Bölüm/Program Adı | Jeoloji Mühendisliği Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Geological Engineering |
Web Adresi | https://fbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | fenjeoloji@kocaeli.edu.tr |
Telefon | BelGeç. (Fax) | ||
Adres | Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Merkez Yerleşkesi Eski İstanbul Yolu 10. km 41380 Umuttepe İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Uluslararası standartlarda öğretim ve araştırma yapmak, ve bunları uluslararası yayınlara dönüştürmek, Nitelikli uzmanlaşmış mühendisler ve öğretim üyeleri yetiştirmek, Paydaşlarla ortak çalışmalar yapmak, Ulusal ve uluslararası etkinlikler düzenlemek | Amaç (İngilizce) | To undertake an education and research at par with international standarts and produce publishable research, To ensure that the researchers and engineers that are gratuated from our program are fully equiped with the demands of industry and contemporary vison of ever-evolving scientific community. To partake research with international partners and organize seminars/conferences for national and international audiance. |
Misyon | Uluslararası düzeyde doktora eğitimi vererek nitelikli uzman mühendislerin yetiştirilmesi hedeflenmiştir. Bu kapsamda, uzmanlık isteyen işlerde başarı ile görev alabilecek, ekip çalışmasına yatkın, araştıran, bilgiyi paylaşan, atılımcı, yaratıcı özellikleri olan, pratik ve hızlı çözüm üretebilen, kendini sürekli yenileyen, çevreye duyarlı, mesleki ve etik kurallara uyan ve her alanda topluma liderlik yapacak uzman jeoloji mühendisleri yetiştirilecektir. | Misyon (İngilizce) | We aim to educate graduate students that can respond to the demands of industry and academia once successfully graduated. Thus, our graduate program will educate engineers/scientists that excell in missions that require diligance, cooperation, research, and leadership, and that demand creativy and quick problem solving ability, and will possess sensitivty toward ethical rules and environmental concerns. |
Vizyon | Ülkemizde bilimsel araştırma ve eğitimde öncü, uluslararası alanda ise saygın bir konuma sahip olmak. | Vizyon (İngilizce) | Our vision is to be leading in national research and education, and respected among international scientific comunity. |
Kabul Koşulları | Mezuniyet koşulları ile aynı | Kabul Koşulları (İngilizce) | For admission into a doctoral program with a master’s degree, applicants must have an ALES exam score relevant to the program applied, not being less than 55 standard points or equivalent score in GRE general or GMAT. For admission into a doctoral program with a bachelor’s degree, applicants must have an ALES exam score relevant to the program applied, not being less than 70 standard points or an equivalent score in GRE or GMAT. The candidates should have at least 55 points from any of the English / French / German languages of UDS or KPDS (Governmental Foreign Language Proficiency Test)or an equivalent score from the exams recognized by The Council of Higher Education(CoHE) such as; IELTS or TOEFL . Applicants who meet the requirements above are eligible to take the scientific interview conducted by the department. Scientific achievement-level score of an applicant is determined by taking 50 percent of score from ALES test or an equivalent score from GRE or GMAT , 30 percent of score from oral exam and 20 percent of cumulative grade point average. In order for a candidate to be successful the scientific grade level must be at least 70. Student admission is possible at the beginning of each fall and spring semesters basing on the quota specified by the Institute of Natural and Applied Sciences. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Doktora programından doktora derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, iki seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Doktora programı toplam çalışma yükü 240 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In order to be awarded a degree from PhD programs, candidates are required to succeed in 7 courses, 2 seminars, a qualifying exam, thesis proposal and thesis study. The total workload to be accomplished for PhD programs is 240 ECTS. |
Program Genel Profili | Temel bilimler veya mühendislik alanlarında lisans ve/veya yüksek lisans derecesine sahip olan öğrenciler, doktora programlarında aldıkları dersler ile çalışma alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olurken, bir problem üzerinde tez ve hipotez geliştirerek çözüme gidecek yöntemleri belirler ve uygular. Doktora programlarında öğrencilere çalışma alanlarına uygun olarak, disiplinler arası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarında dersler sunulur. Öğrenciler araştırma konularıyla ilgili deneysel çalışmaları günümüz standartlarında, yüksek teknolojik altyapıya sahip laboratuarlarda yapabilme imkânı bulurlar. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates, holding Bachelor’s and/or Master’s degree in Basic Sciences or Engineering are able to specify and apply probable solutions for a problem by suggesting thesis and hypothesis while being equipped with profound knowledge in their field of expertise. The doctorate programs in a variety of departments of the institute cover various courses offered with an interdisciplinary approach in accordance with their fields of interests. The updated laboratories equipped with high-tech infrastructures enable candidates to conduct experimental studies on their research subjects. |
Genel Bilgi | Jeoloji Mühendisliği Doktora Programı Fen Bilimleri Enstitüsü’nde 1994 yılında açılmıştır. | Genel Bilgi (İngilizce) | PhD program in Geological Engineering was established in 1994 within the Institute of Natural and Applied Sciences. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Doktora programını başarıyla tamamlayan kişiler, üniversitelerde veya çeşitli kurumlarda araştırmacı olarak çalışabilirler. Bunun yanı sıra birçok kurum ve kuruluşlarda istihdam fırsatı bulabilmektedirler. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Those who successfully complete the PhD program may find opportunities to work as researcher in academic institutions or government organizations. They may also have job opportunities in industry. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Programı başarılı ile tamamlayan öğrenciler doktora sonrası programlara başvurabilirler. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Those who successfully complete the PhD program may find opportunities to work as researchers in academic institutions or government organizations. They may be employed industrial enterprises. |
Mezuniyet Koşulları | Programın gerektirdiği dersleri, seminer ve uygulama çalışmalarını, tez yeterlik sınavını ve tez savunmasını başarıyla tamamlamak. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | So as to be granted a degree from the program, a student is required to be successful in all the courses offered by the program and reach 240 ECTS in total, pass the qualifying exam and successfully complete and defend a doctoral dissertation, and have a minimum cumulative GPA of 3,00 out of 4,00. |
Jeoloji Mühendisliği Doktorası
Doktora derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9851251 | FBE601 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği (UE) | Zorunlu Ders | Türkçe | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
9861002 | FBE611 | Doktora Seminer I | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 4 |
9851246 | FBE320 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE320 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
6107015 | JLJ204 | Tektonikte Seçme Konular | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 18 | ||||||||||
6107016 | JLJ205 | Granitoyid Jenezi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
6107010 | JLJ201 | Hidrojeolojide Seçme Konular | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
6107013 | JLJ202 | İleri Petroloji | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5107065 | JLJ105 | İleri Yeraltı Hidrolojisi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
6107006 | JLJ200 | Jeolojik Ortamlar | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5107075 | JLJ611 | Kayaçlarda Radiometrik Yaş Tayini Yöntemleri | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
En Az 12 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 12 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861005 | FBE711 | Doktora Seminer II | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 4 |
6107017 | JLJ601 | İleri Yapısal Jeoloji | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 12 | ||||||||||
6107007 | JLJ610 | Ağır Mineraller | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
6107005 | JLJ609 | Manto Dinamiği ve Petrolojisi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
6107014 | JLJ608 | Ofiyolitler ve Ofiyolitik Kayaçların Gelişim Süreçleri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
En Az 18 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 18 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861001 | FBE601 | Doktora Yeterlik | Zorunlu Ders | Türkçe | Doktora Yeterlik | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
9851246 | FBE320 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE320 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861003 | FBE622 | Doktora Tez Önerisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez Önerisi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
9851246 | FBE320 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE320 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
5. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861004 | FBE641 | Doktora Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
9851246 | FBE320 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE320 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
5. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
6. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861004 | FBE641 | Doktora Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
9851246 | FBE320 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE320 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
6. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
7. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861004 | FBE641 | Doktora Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
9851246 | FBE320 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE320 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
7. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
8. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9861004 | FBE641 | Doktora Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
9851246 | FBE320 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9861024 | FBE320 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
8. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Her bir öğrenci, kayıt yaptırdığı döneme ilişkin derslerin, uygulamaların ve diğer çalışmaların en az %70’ine katılmak zorundadır. Bu zorunluluğu yerine getirmeyen öğrenciler, ilgili dersin final sınavına alınmazlar. Öğrenciler bir defa herhangi bir derse devam zorunluluğunu yerine getirirse, dersin tekrar alınması halinde yeniden devam şartı aranmaz. Ders notu belirlenirken, öğrencinin ara sınav ve final sınavı performansının yanı sıra, proje veya kısa ödev performansı da dikkate alınır. Sınavlar enstitü tarafından düzenlenir ve uygulanır
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Ömer Faruk ÇELİK | Ömer Faruk ÇELİK
AKTS Bölüm Koordinatörü: Prof. Dr. İrfan YOLCUBAL | İrfan YOLCUBAL