Bölüm/Program Adı | Kök Hücre ve Doku Yenilenmesi Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Stem Cell and Tissue Regeneration |
Web Adresi | https://sagbil.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | |
Telefon | 0090 262 303 4975 | BelGeç. (Fax) | |
Adres | Kocaeli Üniversitesi, Umuttepe Batı Yerleşkesi, Sağlık Bilimleri Araştırma Binası 3.Kat, Kök Hücre Anabilim Dalı, 41001, İzmit Kocaeli, TURKİYE | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Kök hücre, hücresel tedavi, yenileyici tıp, biyoteknoloji ve doku mühendisliği konularında araştırma altyapısı ve tecrübeye sahip olmak ve biyoteknoloji alanını hedef alan ve bu alanda ileri seviye bilimsel araştırma ve teknoloji geliştirme çalışmalarına alt yapı sağlanması hedeflenmektedir. | Amaç (İngilizce) | Stem cells, cell therapy, regenarative medicine, biotechnology and tissue engineering in the fields of research infrastructure and experience to have and the biotechnology field, the target area and in this advanced scientific research and technology development to infrastructure provision is planned. |
Misyon | Uluslararası normlara göre kabul görmüş bilimsel içerikte ve bilimselliği ve kullanılabilirliği iyi dökümante edilmiş bir Kök Hücre ve Doku Yenilenmesi Programı eğitimini sunmak ve bu eğitim çerçevesinde mezun olacak yüksek lisans öğrencilerine sağlam bir yapısal ve moleküler temel üzerinde daha geniş bir perspektifte bakabilme becerisini kazandırmaktadır. | Misyon (İngilizce) | According to international norms accepted scientific content and scientific and availability of well-documented a Stem Cell and Tissue Regeneration Program training presentation, and education within the framework of going to graduate for graduate students a solid structural and molecular basis on a broader perspective, look at the ability to earn. |
Vizyon | 1) Anabilim Dalının kuruluş amacına uygun olarak kök hücre biyolojisi, hücresel tedavi, doku ve organ mühendisliği, genetik mühendisliği, biyoteknoloji ve biyoinformatik alanlarında süreç, teknik veya ürünlere yönelik taleplerin karşılanabileceği modern bir alt yapıyı oluşturarak, laboratuvarların düzeyini uluslar arası standartlara eşdeğer kılmak ve belgelemek, 2) Uluslar arası düzeyde nitelikli bilimsel yayına dönüşen araştırma-geliştirme (Ar-Ge) projeleri üretip tamamlayarak evrensel bilime katkı sağlamak, 3) Anabilim Dalının işlevsel alanlarında biyogüvenlik ve biyoetik kurallarını uygulamak, 4) KOÜ, üniversiteler ve özel kuruluşların araştırma fonu yönetimleriyle işbirliği çerçevesinde alanıyla ilgili projelere teknik ve bilimsel destek sağlamak, 5) Lisans ve lisansüstü (Y.Lisan, Doktora ve Uzmanlık) düzeydeki öğrencilerin ilgilerini çekmek ve alana ilgi duyanları yönlendirmek için kurs-seminer-konferans gibi eğitim çalışmaları yapmak, 6) Başta KOÜ olmak üzere yurtiçi ve yurtdışındaki üniversitelerde alanla ilgili Temel/Klinik Tıp Bilimleri ve Yaşam-Biyolojik- Bilimlerdeki Lisansüstü (Y.Lisans, Doktora ve Uzmanlık) tez çalışmalarına bilimsel ve teknik destek vermek, danışmanlık yapmak, 7) Ulusal ve uluslar arası düzeyde seminer, konferans, sempozyum, kongre ve teorik ve uygulamalı kurs programları düzenleyerek temel ve klinik bilimlerde çalışan öğretim elemanlarının alanla ilgili gelişmeleri yakından izlemesini sağlamak, 8) Toplumun çıkar amaçlı kişi yada grupların abartılı/yanlış yönlendirmeleriyle yurtiçi ve yurtdışında bilimsel ve etik olmayan uygulamalara maruz kalmasını engellemek amacıyla, kök hücre tabanlı hücresel tedaviler, doku/organ mühendisliği ve gen tedavileri konusunda seminer, konferans ve panel gibi etkinlikler düzenlemek. 9) Alanında ulusal ve uluslar arası düzeyde referans bir merkez olmak, 10) Yurt dışındaki üniversite, araştırma kurumları, kamu ve özel sektör kuruluşları ile ilişkiler kurmak ve işbirliği yapmak, Avrupa Birliği Çerçeve Programları kapsamında ortak projeler hazırlamak, 11) Tüm ön koşulların (yerel ve ulusal etik kurul onayları gibi) yerine getirildiği klinik düzeyde deneysel insan çalışmaları yapabilecek teknik ve bilimsel altyapıyı tamamlamak ve uygulayabilecek düzeye ulaşmak, 12) Gelecekteki hedefimiz olan ‘KÖK HÜCRE ENSTİTÜSÜ’nde lisansüstü düzeyde eğitim verebilecek düzeydeki akademik yapılanmayı tamamlamak ve ‘Doktora’ programını başlatmak. 13) Bilimsel gelişmelere koşut olarak, rejeneratif (yenileyici) ve reparatif (tamir edici) tıp amaçlı ulusal ve uluslar arası sağlık otoritelerince onaylanmış hücresel tedavi ve doku/organ mühendisliği alanındaki protokolleri uygulayacak bilimsel ve teknik yapılanmayı tamamlamış olarak başta Kocaeli Üniversitesi olmak üzere tüm ülke Araştırma ve Uygulama Hastaneleri bünyesindeki klinik anabilim dallarının ihtiyaçlarını karşılamak, 14) Kocaeli Üniversitesi KÖK HÜCRE ENSTİTÜSÜ’nü faaliyete geçirerek bu alanda lisansüstü-Doktora- düzeyinde eğitim/öğretime başlamak. | Vizyon (İngilizce) | 1) Department of the organization according to its purpose as a stem cell biology, cellular therapy, tissue and organ engineering, genetic engineering, biotechnology and bioinformatics in the areas of process, technology or products for the demands can be met a modern infrastructure by creating a laboratory of the level of international standards equivalent to those to make and to certify , 2) international-level quality of scientific publications into research and development (R & D) projects to produce and complete universal science to contribute to, 3) Department of the functionality in the areas of biosafety and bioethics guidelines to implement, 4) KOU, universities and private research funds management co-operation with in accordance with the field projects, technical and scientific support to 5) Undergraduate and graduate (Y. LANGUAGE, Ph.D. and Specialist) level of the students are interested and the interest in those to steer course-seminar-conference training to do, 6) Initially KOU to domestic and foreign universities field about the Basic / Clinical Medicine and Life-Biological-Sciences in the Graduate (MA, PhD, and Specialty), thesis, scientific and technical support to, to advise, 7), national and international level seminars, conferences, symposia, congresses and theoretical and practical course program by organizing basic and clinical scientists working in faculty areas related developments closely to ensure, 8) Community's interests for people or groups exaggerated and incorrect orientations, national and international scientific and unethical practices exposed In order to keep blocking, stem cell-based cellular therapies, tissue / organ engineering and gene therapy in seminars, conferences and panels to organize such events. 9) in the field of national and international levels in a reference center to be 10), overseas universities, research institutions, public and private sector organizations and to form relationships and to cooperate, the European Union Framework Program under the joint project preparation, 11), all pre-conditions (eg, local and the national ethical committee approval, etc.) met the clinical level of human experimental studies the technical and scientific infrastructure to complement and implement a level to reach 12) in the future our goal, the 'STEM CELLS institute graduate-level education could level the academic configured to complete the' PhD 'program to start . 13) Scientific developments parallel, regenerative (renewal) and reparatif (fix user) medicine for national and international health authorities approved the cellular therapy and tissue / organ engineering field protocols to implement the scientific and technical configuration has finished the first of Kocaeli University in the whole country Research and Application Hospital to meet the needs of the department within the clinic, 14) Kocaeli University Stem Cell Institute to operate in this area of graduate-PhD-level training / education to start. |
Kabul Koşulları | Kocaeli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen koşullara ilaveten; programa başvuracakların lisans eğitimlerini Biyoloji, Tıbbi Biyoloji, Biyolojik Bilimler, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Biyomühendislik, Biyoteknoloji, Biyomedikal Mühendisliği, Genetik, Biyomühendislik ve Biyokimya alanlarından almış olmaları gerekmektedir. | Kabul Koşulları (İngilizce) | In addition to the conditions specified in the Kocaeli University Postgraduate Education and Training Regulation; Those who will apply to the program must have received their undergraduate education in Biology, Medical Biology, Biological Sciences, Molecular Biology and Genetics, Bioengineering, Biotechnology, Biomedical Engineering, Genetics, Bioengineering and Biochemistry. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Tezli yüksek lisans programından yüksek lisans derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, bir seminer dersi ile tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 120 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | So as to be granted a master’s degree, students should successfully complete the courses listed in the schedule as well as accomplishing 120 ECTS credits in total with a minimum cumulative GPA of 3.00 out of 4.00 and submit a master’s thesis approved by an academic jury. |
Program Genel Profili | Sağlık bilimi alanlarında lisans derecesine sahip olan öğrenciler, yüksek lisans programlarında aldıkları dersler ile uzmanlaşacakları alanda bilgi dağarcıklarını zenginleştirirken, disiplinlerarası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarından dersler alabilirler. Öğrenciler günümüz standartlarına uygun altyapıdaki laboratuarlarda uygulamalı araştırma yapma imkânları bulurlar. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates holding a Bachelor’s degree in Health Sciences are offered a variety of courses in accordance with their fields of interest by various departments of the institute while enriching their knowledge in the field of expertise. Candidates are provided with the opportunity to conduct applied researches thanks to the updated laboratories equipped with high standard infrastructures. |
Genel Bilgi | Yirminci yüzyılda gen yapısı ilgi odağı iken, 21. yüzyılda hücre ve hücre teknolojileri ön plana çıkmıştır. Tüm canlılardaki hücrelerin farklı özellikleri ve kök hücre olarak tanımlanan hücrelerin sınırsız potansiyellerinin keşfi, canlıların yaşamlarına büyük katkılar sağlayacak buluşların önünü açmaktadır. Kök hücre ile ilgili araştırma ve uygulamalar, insan sağlığına üst düzeyde katkı sağlamakta, çok sayıdaki ve farklı özellikteki hastalar için bir kurtuluş ümidi olmakta ve tüm canlıları ilgilendiren pek çok farklı bilim alanına ışık tutmaktadır. Kök hücrelerin keşfedildiği yer kemik iliğidir. Daha sonraları insanların damarlarında dolaşan kanda ve annedeki kordon bağında da kök hücrelerin bulunduğu anlaşılmıştır. Kök hücre nakli tedavisi yarım asıra yakın süredir kan, lenf, ilik kanserleri ve diğer kanserler ile, kemik iliği yetmezlikleri, bağışıklık sisteminin ağır defektleri, bazı ağır kansızlıklar gibi hastalıklarda kullanılmaktadır. Kök hücrelerin özellikleri anlaşıldıkça, henüz deneysel de olsa, damar tıkanıklıkları, enfarktüsler, omurilik yaralanmaları sonucu oluşan felçler, şeker hastalığı, Alzheimer hastalığı, çeşitli ortopedik bozukluklar ve uzuv eksiklikleri, diş ve diş eti sorunları, bazı ürolojik hastalıklar gibi alanlarda kullanımlarına dair çalışmalar, ümit vaat etmektedir. Görüldüğü gibi kök hücre konusu insan sağlığı ile ilgili olarak, birbirinden farklı birçok disiplini ilgilendirmektedir. Kök hücre kaynaklarına ulaşmada ve incelenmesinde konuya müdahil olan, tıbbi biyoloji, biyokimya, biyofizik, histoloji ve embriyoloji, patoloji, radyoloji, kadın hastalıkları ve doğum bölümleri; ayrıca rutin olarak uygulandığı sahalar olan hematoloji, immünoloji ve onkoloji ile, hücresel tedavinin hedefi olabilecek hastalıklarda güncel branşlar olan kardiyoloji, kalp ve damar cerrahisi, nöroloji, nöroşirürji, endokrinoloji, plastik cerrahi, üroloji, ortopedi ve diş hekimliği de öne çıkan örneklerdir. Ayrıca veterinerlik ve zirai bilimler gibi kök hücre çalışmalarının yansımalarının olduğu birçok disiplin bulunmaktadır. Doku mühendisliği ve gen tedavisi uygulamalarının temelinde kök hücre yatmaktadır. Nanobiyoteknoloji uygulamaları da kök hücre çalışmaları ile paralellikler göstermektedir. Kök hücre konusundaki üst düzey çalışmalarla ulaşılacak verilerin, temel biyolojide tüm bilinenleri değiştirecek yansımaları olabilecektir. Kök hücre araştırma ve uygulamaları ayrıca dünyanın her yerinde Deontoloji ve Hukuk bilimlerinin de konusu olagelmiştir. | Genel Bilgi (İngilizce) | While the focus of attention of the twentieth century, gene structure, 21 century, came to the fore cell and cell technologies. All stem cells are defined as cells in living cells, different features and unlimited potential discovery paves the way for innovations to provide significant contributions to the lives of living beings. Stem cell research and applications related to human health, contributes to a high level, a large number of patients with different characteristics and for the hope of salvation becomes a concern of all living things, and sheds light on many different science area. Discovery of stem cells in the bone marrow. Cord blood and maternal bond Later, people coursing through your veins was found that the stem cells. Stem cell transplantation therapy for almost half a century of blood, lymph, bone marrow cancer, and other cancers, bone marrow failure, severe defects in the immune system, such as some heavy kansızlıklar diseases. Understood properties of stem cells, albeit still in the experimental, vascular occlusion, infarction, paralysis caused by spinal cord injuries, diabetes, Alzheimer's disease, various orthopedic disorders and limb deficiencies, tooth and gum problems, a study on the use of some areas such as urologic diseases, hope promises. As can be seen in stem cells with respect to human health, concerns many different disciplines. Stem cell sources and examining the issues involved in achieving the medical biology, biochemistry, biophysics, histology and embryology, pathology, radiology, obstetrics and gynecology departments, and also which areas are routinely applied hematology, immunology and oncology, with the goal of cell therapy in diseases that may be updated with branches in cardiology, cardiovascular surgery, neurology, neurosurgery, endocrinology, plastic surgery, urology, orthopedics and dentistry in the prominent examples. In addition, stem cells, such as veterinary and agricultural sciences that studies the implications are many disciplines. Tissue engineering and gene therapy, stem cell treatments on the basis of lies. Nanobiotechnology applications of stem cell studies show parallels. Stem cell studies to be reached on the top level of the data, all known to change the basic biology may repercussions. Stem cell research and applications as well all over the world has been the subject of science, Ethics and Law. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Üniversitelerin kök hücre ile ilgili Anabilim Dalları Üniversite ve özel sektörde kurulmuş Araştırma ve Geliştirme Merkezleri Hastaneler Kök hücre uygulama merkezleri | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Graduates of the program can be employed in departments of stem cell at universities, research and development centers established within a university or stem cell application centers of private hospitals. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Programı başarıyla tamamlayan mezunlar, Sağlık Bilimleri, Biyolojik Bilimleri ve Doğa Bilimlerinin ilgili alanlarındaki doktora programlarında akademik çalışmalarına devam edebilirler. Ar-Ge laboratuvarlarında veya ilgili araştırma ve üretin odaklı biyoteknoloki merkezlerinde var olan çalışmalara, özellikle insan/hayvan hücre kültürü laboratuvarlarında doğrudan çalışabilirler. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | |
Mezuniyet Koşulları | Yüksek lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin programda listelenen zorunlu dersleri başarıyla tamamlamaları, toplamda en az 120 AKTS kredisini tamamlamaları ve akademik jüri tarafından onaylanan bilimsel geçerliliği olan bir yüksek lisans tezini başarıyla tamamlamaları gerekir. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) |
Kök Hücre ve Doku Yenilenmesi Yüksek Lisansı
Yüksek lisans derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||
3 | |||||||||||||||
4 | |||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||
4 | |||||||||||||||
5 | |||||||||||||||
6 | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||
4 | |||||||||||||||
5 | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||
2 | |||||||||||||||
3 | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||
4 | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||
4 | |||||||||||||||
5 | |||||||||||||||
6 | |||||||||||||||
7 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853010 | SAE509 | Seminer 1 | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
5321028 | KHT501 | Aseptik Hücre Kültürü Teknikleri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Laboratuvar | 3 | 2 | 0 | 5 | 4 | 7 |
5321029 | KHT526 | Dokuların Histolojik Yapıları ve Temel Doku Mühendisliği Uygulamaları | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Laboratuvar | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 7 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 16 | ||||||||||
9863034 | SAE720 | Mesleki İngilizce 1 | Seçmeli Ders Grup I | İngilizce | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
9853009 | SAE105 | Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 1 | 4 | 4 | 5 |
5321037 | KHT534 | Kanser Kök Hücresi Hedefli İlaç Tasarımı | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Laboratuvar | 3 | 2 | 0 | 5 | 4 | 7 |
5321033 | KHT530 | Temel Flow Stometri Teknikleri | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Laboratuvar | 4 | 1 | 0 | 5 | 4 | 7 |
En Az 14 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 14 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853011 | SAE502 | Seminer 2 | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
5321039 | KHT535 | Kök Hücrede Temel Kavramlar ve Sınıflandırma | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Laboratuvar | 4 | 1 | 0 | 5 | 4 | 7 |
5321040 | KHT536 | Kök Hücrelerde Laboratuvar ve Karakterizasyon Teknikleri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Laboratuvar | 2 | 4 | 0 | 6 | 4 | 7 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 16 | ||||||||||
9863035 | SAE721 | Mesleki İngilizce 2 | Seçmeli Ders Grup II | İngilizce | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
5321035 | KHT532 | İleri Hücre ve Kök Hücre Biyolojisi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 4 | 0 | 1 | 5 | 4 | 7 |
5321030 | KHT527 | Kök Hücre Boyama Teknikleri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Laboratuvar | 3 | 2 | 0 | 5 | 4 | 7 |
5321034 | KHT531 | Rekombinant DNA Teknolojileri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Laboratuvar | 4 | 1 | 0 | 5 | 4 | 7 |
5321036 | KHT533 | Sentetik ve Biyolojik Malzemeler | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Laboratuvar | 3 | 2 | 0 | 5 | 4 | 7 |
En Az 14 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 14 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853001 | SAE501 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853001 | SAE501 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
9853002 | SAE503 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Kocaeli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Sınav Yönetmeliği'ndeki gibidir.
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Yusufhan YAZIR | Yusufhan YAZIR
AKTS Bölüm Koordinatörü: Doç. Dr. Gökhan DURUKSU | Gökhan DURUKSU