Bölüm/Program Adı | İş ve Uğraşı Terapisi Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Occupational Therapy |
Web Adresi | https://sagbil.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | sagrehabilitasyon@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 0090 262 303 73 53 | BelGeç. (Fax) | 0090 262 303 75 10 |
Adres | Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | • Ülkemizde bir ilk olan iş ve uğraşı terapisi mesleğinin öneminin bilincinde olan, • Kendine güveni ve morali yüksek, • Bilim ve Teknolojinin farkında olan, • Gelişime ve değişime açık, • Değerlerini yaşayan ve yaşatan, • Hoşgörü sahibi, • Farlılıkları zenginlik kabul eden, • En az bir yabancı dili çok iyi bilen, • Yüksek moral değerlerine sahip, • Kendine güvenen, • Katılımcı, kendini sorgulayan, Demokratik , laik ve Atatürkçü bireyler yetiştirmektir. | Amaç (İngilizce) | Educate individuals •Who are aware of the importance of the profession of occupational therapy which is a first in our country, • Who have high morale and self-confidence, •Who have aware of science and technology •Who are open minded for changing and improvements, • Who living and preserves the values ??of, • Who have tolerance for own environment • Who accept differences as richness • Who know at least one foreign language, • Who are participators and self-criticizers, • Who believe in democracy, laicism and Atatürk's revolutions. |
Misyon | • Bilgili,becerili, dürüst, sorumluluğunu bilen, • Araştıran, sorgulayan, paylaşan, çok yönlü ve tarafsız kalabilen, • Çevreyle olumlu iletişim kurabilen, • Ortak bir genel kültüre, • Sorunların farkında olan, • Ülkemizin kalkınmasına yardımcı olabilecek, • Atatürk ilke ve inkılaplarını benimseyen, vatanını ve milletini seven, • İnsan haklarına saygılı ve duyarlı, Bireyler olmalarını sağlamak. | Misyon (İngilizce) | Is to bring up indivudials • Who are capable, honest and have responsibility • Who search, examine, participate, can stay neutral • Who can connect around positively • Who have a communal culture • Who are aware of current problems • Who work for development of our country • Who believe in Ataturk's revolutions and love the country • Who are respectful for human rights |
Vizyon | • Öğrenci merkezli, etkili bir eğitim anlayışını benimseriz. • Öğrencilerimize, bilgiyi, yeni bilgi üretmek için bir araç olduğu düşüncesini kazandırmak için çalışırız. • Öğrencilerimize çok yönlü, eleştirisel, yaratıcı, yapıcı, mantıklı analitik düşünme becerisi kazandırmayı amaçlarız. • Öğrencilerimizde, çevre koruma bilincini geliştirmek, doğal güzelliklere ve sanat eserlerine karşı ilgi ve hayranlık uyandırmaya çalışırız. • Atatürk ilke ve inkılaplarına ve Atatürk milliyetçiliğine bağlı demokratik ve laik davranışları benimseyen beceri düzeyi yüksek bir Türk vatandaşı olarak yetişmelerini sağlamayı amaçlarız. | Vizyon (İngilizce) | • We believe in student-centered and effective education comprehension • We try to bring student in using knowledge as a facility to develop new knowledges. • We aim to bring student in thinking ability as creative, sane, analytic , critical and sophisticated person. • We try to improve conciousness in protection of enviroment, naturel beauties and artworks. •We aim to bring up our students to become Turkish citizens who reliant on democracy, laicism and Ataturk's nationalism ideologies. |
Kabul Koşulları | - Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon bölümü mezunu Fizyoterapistler, - Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Rekreasyon bölümü mezunları - Sağlık Yüksekokulu Ebelik ve Hemşirelik mezunları - Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi mezunları - İş ve Uğraşı Terapisi ön lisans ve Ortez-Protez Teknikerlik Okulu mezunu olup başka bir alanda lisansını tamamlayanlar - Özel Eğitim Zihinsel Engelliler Öğretmenliği lisans mezunu olanlar kabul edilir. | Kabul Koşulları (İngilizce) | Candidates holding an associate degree from School of Physical Therapy and Rehabilitation, Recreation Department, School of Health Sciences Faculty of Health Sciences, Child Development and Health Officer,Occupational Therapy and School of Health Sciences department of Prosthetic-Orthotic Technician programs should also hols a bachelor’s degree in other fields of study, and they must get the required score from related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) and applicants also need to certify their foreign language proficiency through central or internationally valid examinations such as KPDS,UDS,TOFEL,etc. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Tezli yüksek lisans programından yüksek lisans derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, bir seminer dersi ile tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 120 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In order to be awarded a degree from MSc programs with thesis, candidates are required to succeed in 7 courses, a seminar and thesis study. The total workload to be accomplished for MSc programs with thesis is 120 ECTS. |
Program Genel Profili | Sağlık bilimi alanlarında lisans derecesine sahip olan öğrenciler, yüksek lisans programlarında aldıkları dersler ile uzmanlaşacakları alanda bilgi dağarcıklarını zenginleştirirken, disiplinlerarası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarından dersler alabilirler. Öğrenciler günümüz standartlarına uygun altyapıdaki laboratuarlarda uygulamalı araştırma yapma imkânları bulurlar. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates holding a Bachelor’s degree in Health Sciences are offered a variety of courses in accordance with their fields of interest by various departments of the institute while enriching their knowledge in the field of expertise. Candidates are provided with the opportunity to conduct applied researches thanks to the updated laboratories equipped with high standard infrastructures. |
Genel Bilgi | İş ve uğraşı terapisi, sağlığı iyileştirmek ve sürdürmek, patolojiyi düzeltmek ve azaltmak amacıyla kişinin belirlenen aktivite ve görevlerde performansını düzeltme, güçlendirme ve artırmaya; adaptasyon ve üretkenlik için gerekli olan beceri ve fonksiyonları öğrenmeye katılımını sağlayan bir bilim ve sanattır. Temel ilkesi kişinin üretken bir yaşam için önemli olan görev ve rolleri yaşam boyunca kendisi ve çevresi açısından hoşnutlukla yerine getirebilme kapasitesini sağlamaktır. İş ve uğraşı terapisinin amacı; bir hastalık, kaza veya deformiteden sonra geride kalan kapasiteleri geliştirerek hastanın bağımsız bir yaşam için maksimum seviyeye ulaşmasına yardım etmektir. Bu programda iş-uğraşı alanındaki değerlendirme ve terapi yöntemleri ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmıştır. | Genel Bilgi (İngilizce) | Occupational therapy is a branch of both art and science which involves learning the skills required so as to increase one’s performance in set of activities and tasks to maintain health, to heal and reduce the pathology, to strengthen and to increase adaptability and productivity. The basic principle covers the capacity of accomplishing tasks and roles that are to be carried out for a more productive life in a pleasant way for him/herself and for his/her surrounding, as well. The aim of occupational therapy is to help a person so as to achieve the maximum level for an independent life maximize by improving reduced capacity of an individual caused by an accident or a deformity. By this program, it is aimed to train occupational therapists equipped with necessary skills and knowledge about the field of study. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Bu programdan mezun olmuş öğrenciler: hastanelerde, okullarda, sağlık kliniklerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, günlük tedavi kliniklerinde, ev sağlık hizmeti veren acentelerde, yenidoğan gelişim merkezlerinde çalışabilirler. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Graduates of the program are employed at hospitals, schools, health clinics, rehabilitation centers, day clinics, home healthcare providers and agency neonatal development centers. |
Sonraki Eğitim Olanakları | İş-uğraşı terapisi alanında doktora programlarına devam edebilirler. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Upon a successful completion of the program, graduates can continue their academic studies at PhD programs in the field of Occupational Therapy on condition that they get the required score from related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) and providing that they certify their foreign language proficiency through nationally or internationally valid examinations such as TOEFL,YDS,etc. |
Mezuniyet Koşulları | Yeterli kredide ders alması ve bu derslerde başarılı olması Seminerlerde başarılı olması Bilimsel tez hazırlaması ve başarılı olması | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | So as to be granted a degree, students should successfully complete the courses offered by the program as well as accomplishing 120 ECTS credits in total with a minimum cumulative GPA of 3,00 out of 4,00 and submit a master’s thesis approved by an academic jury. |
İş ve Uğraşı Terapisi
derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||
7 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853010 | SAE501 | Seminer 1 | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
5317029 | FTR501 | İş ve Uğraşı Tedavisinde Temel Kavramlar | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
5317030 | FTR506 | Kas İskelet Sistemi Hastalıklarında İş ve Uğraşı Tedavisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 3 | 5 | 4 | 6 |
5317017 | FTR502 | Pediatrik Rehabilitasyonda İş ve Uğraşı Tedavisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 4 | 6 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 17 | ||||||||||
5317028 | FTR509 | Günlük Yaşam Aktiviteleri | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 3 | 5 | 4 | 6 |
5317031 | FTR505 | Ortez Uygulamaları | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 3 | 5 | 0 | 6 |
5317016 | FTR503 | Rehabilitasyon Ekibi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
5317018 | FTR507 | Tekerlekli Sandalye ve Transfer Aktivite | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 5 |
En Az 13 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 13 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9863029 | SAE705 | Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 5 |
9853011 | SAE502 | Seminer 2 | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
9853002 | SAE503 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
5317026 | FTR504 | Nörolojik Hastalıklarda İş ve Uğraşı Tedavisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 3 | 5 | 4 | 6 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 13 | ||||||||||
9863035 | SAE721 | Mesleki İngilizce 2 | Seçmeli Ders Grup II | İngilizce | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
9852002 | SBE551 | Öğretimde Planlama ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Lisansüstü Formasyon | 3 | 0 | 2 | 5 | 4 | 5 |
9853009 | SAE507 | Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 1 | 4 | 4 | 5 |
5327020 | HAB512 | Düzeltici Egzersiz Protokolleri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5317027 | FTR508 | El Rehabilitasyonu | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 3 | 5 | 4 | 6 |
En Az 16 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 16 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 29 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853001 | SAE503 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853001 | SAE503 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Yazılı sınavlar Ödevler Seminerler Uygulamalar Bilimsel Tez değerlendirmesi
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Mükemmel |
85-89 | BA | 3.5 | Pekiyi |
80-84 | BB | 3 | İyi |
75-79 | CB | 2.5 | Yeterli |
65-74 | CC | 2 | Geçer |
58-64 | DC | 1.5 | Koşullu |
50-57 | DD | 1 | Koşullu |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
N | 0 | Girmedi | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
S | 0 | Süren Çalışma | |
90-100 | AA | 4 | Mükemmel |
85-89 | BA | 3.5 | Pekiyi |
80-84 | BB | 3 | İyi |
75-79 | CB | 2.5 | Yeterli |
65-74 | CC | 2 | Geçer |
58-64 | DC | 1.5 | Koşullu |
50-57 | DD | 1 | Koşullu |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
N | 0 | Girmedi | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Nigar DURSUN | Nigar DURSUN
AKTS Bölüm Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Murat İNANIR | Murat İNANIR