Bölüm/Program Adı | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Guidance and Psychological Counseling |
Web Adresi | http://egt.kocaeli.edu.tr/bolumlerimiz.asp?kategori=73 | E-posta | |
Telefon | BelGeç. (Fax) | ||
Adres | Eğitim Fakültesi Dekanlığı Umuttepe Yerleskesi Eski İstanbul Yolu 41380 IZMIT | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Psikolojik danışma ve rehberlik programının amacı bireyin gelişimsel sürecini destekleyerek zorlayıcı yaşam koşullarına uyumunu en üst düzeye çıkarmak ve gizil güçlerini keşfetmelerinde bireylere yardımcı olmaktır. | Amaç (İngilizce) | The purpose of councelling and guidence department is to enhance challenging life conditions and daily hassels through supporting the developmental process of individualç |
Misyon | PDR anabilim dalının misyonu toplumda ruh sağlığı problemlerini koruyucu ve önleyici çalışmalar yürütmek ve gelişimsel krizlerle başa çıkmak üzere öncelikle eğitim kurumlarında çalışabilecek psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. Ayrıca, psikolojik danışma ve rehberlik alanında etik ilkeleri gözeterek eğitim vermek, mesleki kimlik ve sorumluluk bilincini aşılamak, psikolojik danışamn adaylarına uygulamaya dönük bilgi ve becerilere edindirmek misyonumuzdur. | Misyon (İngilizce) | The mission of councelling and guidence department is to maintain protective and preventive mental health services in order to help individual cope with developmental crisis. |
Vizyon | PDR alanında, bilimsel ve nesnel bilginin sürekli güncellenerek temel alındığı, toplumsal ihtiyaçların gözetildiği, etik değerlerin belirleyici olduğu, evrensel değerlerin ve insani değerlerin ön planda tutulduğu, tarafsız ve çok yönlü düşüncenin hakim olduğu ve disiplinlerarası işbirliğine açık bir eğitim verebilmek temel ilkelerimizdir. Psikolojik danışman adaylarının insana bakış açılarını zenginleştirici bir eğitim vermek için uğraşmaktayız. | Vizyon (İngilizce) | The fundamental principle of councelling and guidence department is to educate councelor candidates to have a larger perspective to human needs and developmental stages. |
Kabul Koşulları | OSYM tarafından gerçekleştirilen Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) ile programa yerleştirilmek | Kabul Koşulları (İngilizce) | Admission to the program is based on scores of university placement test conducted by OSYM (Students Selection and Placement Center) scores and the registration procedures are carried out by Student Affairs Office. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Mezuniyet koşulları ile aynı. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | The same as graduation requirements |
Program Genel Profili | Programımız uygulamaya daha açık bir bölüm olmakla birlikte akademik uygulama ve teorik çalışmaya da uygundur. Bu bağlamda aşağıdaki alanlarda çalışmalar yürütülmektedir. Rehabilitasyon merkezlerinde, Ruh sağlığı danışmanı olarak ruh sağlığı alanında özel ruh sağlığı merkezlerinde, ruh sağlığı hizmeti veren resmi psikolojik danışmanlık merkezlerinde ve hastane ve polikliniklerde, Ruh sağlığı danışmanı ve rehabilitasyon danışmanı olarak, ordu, emniyet güçleri ve tutukevlerinin ilgili birimlerinde Aile ve evlilik danışmanlığı hizmeti veren merkez ve/veya birimlerde, Üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak | Program Genel Profili (İngilizce) | Councelling and Guidence program is appropriate for individual practice as well as academic works. In this context some areas the gradutes can work are as follows: Rehabilitation centers, career development centers, mental health centers, all kind of schools, hospitals. |
Genel Bilgi | Programımız okul psikolojik danışmanlığı bilim dalında, ülkemizdeki ilköğretim ve orta öğretimdeki okul psikolojik danışmanı ihtiyacını karşılamaya yönelik olarak, okul psikolojik danışmanı yetiştirilmektedir. Ülkemizokullarında psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri, 1950'li yıllarda, alanımızla ilgili eğitimi almış ilk bilim insanlarımızın (Prof. Dr. Feriha Baymur ve Prof. Dr. Hasan Tan) katkılarıyla, 1953-54 yılında ilk kez Gazi Eğitim Enstitüsü, Pedagoji ve Özel Eğitim Bölümlerinde ders programlarına rehberlik dersinin konulmasıyla ve 1955 yılında da Ankara Demirlibahçe İlkokulunda ilk Rehberlik Merkezinin açılmasıyla başlatılmıştır (Kuzgun, 1992). 1970-71 öğretim yılında da ilk olarak 24 okulda olmak üzere rehberlik hizmetleri resmen başlatılmıştır (Kepçeoğlu, 1994). Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü'nde Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı ise 2007-2008 yılında lisans düzeyinde öğretim sunmaya başlamıştır. Anabilim dalımızda dört yardımcı doçent, bir öğretim görevlisi ve bir araştırma görevlisi olmak üzere toplam altı akademik personel hizmet vermektedir. Bölüm için hazırlanan ders programı, öğrencileri okul psikolojik danışmanlığı (rehber öğretmenlik) mesleğine hazırlamakla birlikte, psikolojik danışmanlık bilim dalının lisans üstü eğitimin temellerini oluşturacak bir yapıya da sahiptir. Kısaca söz konusu program okul öğrencilerimizin mezuniyet sonrasında: • Okul psikolojik danışmanı olarak devlet okulları ve özel okullarda, İlgili eğitim ve süpervizyonları tamamlamaları durumunda ise: • Rehabilitasyon merkezlerinde, • Ruh sağlığı danışmanı olarak ruh sağlığı alanında özel ruh sağlığı merkezlerinde, ruh sağlığı hizmeti veren resmi psikolojik danışmanlık merkezlerinde ve hastane ve polikliniklerde, • Ruh sağlığı danışmanı ve rehabilitasyon danışmanı olarak, ordu, emniyet güçleri ve tutukevlerinin ilgili birimlerinde • Aile ve evlilik danışmanlığı hizmeti veren merkez ve/veya birimlerde, • Üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak iş bulmalarını kolaylaştıracaktır. | Genel Bilgi (İngilizce) | In our program, school counseling education is offered in the bachelor of science level in order to supply school counselors and guidance practitioners for especially primary and secondary schools. In our country, counseling and guidance services was first started at Gazi Institute of Education by the contributions of forerunner scientists (Prof. Dr. Feriha Baymur, and Prof. Dr. Hasan Tan who had PhD and post-doctoral education in USA) in 1953-54. The first guidance course was incorporated in pedagogy and special education departments, and first guidance activities in schools started by the establishment of a guidance center at Ankara Demirlibahçe Primary School (Kuzgun, 1992). In 1970-71 education year, guidance services were officially established 24 more schools (Kepçeoğlu, 1994). Guidance and counseling program has been serving Bachelor of Science education at Kocaeli University Faculty of Education in 2007-2008 educational years. In the program, three assistant professors, one lecturer, and one research and teaching assistant have been working as academic staff. Our program acquires students to be a school counselor and guidance practitioner. It also acquires students to have a base for master and PhD education in counseling and counseling related areas. In a brief view, what a counseling program has opportunities for making career for our students after graduation are stated below: • As a school counselor in private and state schools After finishing related certifications and/or MSc/PhD programs: • As a rehabilitation counselor in related settings, • As a mental health counselor in governmental or private settings • As a family and marriage counselor in related settings. • As an academic personnel at related departments of universities |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | söz konusu program okul öğrencilerimizin mezuniyet sonrasında: • Okul psikolojik danışmanı olarak devlet okulları ve özel okullarda, İlgili eğitim ve süpervizyonları tamamlamaları durumunda ise: • Rehabilitasyon merkezlerinde, • Ruh sağlığı danışmanı olarak ruh sağlığı alanında özel ruh sağlığı merkezlerinde, ruh sağlığı hizmeti veren resmi psikolojik danışmanlık merkezlerinde ve hastane ve polikliniklerde, • Ruh sağlığı danışmanı ve rehabilitasyon danışmanı olarak, ordu, emniyet güçleri ve tutukevlerinin ilgili birimlerinde • Aile ve evlilik danışmanlığı hizmeti veren merkez ve/veya birimlerde, • Üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | In a brief view, what a counseling program has opportunities to make a career for our students after graduation are stated below: • As a school counselor in private and state schools After finishing related certifications and/or MSc/PhD programs: • As a rehabilitation counselor in related settings, • As a mental health counselor in governmental or private settings • As a family and marriage counselor in related settings. • As an academic personnel at related departments of universities |
Sonraki Eğitim Olanakları | Lisans üstü (master, doktora, post-doktora), özel ve hizmet içi eğitimler, ulusal ve uluslarası sertifikalı eğitimler | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | On successful completion of the programme, our graduates can apply to the graduate (MD, PhD) degree programs and in-service training programmes and national and international certificate programmes for professional development. |
Mezuniyet Koşulları | Mezuniyet için öğrencinin genel not ortalamasının en az 2.00 olması | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | So as to be awarded a degree, students are required to complete the courses successfully, accomplish a workload of 240 ECTS with a minimum cumulative GPA of 2,00 out of 4,00, |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisansı
Lisans derecesi
Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Kocaeli Üniversitesine dikey veya yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için "Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümleri uygulanır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||||||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9509067 | EGT101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509084 | EGT107 | Bilişim Teknolojileri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 4 |
9509083 | EGT111 | Eğitim Bilimlerine Giriş | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
9509085 | EGT105 | Türk Dili 1 | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509115 | EGT201 | Üniversite ve Yaşam | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509068 | EGT103 | Yabancı Dil 1 | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
0913220 | RPD101 | Psikolojiye Giriş | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 26 | ||||||||||
9509041 | EGT223 | Eğitimde Drama | Meslek Billgisi Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509107 | EGT300 | Kaynak Tarama ve Rapor Yazma | Meslek Billgisi Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
En Az 4 AKTS Ders Seçilebilir | Meslek Billgisi Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 4 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9912002 | KYP100 | Kariyer Planlama | Zorunlu Ders | Türkçe | Kariyer Planlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 |
9509070 | EGT102 | Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi 2 | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509086 | EGT106 | Türk Dili 2 | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509071 | EGT104 | Yabancı Dil 2 | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
0913221 | RPD102 | Fizyolojik Psikoloji | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
0913222 | RPD112 | Gelişim Psikolojisi I | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 |
0913225 | RPD110 | Öğrenme Psikolojisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 |
0913226 | RPD108 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmaya Giriş | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 27 | ||||||||||
9509077 | EGT545 | Sanat ve Estetik | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509105 | EGT420 | Sosyal Antropoloji | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
En Az 3 AKTS Ders Seçilebilir | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 3 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9509091 | EGT211 | Öğretimi Planlama ve Uygulama | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
9509110 | EGT200 | Sosyal Sorumluluk Uygulamaları | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 1 | 0 | 2 | 3 | 2 | 3 |
0913228 | RPD203 | Gelişim Psikolojisi II | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
0913227 | RPD201 | Kişilik Kuramları | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
0913229 | RPD205 | Sosyal Psikoloji | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
0913230 | RPD207 | Temel İstatistik | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 23 | ||||||||||
9509063 | EGT539 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509099 | EGT730 | Doğa Tarihi | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
En Az 3 AKTS Ders Seçilebilir | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 3 | |||||||||
0913231 | RPD209 | Çocuk İstismarı ve İhmali | Alan Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
0913232 | RPD211 | Endüstri ve Örgüt Psikolojisi | Alan Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
En Az 4 AKTS Ders Seçilebilir | Alan Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 4 | |||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9509116 | EGT202 | Afet Eğitimi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509123 | EGT313 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509090 | EGT413 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
0913233 | RPD202 | İletişim | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 |
0913237 | RPD210 | Psikolojik Danışma Kuramları | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
0913234 | RPD204 | Ruh Sağlığı ve Bozuklukları | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
0913236 | RPD208 | Test Dışı Teknikler | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
0913235 | RPD206 | Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 27 | ||||||||||
9509104 | EGT740 | Ekoloji | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509102 | EGT410 | Hak ve Demokrasi | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
En Az 3 AKTS Ders Seçilebilir | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup III AKTS Toplamı | 3 | |||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
5. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9509021 | EGT214 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
0913241 | RPD307 | Grupla Psikolojik Danışma | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | 4 |
0913239 | RPD303 | Kariyer Danışmanlığı | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
0913240 | RPD305 | Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 4 |
0913238 | RPD301 | Psikolojik Testler | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 19 | ||||||||||
9509044 | EGT511 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509045 | EGT523 | Kapsayıcı Eğitim | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
En Az 4 AKTS Ders Seçilebilir | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 4 | |||||||||
9509060 | EGT501 | Açık ve Uzaktan Öğrenme | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509076 | EGT529 | Müze Eğitimi | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
En Az 4 AKTS Ders Seçilebilir | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup III AKTS Toplamı | 4 | |||||||||
0913242 | RPD309 | Ana Baba Eğitimi | Alan Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
0913243 | RPD311 | Spor Psikolojisi | Alan Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
En Az 3 AKTS Ders Seçilebilir | Alan Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 3 | |||||||||
5. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
6. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9509088 | EGT500 | Meslek Etiği | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
0913245 | RPD304 | Grupla Psikolojik Danışma Uygulamaları | Zorunlu Ders | Türkçe | Uygulama | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | 3 |
0913246 | RPD306 | Kariyer Danışmanlığı Uygulamaları | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 |
0913244 | RPD302 | Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
0913261 | RPD308 | Psikolojik Danışma Becerileri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 3 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 17 | ||||||||||
9509078 | EGT543 | Medya Okuryazarlığı | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup IV | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509098 | EGT415 | Müzik Tarihi | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup IV | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
En Az 3 AKTS Ders Seçilebilir | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup IV AKTS Toplamı | 3 | |||||||||
9509119 | EGT531 | Pozitif Genç Gelişimi | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup V | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509120 | EGT533 | Çocuklarla Felsefe | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup V | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509075 | EGT715 | Türk İşaret Dili | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup V | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
En Az 3 AKTS Ders Seçilebilir | Genel Kültür Seçmeli Ders Grup V AKTS Toplamı | 3 | |||||||||
9509118 | EGT312 | Cinsel Sağlık Eğitimi | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup IV | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509057 | EGT531 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup IV | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
En Az 4 AKTS Ders Seçilebilir | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup IV AKTS Toplamı | 4 | |||||||||
0913248 | RPD310 | Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma | Alan Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
0913249 | RPD312 | Yakın İlişkiler Psikolojisi | Alan Seçmeli Ders Grup III | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
En Az 3 AKTS Ders Seçilebilir | Alan Seçmeli Ders Grup III AKTS Toplamı | 3 | |||||||||
6. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
7. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
0913250 | RPD401 | Aile Danışmanlığı | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
0913251 | RPD403 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 4 | 5 | 5 | 5 |
0913264 | RPD411 | Okullarda RPD Uygulamaları I | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 6 | 8 | 5 | 8 |
0913252 | RPD405 | Psikoeğitim Tasarımı | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 19 | ||||||||||
9509055 | EGT521 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup V | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509112 | EGT237 | Öğrenme Güçlüğü ve DEHB | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup V | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
En Az 4 AKTS Ders Seçilebilir | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup V AKTS Toplamı | 4 | |||||||||
9509114 | EGT502 | Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup VI | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509096 | EGT795 | Eylem Araştırması | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup VI | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
En Az 4 AKTS Ders Seçilebilir | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup VI AKTS Toplamı | 4 | |||||||||
0913253 | RPD407 | Çocuk ve Ergenle Psikolojik Danışma | Alan Seçmeli Ders Grup IV | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
0913254 | RPD409 | Yaşam Boyu Kariyer Gelişimi | Alan Seçmeli Ders Grup IV | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
En Az 3 AKTS Ders Seçilebilir | Alan Seçmeli Ders Grup IV AKTS Toplamı | 3 | |||||||||
7. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
8. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9509089 | EGT314 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
0913255 | RPD402 | Kariyer Farkındalığı Uygulamaları | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 |
0913265 | RPD414 | Okullarda RPD Uygulamaları II | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 6 | 8 | 5 | 8 |
0913256 | RPD404 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 1 | 0 | 2 | 3 | 3 | 4 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 19 | ||||||||||
9509054 | EGT510 | Eğitimde Proje Hazırlama | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup VII | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509121 | EGT512 | Özel Eğitimde Aile ve Rehberlik | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup VII | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
En Az 4 AKTS Ders Seçilebilir | Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Grup VII AKTS Toplamı | 4 | |||||||||
0913258 | RPD408 | Bağımlılık Danışmanlığı | Alan Seçmeli Ders Grup V | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
0913257 | RPD406 | Çocuk Hukuku | Alan Seçmeli Ders Grup V | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
En Az 3 AKTS Ders Seçilebilir | Alan Seçmeli Ders Grup V AKTS Toplamı | 3 | |||||||||
0913259 | RPD410 | Krize Müdahale | Alan Seçmeli Ders Grup VI | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
0913260 | RPD412 | Travma Sonrası Psikolojik Danışma | Alan Seçmeli Ders Grup VI | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
En Az 4 AKTS Ders Seçilebilir | Alan Seçmeli Ders Grup VI AKTS Toplamı | 4 | |||||||||
8. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme Kocaeli Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği esas alınarak yürütülür. Sunulan dersin içeriğine göre ve ilgili öğretim elemanı tarafından bilgi formunda belirtilmek koşulu ile ara sınav, final, kısa sınav, sunum, ödev, proje, portfolyo, uygulama gibi değişik ölçme araçları bu sürece dâhil edilebilir. Bu araçların başarıya etkisi %30 ile %70 arasında değişebilir. Bir öğrencinin final sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, pratik derslerde ise %80 devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması önkoşulu aranmaktadır. Başarı notu, yarıyıl içi çalışmaları ve final notu esas alınarak saptanır. Devam zorunluluğunu bir kez yerine getiren öğrencinin o dersten kalması durumunda tekrar devam zorunluluğu aranmaz. Fakültenin ilgili kurulu tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olan öğrenciler için mazeret sınavı uygulanır. Daha detaylı bilgi için, ders listesi sayfasından derslere tıklayınız.
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Mükemmel |
85-89 | BA | 3.5 | Pekiyi |
80-84 | BB | 3 | İyi |
75-79 | CB | 2.5 | Yeterli |
65-74 | CC | 2 | Geçer |
58-64 | DC | 1.5 | Koşullu |
50-57 | DD | 1 | Koşullu |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
N | 0 | Girmedi | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Asiye TOKER GÖKÇE | Asiye TOKER GÖKÇE
AKTS Bölüm Koordinatörü: Doç. Dr. Yıldız ÖZTAN ULUSOY | Yıldız ÖZTAN ULUSOY