Bölüm/Program Adı | İç Mimarlık Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Interior Architecture |
Web Adresi | https://sbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | sbeicmimarlik@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 0090 262 3034243 | BelGeç. (Fax) | 0090 262 3031753 |
Adres | Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Bölümün yüksek lisans programlarında, uzmanlık alanlarında gelişmiş ve ilgili eğitim ve araştırma kurumların akademik kadrolarında yer alabilecek birikimlere sahip olan tasarımcılar yetişmektir. | Amaç (İngilizce) | İt is aimed by post-graduate programs of the department is to educate designers who improved on the area of speciliation and have the proficiency to work with academic staff in the related educatinal organizations. |
Misyon | Lisansüstü düzeyde bilim, kültür, ve sanat alanlarında eğitim-öğretim ve araştırma etkinliklerinin, yürütülmesini ve geliştirilmesini sağlayarak evrensel bilgi birikimine katkıda bulunacak araştırmacılar ve uzmanlar yetiştirmektir. | Misyon (İngilizce) | To train and educate students to become specialists and researchers who will contribute to universal knowledge through formation, conduct and improvement of research and educational activities at postgraduate level in social sciences, arts and humanities. |
Vizyon | Yürütülmekte olan lisansüstü düzeydeki eğitim öğretim programı, araştırma etkinlikleri ve ürünleriyle ulusal ve uluslararası düzeylerde yeğlenen lider bir kurum olmaktır. | Vizyon (İngilizce) | To become one of the leading institutions in the fields of social sciences, arts and humanities at national and international levels for its educational and training programs, research activities and works produced at postgraduate level. |
Kabul Koşulları | Yüksek lisans programına başvurabilmek için; mimarlık lisans diplomasına sahip olmak ve Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı’ndan başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya GRE ya da GMAT sınavlarından eşdeğer bir puan almış olmak gerekir. Adayların, İngilizce/Fransızca/Almanca dillerinden herhangi biri için geçerli ulusal veya uluslararası dil sınavlarından üniversitenin belirleyeceği en az taban puana eş değer puanı almış olması gerekir. Başvuru koşullarını sağlayan adaylar arasından, mülakat yapılarak güz yarıyılı başında öğrenci alınır. Adayların başvuru işlemleri, Sosyal Bilimler Enstitü Müdürlüğü tarafından yürütülür. Mülakata gelirken öğrencilerden yanlarında akademik ve/veya uygulamaya yönelik çalışmalarını içeren bir dosya getirmeleri istenir. Başvurduğu programın puan türünden Akademik Lisansüstü Eğitim Sınav puanının veya GRE/GMAT puanının % 50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının % 20’si ve mülakat notunun % 30’u değerlendirmede dikkate alınır. Adayın başarılı sayılabilmesi için, başarı değerlendirmesi/notunun en az 60 olması gerekir. Mülakat notu, 60’ın altında olan adaylar başarısız kabul edilir. Uluslararası öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde uluslararası geçerliliği olan sınavlarla kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin programa kabulü ikili anlaşmalar çerçevesinde yapılmakta ve Uluslararası İlişkiler Birimince yürütülmektedir. Ulusal öğrenci kabulünü Farabi Değişim Programı Birimi, Uluslararası öğrenci kabulünü ise Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı gerçekleştirmektedir. | Kabul Koşulları (İngilizce) | So as to be admitted to the program, candidates should have a bachelor’s degree from relevant faculties. The bachelor’s degrees granted from universities other than Turkey shall be approved by the Council of Higher Education. Applicants must get a minimum score of 55 from the related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) or equivalent grade from GMAT or GRE exams., and a minimum score of 50 from UDS or KPDS (Governmental Foreign Language Proficiency Test of English) or an equivalent grade from TOEFL, IELTS, CEFLE, ZDF for English, French or German languages. The applicants who fulfill the requirements above are conducted an exam by the institute. The admission quato is specified at the beginning of each semester by the Institute of Social Sciences. The candidates who fulfill the requirements of the application are interviewed and registered at the beginning of Fall semester. Application process is carried out by the Directorate of the Institute of Social Sciences. Students to be interviewed are asked to bring a file containing academic and/or practical works. The Points refers to the type of program Academic Graduate Education Exam score or GRE / GMAT score of 50%, 20% of undergraduate and graduate grade point, average grade of 30% are taken into consideration. Those who score less than 60 are regarded as "unsuccessful" and those who score the highest on avarage are admitted to the programme. International students will be accepted based on the rules set by the Board of Higher Education via internationally recognized exams. Exchange students are accepted within the framework of bilateral agreements and the process is carried out by International Relations Unit. The adoption of the national student is approved by Farabi Exchange Program Unit and the Office of Student Affairs carries out the acceptance of international students. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Tezli yüksek lisans programından yüksek lisans derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, bir seminer dersi ile tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 120 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In order to be awarded the master's degree, a student must; a) provide a total workload of 120 ECTS, b) achieve the qualifying exam c) release at least one academic dissertation or paper approved by refereed journal in the areas of expertise d) pass all the courses offered by the program, e) have a minimum GPA of 3.00 out of 4.00 |
Program Genel Profili | Sosyal bilim alanlarında lisans derecesine sahip olan öğrenciler, yüksek lisans programlarında aldıkları dersler ile uzmanlaşacakları alanda bilgi dağarcıklarını zenginleştirirken, nitel ve nicel araştırma yöntemleri ile alana özgü çalışmalar yürütürler. Bu programlarda öğrencilere, disiplinlerarası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarında seçmeli dersler sunulur. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates, holding a Bachelor’s degree in Social Sciences, conduct field specific studies using qualitative and quantitative research methods while enriching their knowledge in the field of expertise thanks to the courses offered by the Master’s Program. Candidates are offered a variety of elective courses appealing to candidate’s fields of interests with an interdisciplinary approach by various departments of the institute. |
Genel Bilgi | İç mimarlık Yüksek Lisans Programı 2001 yılında Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde kurulmuştur. Program, tezli yüksek lisans programı olarak yürütülmektedir. | Genel Bilgi (İngilizce) | Masters degree in Interior Architecture department was founded in 2001 witin the Institute of Social Sciences in Kocaeli University. The program offers a master degree program with thesis. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | İç Mimarlık yüksek lisans mezunları; mimarlıkla ilgili eğitim ve öğretim kuruluşlarında akademik eleman olarak, özel ve kamu kuruluşlarının projelendirme ve inşaat birimlerinde tasarım, uygulama ve denetim aşamalarında yüksek mimar olarak faaliyet gösterebilirler. Ayrıca bağımsız olarak çalışabilirler. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Graduates of Interior Design master's programme can be employed in architecture related educational and training institutions as academic staff, designer in the project and building units of public and private corporations, and professional architect at the implementation and monitoring stages of. They can also work as self-employed entrepreneurs. |
Sonraki Eğitim Olanakları | İç Mimarlık programı yüksek lisans derecesini başarıyla tamamlayan öğrenciler doktora düzeyinde öğrenim görmek üzere başvurabilirler. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Upon a successful completion of the program, graduates can continue their academic studies at doctorate programs in the related fields of study, on condition that they get the required score from related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) and providing that they certify their foreign language proficiency through central or internationally valid examinations such as YDS,TOFEL,etc. |
Mezuniyet Koşulları | Öğrencinin bu programda dereceyi alabilmesi için; a)Tezli yüksek lisans programında toplam 120 AKTS iş yükünü sağlaması, b)Tezli yüksek lisans programında tez sınavında başarılı olması, c)Uzmanlık alanıyla ilgili en az bir adet kabul edilmiş hakemli dergi yayını veya bildirisi olması, d) Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, e) Genel not ortalamasının en az 3,00 olması gerekmektedir. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | In order to be awarded a master's degree, a student must; a) provide a total workload of 120 ECTS, b) achieve the qualifying exam c) release at least one academic dissertation or paper approved by refereed journal in the field of expertise d) pass the courses offered by the program, e) have a minimum GPA of 3.00 out of 4.00 |
İç Mimarlık Yüksek Lisansı
Yüksek lisans derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||
5 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852004 | EOD105 | Seminer I | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5233266 | ICM101 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yazım Kuralları I | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 5 |
5233264 | ICM103 | İç Mimari Tasarım I | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 6 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 13 | ||||||||||
5233285 | ICM123 | 20.Yüzyılda mekan tasarımı | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233290 | ICM129 | Eğitim kurumlarının iç mekan tasarım ilkeleri | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233274 | ICM115 | Ergonomi Tasarım İlişkisi I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233301 | ICM133 | Filmde Mekânsal Çözümlemeler | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233276 | ICM117 | İç Mekan Tasarımına Analitik Yaklaşım I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233298 | ICM139 | İç Mimarlıkta Detay Tasarımı | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233284 | ICM121 | İç mimarlıkta restorasyon | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233291 | ICM131 | Kentsel iç mekan tasarımı | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233269 | ICM107 | Mekan Çevre ve Görsel Algılama I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233272 | ICM109 | Mekan Malzeme Tasarım İlişkisi I | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233289 | ICM111 | Mimari strüktür ve mekan kurgusu ilişkisi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233302 | ICM135 | Modern Mimarlık Tarihine Ulusötesi Bakmak | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233283 | ICM119 | Tasarım kuram | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233299 | ICM137 | Tasarım ve Konsept | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233288 | ICM127 | Yeşil iç mimari | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
En Az 17 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 17 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852005 | EOD104 | Seminer II | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5233267 | ICM102 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yazım Kuralları II | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 6 |
5233265 | ICM110 | İç Mimari Tasarım II | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 6 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 14 | ||||||||||
5233282 | ICM104 | Çocuk İçin Mekan Tasarımı | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233296 | ICM128 | Edebi Eserlerde Mekânsal Çözümlemeler | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233275 | ICM106 | Ergonomi Tasarım İlişkisi II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233300 | ICM132 | İç Mimarlıkta Düşünme Biçimleri ve Materyal Tasarımı | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233270 | ICM108 | Mekan Çevre ve Görsel Algılama II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233303 | ICM138 | Neoliberal Küreselleşme Çağında Mimarlık ve Kent | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233280 | ICM118 | Son Dönem Osmanlı Mimarisi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233297 | ICM130 | Sosyo-Kültürel Özgünlük Bağlamında Mekân Tasarımı ve Algısı | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233281 | ICM120 | Tarihsel Süreç İçerisinde Bina İç Mekan Kriterleri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233294 | ICM124 | Tasarım tarihi II | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5233295 | ICM126 | ÜTOPYA VE TASARIM | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
En Az 17 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 17 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 31 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852003 | EOD201 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852008 | EOD122 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9852003 | EOD201 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmesi ara sınav, projeler, seminerler, sunumlar, arazi çalışmaları, kısa sınavlar, ödevler, uygulamalar, laboratuar ve benzeri araçlarla yapılır. Yarıyıl içi çalışmaları, ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin türü ve oranı, %30-%70 aralığında olup yarıyıl içi ve yarıyıl sonu değerlendirme ağırlığı kayıt öncesinde öğrencilere sistemde belirtilir. Ara sınavlar ve final sınavları akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilir. Öğrencinin yarıyıl sonu ölçme ve değerlendirmeye girebilmesi için ilk defa kayıt olunan teorik derslerin en az %70’ine, uygulama ve/veya laboratuar derslerinin en az %80’ine katılmış olması gerekir. Bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciye devamsız (D) harf notu verilir. Ders tekrarı halinde de bu koşulların yerine getirilmesi gerekir. Ancak bir kez devamı alınan teorik dersin tekrarı halinde devam koşulu aranmaz. Bir ders dönem başında süren çalışma olarak tanımlanmış olabilir. Süren çalışmanın ölçme ve değerlendirilmesi en geç yarıyıl sonu değerlendirme dönemi sonunda başarı notuna çevrilir. Bu derslere ait dönem sonu başarı notları, öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir. Tüm derslerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu çalışmalarının her birinin değerlendirilmesi 100puan üzerinden nicelleştirilir. Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir: Puan 90 – 100 Başarı Notu AA Katsayı 4.00 Mükemmel 85 – 89 BA 3.50 Pekiyi 80 – 84 BB 3.00 İyi 75 – 79 CB 2.50 Yeterli 65 – 74 CC 2.00 Geçer 58 – 64 DC 1.50 Koşullu 50 – 57 DD 1.00 Koşullu 40 – 49 FD 0.50 Başarısız 39 ve altı FF D 0.00 Devamsız Başarısız E N Eksik Girmedi G K Geçer Kalır S Süren Çalışma
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Özden Senem EROL | Özden Senem EROL
AKTS Bölüm Koordinatörü: Prof. Dr. Deniz DEMİRARSLAN | Deniz DEMİRARSLAN