Genel Bilgi

Bölüm/Program Adı Pazarlama Programı Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
Marketing
Web Adresi http://veziroglumyo.kocaeli.edu.tr/anasayfa.htm E-posta veziroglumyo@kocaeli.edu.tr
Telefon +90 262 351 34 82 BelGeç. (Fax) +90 262 351 36 29
Adres Kocaeli Üniversitesi Körfez Yerleşkesi Atalar Mah. Bağdat Cad. No:83 Körfez/ Kocaeli. Öğrenim Şekli Tam Zamanlı
Amaç İş dünyasının ve kamunun gereksinim duyduğu teorik bilgilerle donatılmış,bilgilerini uygulamaya aktarma yetenekleri yükseltilmiş elemanlar yetiştirmek, ayrıca hizmet sektöründe çalışanlarda olması gereken tüm nitelikleri edindirmek, halkla ilişkiler alanında çalışacak olan mezunların sektörde aranan eleman olmalarını sağlamaktır. Amaç
(İngilizce)
To have graduates that are wanted by bussiness world and public institutions. With this aim, to equip our students with the necessary qualifications required in the sector. To make our students who are to work in the public relations area most sought after staff in the sector.
Misyon Toplumun ve kuruluşların gücünü arttıracak, ihtiyaçlara uygun nitelikte, araştırmacı ruhlu, yenilikçi, üretken, çağdaş, analitik düşünebilen, bilgi ve beceri düzeyi yüksek ulusal ve uluslararası düzeyde kalifiye elemanlar yetiştirmektir. Misyon
(İngilizce)
Increase the power of the community and organizations, the appropriate quality requirements, the researcher-spirited, innovative, productive, modern, analytical thinking, knowledge and skills to train qualified personnel with high level of national and international level, its mission.
Vizyon Pazarlama Programını, üniversite adayları tarafından bilinçli olarak tercih edilen bir konuma getirmek, istihdam edilmek üzere firmalarca aranır teorik bilgi ve pratik becerilerle donatılmış bireyler yetiştirmektir. Vizyon
(İngilizce)
Marketing Program, informed by the university as a preferred candidate to bring to college and practical skills are sought to be employed and equipped to educate individuals.
Kabul Koşulları Lise eğitimini tamamladıktan sonra üniversite giriş sınavlarına girmiş ve Türkçe - Matematik dalında yeterli puanı almış olmak gerekir. Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da liselerden mezun olanların/olacakların ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri yeterlidir. Yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa, ek yerleştirme ile açık olan programlara öğrenim hakkı kazanarak, yüksekokulumuz önlisans programında eğitim-öğretime başlayabileceklerdir. Yurt içi veya dışında eş değer bir programda öğrenim gören bir öğrenci, üniversite tarafından kontenjan açılması koşuluyla yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrenci kabulü, başvuruda bulunan öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesi sonucu gerçekleşir. Kabul Koşulları
(İngilizce)
Student admission to the program is carried out according to a central examination within the framework of the bylaws of Council of Higher Education. After students make their choices, they are placed to the related program according to their exam scores by Student Selection and Placement Center. There is no examination requirement for the graduates of General Vocational High Schools of relevant field of study.
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Öğrencinin programdan mezun olabilmesi için;a) Toplam 120 AKTS kredisinin sağlanması b) 30 gün süreli staj yapılması c) Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması d) Genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
Students have to fulfill four requirements in order to graduate; a) A two-year course plan with a total of 120 ECTS course, b) 30-days mandatory internship, c) pass all the courses in the program, d) a minimum cumulative grade average of 2.00 over 4 points
Program Genel Profili Pazarlama programının amacı; teorik ve pratik eğitim yoluyla pazarlama mesleğinin temel becerilerine sahip, girişimci, etkin iletişim becerisi olan ve alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilen bireyler yetiştirmektir. Program Genel Profili
(İngilizce)
The purpose of this program, to train students planning a career in marketing as a marketing expert and to meet the needs of local, national, and international companies. To achieve the objectives of providing organizational marketing and consumer satisfaction is only possible wit well-trained marketing staff. Marketing program students receive theoretical and practical courses in marketing. Thanks to the vocational courses offered in the program, students receive training with today’s interdisciplinary approach in education. Students in the program, as well as their intensive marketing courses in law, economics, foreign trade, logistics, and finance on they also progress on issues such as; public relations
Genel Bilgi Pazarlama Programı değişen ve gelişen dünyamızda firmaların aradıkları nitelikleri taşıyan pazarlama elemanı gereksinimini karşılamak amacıyla açılmıştır. Bu amaçla kendisine güvenen, takım çalışmasına yatkın, bağımsız düşünebilen, doğru ve hızlı karar verebilen, özel sektörün bütün alanlarında kendilerine seçkin yerler bulabilecek mezunlar yetiştirmek üzere eğitim vermektedir. Genel Bilgi
(İngilizce)
The aim of the program is to train intermediate staff required by various sub-sectors operating under agriculture, industry and service businesses in accordance with the evolving environmental conditions basing on the requirements of modern day.
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Pazarlama Programından mezun olan öğrenciler, özel sektördeki firmaların pazarlama departmanı, satış departmanı, pazarlama araştırması departmanı, reklâm departmanı, reklâm ve halkla ilişkiler ajansları, medya şirketleri, zincir mağazalar, elektronik ticaret şirketleri, turizm acenteleri, otel işletmeleri, bankaların ve çeşitli şirketlerin müşteri hizmetleri departmanlarında ve diğer pazarlama alanlarında çalışabilecekleri gibi kamusal alanda da KPSS sınavından geçerli puan alarak çalışma imkânı bulabilmektedirler. Mezunlar bu alanlarda yönetici, sorumlu, uzman veya eleman sıfatlarıyla çalışabilmektedirler. Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
Marketing Program graduates can easily find career opportunities in various businesses. The ever-increasing competition has made focusing on importance to marketing activities inevitable by companies. Therefore, the issue of employment is not a matter of concern for our graduates. Marketing Program graduates are employed as marketing staff in local and national companies such as; production-based industries, shops, transport and logistics companies, banks and so on. In short, the marketing program graduates can be employed in any public or private company operating in service.
Sonraki Eğitim Olanakları Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş sınavından yeterli not almaları koşuluyla ilgili alanlarda lisans programlarına başvurabilirler.Dikey geçiş yapabilecekleri en güncel liste ÖSYM'nin web sitesinde yer almaktadır. Ayrıca isterlerse sınavsız olarak kayıt yaptırabilecekleri Açıköğretim Üniversitesi'inde 4 yıllık lisans eğitimlerini tamamlayabilirler. Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
Upon a successful completion of the associate program, so as to get a bachelor’s degree, students can apply to programs of related field(s) such as; Faculty of Economics and Administrative Sciences, Business Administration, International Trade and Finance, Logistics Management, Communication Faculties Advertising, Public Relations, Public Relations and Advertising, and Public Relations and Advertising on condition that they get the required score from Vertical Transfer Exam conducted by OSYM. (Student Selection and Placement Center). Anadolu University Distance Learning Programs are also available for our graduates with no admission requirement.
Mezuniyet Koşulları Öğrencinin programdan mezun olabilmesi için;a) Toplam 120 AKTS kredisinin sağlanması b) 30 gün süreli staj yapılması c) Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması d) Genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)
So as to get a degree students have to fulfill minimum 120 ECTS requirement, fulfill their internship, have minimum cumulative GPA of 2.00 out of 4.00 and pass all the courses listed in the program.

Kazanılan Derece

Pazarlama Ön Lisansı

Kazanılan Derece Seviyesi

Önlisans derecesi

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Kocaeli Üniversitesine dikey veya yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için "Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümleri uygulanır.

Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.

Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.

Program Yeterlilikleri

  • Pazarlama Yönetimi Fonksiyonlarını Bilir
  • Bilgi Teknolojilerini Kullanır
  • Kişisel Bilgi ve Becerilere Sahip Olur
  • İletişim ve Takım Çalışmasına Açık Olur
  • Hizmet Pazarlaması Çeşitlerini Bilir
  • Uluslararası Pazarlamayı Bilir
  • Yeni Pazarlama Tekniklerini ve CRM'yi Bilir
  • Genel Ekonomik Kavramları Bilir
  • Hukuk kavramlarını Bilir
  • Meslek Çevresiyle İletişim Kurabilecek Düzeyde Yabancı Dili Kullanır
  • Pazarlamanın Temel Kavramlarını Bilir
  • Pazarlama Problemlerini Çözer

Anahtar/Aktarılabilir Yeterlilikler

  • Bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme.
  • Bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Birlikte çalışmaya yatkın olabilme.
  • Öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme.
  • Dijital (bilgi ve iletişim teknolojileri) yetkinliği kullanabilme.
  • Meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
  • Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
  • Düşüncelerini eyleme dönüştürme amacıyla inisiyatif alarak, girişimde bulunabilme.
  • Bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  • Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
  • Toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  • Konularda çoklu bakış açılarını kullanabilme.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojiyi kullanabilme.
  • Bireysel gelişimine katkı sağlayabilecek alanlarda (sanat, spor, v.b) kendini ifade edebilme.

Temel Alan/TYYÇ İlişkisi

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                                                 1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                                                 1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                                                 2
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                                                 1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                                                 2
                                                  3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                                                 1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
2                                                 2
3                                                 3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                                 1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                                 2
3                                                 3
4                                                 4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                                                 1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                                                 2
3                                                  

Ders Listesi

2023/2024 Ders Listesi
1. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9905013 AIT101  Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I (UE) Zorunlu Ders Türkçe e_ders 2 0 0 2 2 2
9903363 YDB101  İngilizce I (UE) Zorunlu Ders İngilizce e_ders 2 0 0 2 2 2
9907106 ENF101  Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı (UE) Zorunlu Ders Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 3
9901012 TDB101  Türk Dili I (UE) Zorunlu Ders Türkçe e_ders 2 0 0 2 2 2
9414004 PAP111  Genel İşletme Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
9414003 PAP113  Genel Muhasebe Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 1 3 3 4
9414029 PAP109  Hukukun Temel Kavramları Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
9414002 PAP115  İktisada Giriş Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 4
9414001 PAP117  Matematik Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
9414006 PAP119  Pazarlama İlkeleri I Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 1 3 3 4
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
2. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9905014 AIT102  Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II (UE) Zorunlu Ders Türkçe e_ders 2 0 0 2 2 2
9903366 YDB102  İngilizce II (UE) Zorunlu Ders İngilizce e_ders 2 0 0 2 2 2
9912002 KYP102  Kariyer Planlama Zorunlu Ders Türkçe Kariyer Planlama 2 0 0 2 2 0
9901013 TDB102  Türk Dili II (UE) Zorunlu Ders Türkçe e_ders 2 0 0 2 2 2
9414009 PAP108  İstatistik Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 4
9414010 PAP110  Makro İktisat Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 4
9414011 PAP112  Örgütsel Davranış Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 4
9414012 PAP114  Pazarlama İlkeleri II Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 1 3 3 5
9414008 PAP116  Ticaret Hukuku Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
9414007 PAP118  Yönetim ve Organizasyon Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 4
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
3. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
4013009 YYP223  Staj (Yıllık Ders 3+3 AKTS) Zorunlu Ders (Yıllık Ders) Türkçe Staj 0 0 0 0 0 3
9414016 PAP205  Pazarlama Araştırması Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 1 3 3 3
9414017 PAP207  Pazarlama Yönetimi Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 1 3 3 3
9414019 PAP209  Pazarlamada İletişim Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 2
9414015 PAP213  Uluslararası Pazarlama Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 2
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 13
4017014 PAP221  Dijital Pazarlama Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
4017008 PAP217  Halkla İlişkiler Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
3519081 PAP201  Hizmet Pazarlaması Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
4021015 IYP225  İşletmede Mesleki Eğitim (İME) I Seçmeli Ders Grup I Türkçe İşletmede Mesleki Eğitim 0 0 24 24 12 15
9414018 PAP203  Müşteri İlişkileri Yönetimi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
3519082 PAP211  Reklamcılık Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
4017009 PAP215  Toplam Kalite Yönetimi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
4017013 PAP219  Zaman Yönetimi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
En Az 15 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı 15
  Üniversite Seçmeli III
2
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
4. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9414023 PAP206  Pazarlama Mevzuatı Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 2
9414031 PAP218  Proje Zorunlu Ders Türkçe Uygulama 0 0 2 2 2 2
9414021 PAP208  Satış Yönetimi Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 1 3 3 3
9414020 PAP210  Tüketici Davranışları Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 10
4017019 PAP202  Doğrudan Pazarlama Seçmeli Ders Grup III Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
4017010 PAP204  Girişimcilik Seçmeli Ders Grup III Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
4017016 PAP214  İnsan Kaynakları Yönetimi Seçmeli Ders Grup III Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
4021016 IYP226  İşletmede Mesleki Eğitim (İME) II Seçmeli Ders Grup III Türkçe İşletmede Mesleki Eğitim 0 0 24 24 12 15
4017017 PAP216  Kriz Yönetimi Seçmeli Ders Grup III Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
4017018 PAP222  Turizm Pazarlaması Seçmeli Ders Grup III Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
9414024 PAP212  Yeni Pazarlama Teknikleri Seçmeli Ders Grup III Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
En Az 15 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup III AKTS Toplamı 15
  Üniversite Seçmeli IV
2
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
Üniversite Ortak Dersi
Üniversite Seçmeli Dersi
Fakülte Ortak Dersi
Bölüm/Program Dersi

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Sınavlar, ölçme ve değerlendirme Kocaeli Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği esas alınarak yürütülür. Sunulan dersin içeriğine göre ve ilgili öğretim elemanı tarafından bilgi formunda belirtilmek koşulu ile ara sınav, final, kısa sınav, sunum, ödev, proje, portfolyo, uygulama gibi değişik ölçme araçları bu sürece dâhil edilebilir. Bu araçların başarıya etkisi %30 ile %70 arasında değişebilir. Bir öğrencinin final sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, pratik derslerde ise %80 devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması önkoşulu aranmaktadır. Başarı notu, yarıyıl içi çalışmaları ve final notu esas alınarak saptanır. Devam zorunluluğunu bir kez yerine getiren öğrencinin o dersten kalması durumunda tekrar devam zorunluluğu aranmaz. Yüksekokulun ilgili kurulu tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olan öğrenciler için mazeret sınavı uygulanır. Daha detaylı bilgi için, ders listesi sayfasından derslere tıklayınız.

Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.

Puan Başarı Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4 Mükemmel
85-89 BA 3.5 Pekiyi
80-84 BB 3 İyi
75-79 CB 2.5 Yeterli
65-74 CC 2 Geçer
58-64 DC 1.5 Koşullu
50-57 DD 1 Koşullu
40-49 FD 0.5 Başarısız
<= 39 FF 0 Başarısız
  D 0 Devamsız
  E 0 Eksik
  N 0 Girmedi
  G 0 Geçer
  K 0 Kalır
  S 0 Süren Çalışma

Program Yöneticisi

Bölüm Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Hale BÜTÜN BAYRAM | Hale BÜTÜN BAYRAM

AKTS Bölüm Koordinatörü: Ögr. Gör. Dr. Bahar AYDIN CAN | Bahar AYDIN CAN