Bölüm/Program Adı | Çevre Mühendisliği Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Environmental Engineering |
Web Adresi | https://fbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | fbe@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 0262 303 30 32 | BelGeç. (Fax) | 0262 303 30 33 |
Adres | Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Merkez Yerleşkesi 41380 İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Mevcut ve gelecekte ortaya çıkabilecek çevre ve mühendislik sorunlarının ortaya konulup çözülmesi için gerekli düzeyde donanıma sahip olmayı sağlamaktır. | Amaç (İngilizce) | To provide necessary equipment for solution of current and future environmental and engineering problems. |
Misyon | Endüstrinin ve toplumun ihtiyaçlarına yönelik yüksek kalitede çevre mühendisliği eğitimini sağlamak, çevre biliminin ve mühendisliğinin temel prensiplerinin anlaşılması ve uygulanmasını geliştirmek, sürdürülebilir ekonomik gelişme çabalarının arttırılması ve devamlılığını sağlamak, toplumun genel değerlerini eğitim, araştırma ve halka yönelik programlar ile iyileştirmektir. | Misyon (İngilizce) | -to provide high-quality environmental engineering education in order to meet the needs of industry and society. -to improve the understanding and application of the basic principles of environmental science and engineering, -to improve and maintain sustainable economic development efforts, -to improve the overall values of the society with education, research and social program |
Vizyon | Temel bilimler ve Çevre Mühendisliğinin ana prensipleri ile donatılmış, teorik bilgi ve uygulama yetilerine sahip, hava, su ve toprak kaynaklarının mevcut ve gelecekteki yönetimi ve geliştirilmesi sırasında ortaya çıkabilecek çevre problemlerini tanımlayabilen ve çözümleyebilen, yüksek lisans seviyesinde güncel araştırmaları takip edebilen ve teknoloji geliştirme programlarında yer alabilen, farklı meslek gruplarından kişilerin oluşturduğu çalışma gruplarında etkin olarak yer alabilen ve bu gruplarda liderlik yapabilen, profesyonel ve ahlaki sorumluluklarının bilincinde Çevre Mühendisleri yetiştirilmesi hedeflenmektedir. | Vizyon (İngilizce) | To educate environmental engineers who; -are equipped with major principles of of environmental engineering area, -have teorical knowledge and ability of pratical application, -can define and solve environmental problems about air, water and soil ecosystems, -can follow novel scientific researchers in master degree quality and attend technology development programmes. |
Kabul Koşulları | Yüksek Lisans kabul ve kayıtları Fen Bilimleri Enstitüsü tarafından sunulan “LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ” uyarınca yapılmaktadır. | Kabul Koşulları (İngilizce) | Admission and Registration of Master's Programme is carried out as per “Regulation of Graduate Education and Examination.” So as to be admitted to the program, candidates should have a bachelor’s degree from relevant faculties. The bachelor’s degrees granted from universities other than Turkey shall be approved by the Council of Higher Education. Applicants must get a minimum score of 55 from the related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) or equivalent grade from GMAT or GRE exams, and a minimum score of 50 from UDS or KPDS (Governmental Foreign Language Proficiency Test of English) or an equivalent grade from TOEFL, IELTS, CEFLE, ZDF for English, French or German. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Tezli yüksek lisans programından yüksek lisans derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, bir seminer dersi ile tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 120 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | So as to be granted a degree, students should successfully complete the courses offered by the program and reach 120 ECTS credits in total and successfully complete a scientifically valid master’s thesis approved by an academic jury. |
Program Genel Profili | Temel bilimler veya mühendislik alanlarında lisans derecesine sahip olan öğrenciler, yüksek lisans programlarında aldıkları dersler ile uzmanlaşacakları alanda bilgi dağarcıklarını zenginleştirirken, modern tasarım ve analiz yöntemleri ile alana özgü yenilikçi teknolojileri uygularlar. Bu programlarda öğrencilere, disiplinlerarası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarında dersler sunulur. Öğrenciler günümüz standartlarına uygun teknik altyapıdaki laboratuarlarda uygulamalı araştırma yapma imkânları bulurlar. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates holding BSc degree in Basic Sciences or Engineering implement field specific, innovative technologies using the latest design and analysis methods while enriching their knowledge in their field of expertise thanks to the courses offered by the program. These programs in a variety of departments cover various courses offered with an interdisciplinary approach in accordance with the field of interests. Candidates are provided with the opportunity to conduct applied research activities thanks to the updated laboratories equipped with high standard infrastructures. |
Genel Bilgi | Kocaeli Üniversitesi Çevre Mühendisliği Anabilim Dalı Eylül 1994 tarihinde faaliyete geçmiştir. | Genel Bilgi (İngilizce) | Department of Environmental Engineering, Kocaeli University was established in September 1994. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Mezunlarımız aldıkları nitelikle eğitim sonucunda belediyeler, İller Bankası, Devlet Su İşleri, Çevre ve Orman Bakanlığı gibi çeşitli kamu kuruluşlarında, Çevre teknolojileri ve hizmetleri üreten özel kuruluşlarda ve endüstriyel kuruluşlarda iş bulabilmektedir. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Our graduates can be employed in public sectors like municipalities,province bank (İller Bankası), Ministry of Environment and Forest as well as private enterprises which develop technologies and designs in the field or industrial institutions. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Çevre Mühendisliğinin programından gerekli şartları tamamlayarak yüksek lisans derecesi ile mezun olan öğrencilerimiz doktora için gerekli (ALES ,ÜDS ,KPDS ) sınavlarda aldıkları sonuçlara bağlı olarak müracat ettikleri kurumların yeterlilik şartlarını sağladıkları durumlarda alanları ve alandışı doktora programlarına kabul edilebilirler. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Upon a successful completion of the program, graduates can continue their academic studies at doctorate programs in the related fields of study such as Anatomy on condition that they get the required score from related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) and providing that they certify their foreign language proficiency through central or internationally valid examinations such as TOEFL,YDS,etc. |
Mezuniyet Koşulları | Ders planında 120 AKTS'yi tamamlamak ve başarılı olmak. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | So as to be granted a degree, students should successfully complete the courses offered by the program and reach 120 ECTS credits in total and successfully complete a scientifically valid master’s thesis approved by an academic jury. |
Çevre Mühendisliği Yüksek Lisansı
Yüksek lisans derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||||
8 | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
4 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9851251 | FBE530 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği (UE) | Zorunlu Ders | Türkçe | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
9851246 | FBE520 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
5101152 | CEV501 | İstatistik Yöntemler | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 14 | ||||||||||
5101140 | CEV507 | Biyolojik Katıların Stabilizasyonu | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5101153 | CEV509 | Coğrafi Bilgi Sistemi ile Çevresel Verilerin Modellenmesi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5101204 | CEV513 | Çevresel Gürültü ve Titreşimlerin Yönetimi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5101131 | CEV505 | Çevresel Risk Değerlendirmesi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5101134 | CEV511 | Kimyasal Arıtma | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5101205 | CEV503 | Mikrokirleticiler ve Çevre Üzerine Etkileri | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5101207 | CEV515 | Sürdürülebilir Su Kaynakları Yönetimi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 8 |
En Az 16 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 16 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9851246 | FBE520 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9851071 | FBE511 | Yüksek Lisans Seminer | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 4 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 4 | ||||||||||
5101136 | CEV510 | Atmosfer Kimyası | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5101203 | CEV504 | Çevre Mühendisliğinde Membran Prosesler | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5101199 | CEV506 | Elektro Kimyasal Arıtma Yöntemleri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5101141 | CEV514 | Enstrümental Analiz Teknikleri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5101208 | CEV508 | Hava Kirliliği Modellemesi ve Uygulamaları | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5101206 | CEV502 | Petrol ürünleri kirliliğinin su ve karasal ekosistemler üzerindeki etkileri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5101145 | CEV512 | Toprak Ekosistemlerinde Degredasyon ve Rehabilitasyon | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
En Az 26 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 26 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9851246 | FBE520 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9851139 | FBE100 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9851246 | FBE520 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9851139 | FBE541 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Bölümümüzde eğitim açısından en yüksek standartlar uygulanmaktadır. Öğrenciler hemen her derste, ağırlıklı olarak bir ara sınav ve bir final sınavı üzerinden değerlendirilmektedir. Bu ana unsurlara ek olarak, değerlendirmelerde yaygın olarak proje, quiz, ödev sonuçları ile laboratuvar başarıları da dikkate alınmaktadır. Öğrencilerin ders geçme notu, doğrudan dönüşüm sistemine göre saptanmaktadır. Sene sonu sınavlarının ağırlığı %60'dır. Dönem içinde yapılan ara sınavlar, projeler, ödevler ve quizlerin (derse göre değişir) toplam ağırlığı %40'dır.
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. İsmail ÖZBAY | İsmail ÖZBAY
AKTS Bölüm Koordinatörü: Prof. Dr. Aykan KARADEMİR | Aykan KARADEMİR