Bölüm/Program Adı | Eğitim Teknolojisi Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Educational Technology |
Web Adresi | https://sbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | sbeegitim@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 902623031751-52 | BelGeç. (Fax) | 0090 262 3031753 |
Adres | Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Eğitim teknolojisi bilgi ve becerisini geliştirmek Öğrencileri eğitim teknolojisinde ileri araştırma çalışmaları için hazırlamak Öğrencilere mesleklerini eğitim teknolojisi alanında uzman olarak kullanma konusunda bilgi sağlamak ve pratik yapmak. Eğitim teknolojisi ile ilgili disiplinlerarası alanlarda ekip çalışması yapmak Eğitim teknolojisi sorunlarını tanımlamak, belirlemek ve çözmek Etik ve meslek ilkeleriyle araştırma yapmak | Amaç (İngilizce) | To develop knowledge and skills of educational technology To prepare students for advanced research studies in educational technology To provide students with background and practice to exercise their profession as expert in their field of educational technology To study as a team in interdisciplinary areas related to educational technology To describe, determine and solve educational technology problems To conduct research with ethical&professioal principles |
Misyon | Program çerçevemiz; örgün, yaygın veya yetişkin öğrenme bağlamlarında; öğretim teknolojilerini aracılığıyla, öğrenme, öğretimi planlama, yönetme, öğrenmeyi kolaylaştırmak, performansı geliştirmek ve desteklemek için uygun süreç ve ürünlerin araştırma ve geliştirme odaklı planlanması, tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve yönetilmesini kapsamaktadır. | Misyon (İngilizce) | Our program framework; in formal, common or adult learning contexts; It includes planning, designing, implementing, evaluating and managing the appropriate processes and products with the focus of research and development in order to facilitate the learning, teaching, to manage, to improve the performance and to support, through the teaching technologies. |
Vizyon | öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma ve yeni çıkarımlara ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. | Vizyon (İngilizce) | To make students independent research, to interpret the scientific events with a broad and deep perspective and to gain the ability to determine the necessary steps to reach new inferences. |
Kabul Koşulları | Yüksek lisans programına öğrenci kabulünde “Yüksek Öğretim Kurulu Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği”, “Kocaeli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” hükümleri esas alınmaktadır. Bu çerçevede Yüksek lisans programına başvurabilmek için, adayların bir lisans diplomasına sahip olmaları ve (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan (ALES)’den başvurduğu programa ilişkin olarak ilgili anabilim dalının bildirdiği puan türünde en az 55 standart puanına sahip olmaları gerekir. Yüksek lisans öğretimi için, (ALES) standart puanının %50’si, yazılı sınav ve/veya mülakat puanının %30’u ve adayın lisans not ortalamasının %20’si alınarak hesaplanan başarı puanı 100 üzerinden 60 ve üzerinde olan adaylar başarılı sayılır. Ancak 60 puanı aşan aday sayısının ilan edilen kontenjandan fazla olması durumunda puan sıralaması yapılır. Daha yüksek puan alan adaylar başarılı sayılır. Puanların eşitliği halinde (ALES) puanı daha yüksek olan adaylar başarılı olarak kabul edilir. | Kabul Koşulları (İngilizce) | In the admission to the master program, the provisions of ği Higher Education Board Graduate Education and Training Regulation Yönet, meli Kocaeli University Graduate Education and Training Regulation kabul are taken as the basis. In order to apply for a Master's program, candidates must have a bachelor's degree and must have a minimum score of 55 as stated by the related department in accordance with the program applied by the Student Selection and Placement Center (ALES). Candidates with a success score of 60 out of 100 and more than 50% of the ALES standard score, 30% of the written exam and / or interview score and 20% of the candidate's undergraduate GPA are considered successful. However, if the number of candidates exceeding 60 points is more than the announced quota, then the ranking is made. Candidates with higher scores are considered successful. In case of equality of scores (ALES), candidates with higher score are considered successful. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | mezuniyet koşulları ile aynı | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | same as graduation conditions |
Program Genel Profili | Eğitim teknolojisi alanında bilgi ve beceri geliştirmek Öğrencileri eğitim teknolojisinde ileri araştırma çalışmaları için hazırlamak Öğrencilere mesleklerini eğitim teknolojisi alanında uzman olarak kullanma konusunda bilgi sağlamak ve pratik yapmak. Eğitim teknolojisi ile ilgili disiplinlerarası alanlarda ekip çalışması yapmak Eğitim teknolojisi sorunlarını tanımlamak, belirlemek ve çözmek Etik ve meslek ilkeleriyle araştırma yapmak | Program Genel Profili (İngilizce) | To develop knowledge and skills of educational technology To prepare students for advanced research studies in educational technology To provide students with background and practice to exercise their profession as expert in their field of educational technology To study as a team in interdisciplinary areas related to educational technology To describe, determine and solve educational technology problems To conduct research with ethical&professioal principles |
Genel Bilgi | Eğitim Teknolojisi bir bilim alanı olarak, öğrenme-öğretme ortamlarında bu teknolojilerin en etkili ve verimli şekilde nasıl kullanılabileceği (yüz yüze ve/veya çevrimiçi) sorusuna yenilikçi bir bakış açısıyla cevap aramaktadır. Disiplinler arası bir yaklaşım ile tasarlanan Eğitim Teknolojisi yüksek lisans programımız; farklı disiplinlerdeki bilgi, beceri ve yetkinlikleri, gerçek öğrenme problemleri bağlamında araştırarak yenilikçi yollar ile öğrenmeyi destekleme ve geliştirme konusunda uzmanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program çerçevemiz; örgün, yaygın veya yetişkin öğrenme bağlamlarında; öğretim teknolojilerini aracılığıyla, öğrenme, öğretimi planlama, yönetme, öğrenmeyi kolaylaştırmak, performansı geliştirmek ve desteklemek için uygun süreç ve ürünlerin araştırma ve geliştirme odaklı planlanması, tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve yönetilmesini kapsamaktadır. Yüksek Lisans Programının amacı; öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma ve yeni çıkarımlara ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. Sonuç olarak, mezunlarımız;devlet veya özel sektör kurumlarında, çeşitli eğitim birimlerinde veya üniversitelerde anahtar role sahip nitelikli ve yetkin eğitim teknolojisi uzmanı olarak görev alabilirler. | Genel Bilgi (İngilizce) | As a science field, Educational Technology is looking for an innovative approach to the question of how these technologies can be used in the most effective and efficient way (face to face and / or online) in learning-teaching environments. Our Master's Program in Educational Technology is designed with an interdisciplinary approach; The aim of the course is to educate experts in innovative ways to support and develop learning by researching the knowledge, skills and competencies in different disciplines in the context of real learning problems. Our program framework; in formal, common or adult learning contexts; It includes planning, designing, implementing, evaluating and managing the appropriate processes and products with the focus of research and development in order to facilitate the learning, teaching, to manage, to improve the performance and to support, through the teaching technologies. The aim of the Master Program; To make students independent research, to interpret the scientific events with a broad and deep perspective and to gain the ability to determine the necessary steps to reach new inferences. As a result, our graduates can serve as qualified and competent educational technology experts with a key role in state or private sector institutions, various educational units or universities. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | ||
Sonraki Eğitim Olanakları | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | ||
Mezuniyet Koşulları | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) |
Eğitim Teknolojisi Yüksek Lisansı
Yüksek lisans derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||
5 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852004 | EOD501 | Seminer I | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5278001 | BTE505 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ile Araştırma ve Yayın Etiği | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278002 | BTE507 | Öğretim Teknolojilerinin Temelleri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 16 | ||||||||||
5278006 | BTE521 | Açık ve Uzaktan Öğrenme | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278025 | BTE539 | Eğitimde Yapay Zeka | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | 7 |
5278026 | BTE537 | Eğitimsel Veri Madenciliği | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | 7 |
5278004 | BTE515 | E-öğrenmede İçerik Tasarımı | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278022 | BTE527 | İşbirlikli Teknolojilerle Öğrenme ve Öğretme | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278008 | BTE525 | Okullarda Harmanlanmış Öğrenme | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278005 | BTE517 | Öğrenme ve Öğretim Materyalleri | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278007 | BTE523 | Öğrenme-Öğretme Süreçleri ve Teknoloji Entegrasyonu | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278003 | BTE511 | Öğretme-Öğrenme Yaklaşımları | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
En Az 14 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 14 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852005 | EOD502 | Seminer II | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5278009 | BTE506 | Eğitim Araştırmalarında İstatistik | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 7 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 9 | ||||||||||
5278024 | BTE534 | Biliş, Öğrenme ve Teknoloji | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | 7 |
5278013 | BTE518 | Çevrimiçi Öğrenme Ortamları | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278017 | BTE526 | Eğitim Teknolojilerinde Güncel Eğilimler ve Sorunlar | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278023 | BTE532 | Eğitimde Öğrenme Analitikleri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278018 | BTE528 | İnsan Bilgisayar Etkileşimi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278016 | BTE524 | Mobil Öğrenme | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278019 | BTE530 | Öğretim Tasarımı: Kuram ve Uygulama | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278015 | BTE522 | Öğretim Teknolojilerinde Güncel Yaklaşımlar | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278014 | BTE520 | Öğretimsel Mesaj Tasarımı | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278012 | BTE516 | Öğrt.Tek: Alan Bilgisi ve Araştırma Yöntemleri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278011 | BTE514 | Sınıfta Teknoloji Entegrasyonu | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5278010 | BTE512 | Teknoloji Tabanlı Öğrenme Ortamları | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
En Az 21 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 21 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852008 | EOD550 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9852003 | EOD500 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852008 | EOD550 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9852003 | EOD500 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |