603 | Klâsik Türk Edebiyatı’nda Melamet | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227110 | TDE107 | Kültür Kuramı I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227073 | TDE601 | Metin Şerhi ve Tamiri I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227108 | TDE109 | Mitlerin Psikanalitik Çözümlemesi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227090 | TDE643 | Orta Türkçe I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227112 | TDE685 | Ritüeller ve Drama I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227139 | TDE247 | Roman Sosyolojisi I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227082 | TDE623 | Roman Teorisi I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227104 | TDE113 | Tarihî Metin İncelemeleri I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227128 | TDE691 | Tasavvufî Mertebeler | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 6 |
6227088 | TDE179 | Türk Dilinin Kaynakları I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227135 | TDE627 | Türk Şiirinde Poetika I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 6 |
6227084 | TDE629 | Yeni Türk Edebiyatının Kaynakları I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
En Az 28 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 28 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9862003 | EOD602 | Seminer II | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
6227134 | TDE700 | Bilimsel Araştırma Teknikleri İle Araştırma Yayın Etiği | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 8 | ||||||||||
6227107 | TDE112 | 15. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227081 | TDE114 | 19. Yüzyıl El Yazması Edebî Metinleri II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227095 | TDE116 | Bilgisayar Ortamında Türkçe Metinlerin Analizi II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227097 | TDE190 | Çağdaş Türk Dilleri II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227109 | TDE120 | Destanların Psikanalitik Çözümlemesi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227130 | TDE158 | Digital Kültür Çağında Halkbilimi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227127 | TDE202 | Halk Edebiyatı Metin İncelemeleri II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227133 | TDE672 | Karay Türkçesi II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227099 | TDE194 | Karşılaştırmalı Türk Dilbilgisi İncelemeleri II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227103 | TDE118 | Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227093 | TDE128 | Kıpçak Türkçesi II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227101 | TDE130 | Klasik Osmanlı Türkçesi Araştırmaları II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227075 | TDE132 | Klasik Türk Edebiyatında Aşk | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227111 | TDE134 | Kültür Kuramı II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227074 | TDE140 | Metin Şerhi ve Tamiri II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227091 | TDE152 | OrtaTürkçe II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227115 | TDE144 | Ritüeller ve Drama II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227140 | TDE248 | Roman Sosyolojisi II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227083 | TDE246 | Roman Teorisi II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227079 | TDE192 | Sebk-i Hindî Şiiri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227129 | TDE160 | Şu'arâ Tezkirelerinde Şiir ve Şair | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227105 | TDE110 | Tarihî Metin İncelemeleri II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227137 | TDE624 | Tasavvufi Şiir Şerhleri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227077 | TDE170 | Tezkirelerde Poetik Ögeler | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227089 | TDE180 | Türk Dilinin Kaynakları II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227136 | TDE628 | Türk Şiirinde Poetika II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 6 |
6227085 | TDE630 | Yeni Türk Edebiyatının Kaynakları II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
6227087 | TDE138 | Yenileşme Dönemi Türk Edebiyatında Edebi Tartışmalar II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
En Az 22 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 22 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9862005 | EOD301 | Doktora Yeterlilik | Zorunlu Ders | Türkçe | Doktora Yeterlik | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9862006 | EOD302 | Tez Önerisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez Önerisi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
5. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9862001 | EOD401 | Doktora Tezi | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
5. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
6. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9862001 | EOD402 | Doktora Tezi | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
6. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
7. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9862001 | EOD401 | Doktora Tezi | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
7. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
8. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9862001 | EOD401 | Doktora Tezi | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
8. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmesi ara sınav, projeler, seminerler, sunumlar, arazi çalışmaları, kısa sınavlar, ödevler, uygulamalar, laboratuar ve benzeri araçlarla yapılır. Her ders için ara sınav yapılması zorunlu değildir. Yarıyıl içi çalışmaları, ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin türü ve oranı, %30-%70 aralığında olup, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu değerlendirme ağırlığı kayıt öncesinde öğrencilere bildirilir. Ara sınavlar ve final sınavları akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim elemanı tarafından belirlenir. Öğrencinin yarıyıl sonu ölçme ve değerlendirmeye girebilmesi için ilk defa kayıt olunan teorik derslerin en az %70’ine, uygulama ve/veya laboratuar derslerinin en az %80’ine katılmış olması gerekir. Bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciye devamsız (D) harf notu verilir. Ders tekrarı halinde de bu koşulların yerine getirilmesi gerekir. Ancak bir kez devamı alınan teorik dersin tekrarı halinde devam koşulu aranmaz. Bir ders, dönem başında süren çalışma olarak tanımlanabilir. Süren çalışmanın ölçme ve değerlendirilmesi en geç yarıyıl sonu değerlendirme dönemi sonunda başarı notuna çevrilir. Bu derslere ait dönem sonu başarı notları, öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir.
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Adnan Rüştü KARABEYOĞLU | Adnan Rüştü KARABEYOĞLU
AKTS Bölüm Koordinatörü: Arş. Gör. Dr. Mihrican ÇOLAK | Mihrican ÇOLAK