Bölüm/Program Adı | Okul Öncesi Eğitimi Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Preschool Education |
Web Adresi | https://sbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | |
Telefon | BelGeç. (Fax) | ||
Adres | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı | |
Amaç | Okul Öncesi eğitimine ve öğretimine ilişkin bilimsel bir bakış açısı kazandırmak ve okul öncesi eğitiminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretecek bilim uzmanları yetiştirmektir. | Amaç (İngilizce) | To enable preschool education experts gain a scientific point of view regarding preschool education and help them develop problem solving skills by using scientific methods. |
Misyon | Evrensel değerler ışığında, bilim, teknoloji ve sanat birikiminden yararlanarak ülkenin geleceği için üstün nitelikli bilim insanları yetiştirmek; araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimini toplum yararına sunmak. | Misyon (İngilizce) | To educate future scientists with universally accepted scientific, technological and easthetic values. To encourage students to use their research and education skills for societal benefit. |
Vizyon | Programda okumanın ve çalışmanın ayrıcalık olduğunu hisseden öğrenciler yardımıyla ulusal ve uluslar arası ortamlarda vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi ve teknoloji ile ulusal ve evrensel kalkınmaya katkıda bulunmak. | Vizyon (İngilizce) | To help national and global development through students who are able to teach and produce knowledge and technology at the national and international level. |
Kabul Koşulları | *Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği mezunu olmak *Programa başvurabilmek için; adayların lisans diplomasına sahip olması gerekir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denklikleri, Yükseköğretim Kurulunca onaylanmış olmak, *Adaylar, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES sınavına eşdeğer sayılan ve uluslararası düzeyde kabul gören GRE ya da GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan almış olması gerekir. *Lisans mezuniyet notu olarak en az 65/100 veya 2,5/4 şartı aranacaktır. *Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES veya eşdeğer sınav sonuç belgelerini, lisans diplomalarını, lisans öğrenim kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notları ile mezuniyet not ortalamalarını gösteren onaylı listeleri, yabancı dil belgelerini, değerlendirilmesinde yarar gördükleri diğer kişisel bilgi ve belgelerle, ilanda istenen ek belgeleri de ekleyerek bir dilekçe ile enstitü müdürlüğüne başvurur. Dilekçede, başvurulan yüksek lisans programı belirtilir. Adayların başvuru kayıt işlemleri, ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Sözlü sınav bölümler tarafından yapılır. | Kabul Koşulları (İngilizce) | To have a degree in preschool education, *A valid diploma (if diploma is received from an international university, accreditation should be given by the Higher Education Council) *A minimum ALES score of 55 or an equivalent score from GRE or GMAT. *To have a minimum undergraduate GPA of 65/100 or 2.5/4. *Candidates should apply the Graduate School of Social Sciences within the announced dates, with a letter, documents of foreign language and ALES and any other information that needs to be considered. The Graduate School of Social Sciences processes all applications. Applicants are subject to oral exam in each program. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Yüksek lisans derecesini almak için öğrencilerden yüksek lisans programlarının ilk dönemlerinde 2 zorunlu (9 AKTS) 3 seçmeli (21 AKTS) toplam 5 ders seçmeleri (toplam 30 AKTS), ikinci dönemlerinde 2 zorunlu (9 AKTS) 3 seçmeli (21 AKTS) toplam 5 ders seçmeleri (toplam 30 AKTS) istenilecektir. Üçüncü ve dördüncü dönemlerde yüksek lisans tezine kaydolunması ve başarıyla tamamlanması gerekmektedir. Bir öğrencinin mezun olabilmesi için toplam 120 AKTS’lik krediyi tamamlaması ve tez jürisinden teziyle alakalı başarılı şeklinde görüş alması gerekmektedir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In order to obtain the master's degree, students must choose 2 compulsory (9 ECTS) 3 elective (21 ECTS) 5 courses in the first semester of their master's program (30 ECTS in total), 2 compulsory (9 ECTS) 3 electives (21 ECTS) total 5 courses in the second semester. (30 ECTS in total). In the third and fourth semesters, the master's thesis must be registered and successfully completed. In order to graduate, a student must complete a total of 120 ECTS credits and receive a successful opinion from the thesis jury. |
Program Genel Profili | Sosyal bilim alanlarında lisans derecesine sahip olan öğrenciler, yüksek lisans programlarında aldıkları dersler ile uzmanlaşacakları alanda bilgi dağarcıklarını zenginleştirirken, nitel ve nicel araştırma yöntemleri ile alana özgü çalışmalar yürütürler. Bu programlarda öğrencilere, disiplinlerarası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarında seçmeli dersler sunulur. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates, holding a Bachelor’s degree in Social Sciences, conduct field specific studies using qualitative and quantitative research methods while enriching their knowledge in the field of expertise thanks to the courses offered by the Master’s Program. Candidates are offered a variety of elective courses appealing to candidate’s fields of interests with an interdisciplinary approach by various departments of the institute. |
Genel Bilgi | Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı, Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde olup 2021-2022 eğitim öğretim yılından bu yana öğrenci almaktadır. Programda ders veren 1 profesör, 2 doçent, 3 doktor öğretim üyesi bulunmaktadır. | Genel Bilgi (İngilizce) | Under the Graduate School of Social Sciences, Preschool Education Master's Degree Program has been accepting students since 2021-2022 academic year. There is 1 full-professor, 2 associate and 3 assistant professors who offer courses in this program. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel okullarında müdür, müdür yardımcısı olarak, müfettiş olarak, üniversitelerin açmış olduğu kadrolara bağlı olarak gerekli şartları yerine getirmek şartıyla öğretim görevliliği. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | The graduates of the program can be employed in Ministry of Education as an inspector and as a deputy at state schools, as university lecturer when necessary conditions are fulfilled. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Graduates with a successful master's degree can apply to multi-disciplinary doctoral programs and are accepted if they are successful in the exam. |
Mezuniyet Koşulları | Yüksek lisans derecesini almak için öğrencilerden yüksek lisans programlarının ilk dönemlerinde 2 zorunlu (9 AKTS) 3 seçmeli (21 AKTS) toplam 5 ders seçmeleri (toplam 30 AKTS), ikinci dönemlerinde 2 zorunlu (9 AKTS) 3 seçmeli (21 AKTS) toplam 5 ders seçmeleri (toplam 30 AKTS) istenilecektir. Üçüncü ve dördüncü dönemlerde yüksek lisans tezine kaydolunması ve başarıyla tamamlanması gerekmektedir. Bir öğrencinin mezun olabilmesi için toplam 120 AKTS’lik krediyi tamamlaması ve tez jürisinden teziyle alakalı başarılı şeklinde görüş alması gerekmektedir. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | In order to obtain the master's degree, students must choose 2 compulsory (9 ECTS) 3 elective (21 ECTS) 5 courses in the first semester of their master's program (30 ECTS in total), 2 compulsory (9 ECTS) 3 electives (21 ECTS) total 5 courses in the second semester. (30 ECTS in total). In the third and fourth semesters, the master's thesis must be registered and successfully completed. In order to graduate, a student must complete a total of 120 ECTS credits and receive a successful opinion from the thesis jury. |
Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisansı
Yüksek lisans derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||
5 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852004 | EOD124 | Seminer I | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
52A3001 | OOE503 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 9 | ||||||||||
52A3012 | OOE515 | Çocuk ve Medya | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
52A3011 | OOE513 | Çocukların Resimlerinin Değerlendirilmesi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
52A3003 | OOE507 | Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşımları ve Modelleri | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
52A3009 | OOE509 | Erken Çocuklukta Öz düzenleme Araştırmaları | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
52A3002 | OOE505 | Erken Çocuklukta Yaratıcılık | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
En Az 21 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 21 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852005 | EOD126 | Seminer II | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
52A3006 | OOE504 | Eğitim İstatistiği | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 9 | ||||||||||
52A3007 | OOE506 | Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
52A3004 | OOE510 | Erken Çocuklukta Öz düzenleme | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
52A3008 | OOE508 | Sanat ve Estetik | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
En Az 21 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 21 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852008 | EOD303 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9852003 | EOD301 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852003 | EOD302 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Ölçme ve değerlendirme “Kocaeli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Genel Sınav Yönetmeliği” esas alınarak yapılır. Dersin niteliğine göre çeşitli araçlar; ara sınavlar, final sınavları, projeler, ödevler, sunumlar, kısa sınavlar değerlendirme sürecinde yer almaktadır. Sınavların çeşitleri ve tarihleri, öğrenci bilgi sistemi ile öğrenciye duyurulur. Her bir ders hakkında detaylı bilgi için lütfen ders yapısı sayfasına bakınız ve dersler üzerine tıklayınız.
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Aslı EŞME | Aslı EŞME
AKTS Bölüm Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Esra ÜNLÜER | Esra ÜNLÜER