Bölüm/Program Adı | Anatomi Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Anatomy |
Web Adresi | https://sagbil.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | saganatomi@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 0090 262 303 73 53 | BelGeç. (Fax) | 0090 262 303 75 10 |
Adres | Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | • Anatomi eğitiminin, ulusal çekirdek eğitim programı ve tıp eğitimindeki çağdaş yaklaşımlar ışığında geliştirilmesi.Buna bağlı olarak, Anatomi eğitiminin ezberci ve statik yapıdan arındırılarak, sentezci ve dinamik bir yaklaşımla sunumunun gerçekleştirilmesi. • Anatomi Yükseklisans eğitiminin de yukarıdaki ilkeler ışığında yeniden yapılandırarak, bu misyon ve vizyona uygun Anatomistler yetiştirmek | Amaç (İngilizce) | • To develop anatomy education in the light of contemporary approaches to medical education and the national core curriculum . Accordingly, purifing static structure memorizing training of anatomical education, realize presentation with synthesis and dynamic approach. • Anatomy graduate education restructuring in the light of the above principles, to train Anatomist in the appropriate mission and vision. |
Misyon | Anatomiyle ilgili her alanda, yeterli donanıma ve günümüzün bilimsel şartlarının gerektirdiği özelliklere sahip, bilim uzmanlarını yetiştirmek, Tıp Fakültesinin, toplum odaklı sağlık hizmeti sunma becerisine ve evrensel değerlere sahip, kendini geliştirebilen yetkin hekimler yetiştirme misyonuna uygun faaliyette bulunmak, Gerek Anatomiyle, gerekse de yakın ilişkide olduğu diğer bilim dallarıyla ilgili, evrensel bilime katkıda bulunan araştırmalar yapmak, Genellikle statik bir bilim dalı olarak algılanan Anatomi’ye, dinamik bir bakış açısı getirmek, Akademik olarak Anatomi'ye hakim bilim insanı yetiştirmek, Anatomi alanında ve Kinesiyoloji alanında referans merkezi olmak, Anatomi bilgisine ihtiyaç duyan her paydaşımıza, güncel, evrensel, güvenli ve detaylı bilgileri sunmaktır. | Misyon (İngilizce) | The mission of the department is to train science experts with adequate knowledge and the necessary qualifications in all areas related to Anatomy. It aims to contribute to the Faculty of Medicine's mission of providing community-oriented healthcare services and educating competent doctors who possess universal values and the ability to self-improve. The department is also committed to conducting research that contributes to universal science in both Anatomy and its closely related fields. It seeks to bring a dynamic perspective to the field of Anatomy, which is often perceived as a static discipline, and aims to educate individuals who are proficient in Anatomy academically. The department aspires to become a reference center in the fields of Anatomy and Kinesiology and to provide up-to-date, universal, safe, and detailed information to all stakeholders who require anatomical knowledge. |
Vizyon | Genel Anatomi bilgisine sahip, konusunda yetkin, akademisyenliğe uygun, etik değerlere saygılı kişiler yetiştirmek, Yakın bir gelecekte Anatomiyle ilgili alt dallardan birinde, örneğin Kinesiyoloji alanında sadece ülkemizde değil, dünyada da referans merkezi haline gelmek, Alanında bölgesel ve evrensel saygınlık kazanacak derecede bilimsel ve teknolojik altyapıya sahip olmak ve bu doğrultuda öğrenci yetiştirmektir. | Vizyon (İngilizce) | The vision of the department is to produce individuals with competent knowledge of general Anatomy, suitable for ethical academic roles. In the near future, the department aims to become a reference center not only in Turkey but also globally, especially in a subfield related to Anatomy, such as Kinesiology. It aims to possess scientific and technological infrastructure to gain regional and global recognition and to educate students accordingly. |
Kabul Koşulları | Yüksek lisans programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları ve yabancı dil yeterlilik için ÜDS/KPDS den en az 50 puan almış olmaları gerekir. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Yüksek lisansa alınacak öğrencilerin Diş Hekimliği Fakültesi, Veterinerlik Fakültesi veya Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu'ndan mezun olması gerekmektedir. | Kabul Koşulları (İngilizce) | So as to be admitted to the program, candidates should be a graduate of dentistry, veterinary medicine, or physical therapy and rehabilitation programs, they must get the required score from related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) and they need to certify their foreign language proficiency through central or internationally valid examinations such as KPDS,UDS,TOFEL,etc. The postgraduate students, however, must be graduated from faculty of dentistry or Faculty of Veterinary Medicine or School of Physiotherapy and Rehabilitation. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Tezli yüksek lisans programından yüksek lisans derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, bir seminer dersi ile tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 120 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In order to be granted a master’s degree, students need to achieve in all the courses and successfully accomplish a master’s thesis. |
Program Genel Profili | Sağlık bilimi alanlarında lisans derecesine sahip olan öğrenciler, yüksek lisans programlarında aldıkları dersler ile uzmanlaşacakları alanda bilgi dağarcıklarını zenginleştirirken, disiplinlerarası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarından dersler alabilirler. Öğrenciler günümüz standartlarına uygun altyapıdaki laboratuarlarda uygulamalı araştırma yapma imkânları bulurlar. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates holding a Bachelor’s degree in Health Sciences are offered a variety of courses in accordance with their fields of interest by various departments of the institute while enriching their knowledge in the field of expertise. Candidates are provided with the opportunity to conduct applied researches thanks to the updated laboratories equipped with high standard infrastructures. |
Genel Bilgi | Sağlık bilimi alanlarında lisans derecesine sahip olan öğrenciler, yüksek lisans programlarında aldıkları dersler ile çalışma alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olurken, bir problem üzerinde tez ve hipotez geliştirerek çözüme gidecek yöntemleri belirler ve uygularlar. Yüksek lisans programlarında öğrencilere çalışma alanlarına uygun olarak, disiplinler arası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarında dersler sunulur. Anabilim Dalımıza ilgi gösteren öğrencilerin Anatomi eğitimleri için derslik ve laboratuvarlar(maket ve kadavra üzerinde eğitim olanağı) mevcuttur. Öğrenciler araştırma konularıyla ilgili deneysel çalışmaları günümüz standartlarında, yüksek teknolojik altyapıya sahip laboratuvarlarda yapabilme imkanı bulurlar. Programımız dahilinde hem kadaverik çalışma hem de diğer anabilim dalları ile multi-disipliner çalışma olanakları vardır. Programımız kapsamında Genel Anatomi derslerinin yanı sıra Sporda Anatomi, Kinesiyoloji, Fonksiyonel Anatomi, Biyomekanik ve Sporda Ergonomi gibi derslere de ağırlık verilerek öğrencilerimizin bu alanlarda gelişme sağlamaları ve statik bir bilim olarak düşünülen Anatomiye dinamik ve işlevsel bir bakış açısı geliştirmeleri amaçlanmıştır. Bu sayede yakın bir gelecekte Anatomiyle ilgili alt dallardan biri olan Kinesiyoloji alanında sadece ülkemizde değil, dünyada da referans merkezi haline gelmek, alanında bölgesel ve evrensel saygınlık kazanacak derecede bilimsel ve teknolojik altyapıya sahip olmak ve bu doğrultuda öğrenci yetiştirmek hedeflerine ulaşabilmek amaçlanmaktadır. Anatomik Disseksiyon ve Ambomaj Teknikleri dersleri ile öğrencilerimizin disseksiyon yapmayı öğrenmeleri ve laboratuvarımızda mevcut kadavra ve piyeslerimiz üzerinde uygulayarak teknik ve bilgilerini geliştirmeleri sağlanmaktadır. Bölümümüz Anatomi eğitiminde, geleneksel bakış açılarının yanı sıra yeni teknolojilere dayalı sistemlerle öğretmeye de değer verilmekte, üç boyutlu anatomi ve VR teknolojileri alanlarındaki eğitim çalışmalarımız devam etmektedir. | Genel Bilgi (İngilizce) | Students with a bachelor's degree in health sciences gain in-depth knowledge in their field through the courses they take in master's programs. They develop a thesis and hypothesis to address a problem, determining and applying methods to reach a solution. In master's programs, students are offered courses in various subfields of the institute based on their interests, utilizing an interdisciplinary approach. There are classrooms and laboratories (providing training on models and cadavers) available. Students have the opportunity to conduct experimental studies related to their research topics in laboratories equipped with high technological infrastructure. Our program offers both cadaveric studies and multidisciplinary collaboration with other departments. Within our program, emphasis is placed not only on General Anatomy courses but also on courses such as Anatomy in Sports, Kinesiology, Functional Anatomy, Biomechanics, and Ergonomics in Sports, aiming to enable our students to develop in these areas. The goal is to shift the perception of Anatomy from being a static science to a dynamic and functional one. With a focus on these courses, we aim to become a reference center in the field of Kinesiology, not only in our country but also globally. We aspire to have a scientific and technological infrastructure that gains regional and global respect and to train students accordingly. The Anatomical Dissection and Embalming Techniques courses allow our students to learn dissection techniques, apply them in our laboratory on available cadavers and specimens, and enhance their technical and knowledge skills. In our department, besides traditional perspectives in Anatomy education, value is also given to teaching with systems based on new technologies. Our studies in the fields of three-dimensional anatomy and VR technologies continue. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Üniversitelerde Öğretim elemanı olarak ve anatomist araştırmacı yetiştirmek | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | The garduates can be employed as researcher anatomists or as a lecturer at universities. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar , ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Upon a successful completion of the program, graduates can continue their academic studies at doctorate programs in the related fields of study such as; Anatomy, on condition that they get the required score from related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) and providing that they certify their foreign language proficiency through central or internationally valid examinations such as TOEFL,YDS,etc. |
Mezuniyet Koşulları | Yüksek lisans programımızın yeterli gördüğü kredideki dersleri başarıyla tamamlamak ve ayrıca bilimsel uygunluğu olan bir yüksek lisans tezini bitirmiş olmak. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | So as to be granted a degree, students should successfully complete the courses listed in the schedule as well as accomplishing 120 ECTS credits in total and successfully complete a scientifically valid master’s thesis. |
Anatomi Yüksek Lisansı
Yüksek lisans derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||
7 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853010 | SAE501 | Seminer 1 | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
5301031 | ANT505 | Dolaşım-Solunum Sistemi Anatomisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 4 | 6 |
5301021 | ANT507 | Genito-Üriner Sistem Anatomisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 4 | 6 |
5301020 | ANT503 | Hareket Sistemi Anatomisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 4 | 6 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 20 | ||||||||||
5303105 | BES528 | Sporda Anatomi I | Seçmeli Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 4 | 5 |
Seçmeli Ders AKTS Toplamı | 25 | ||||||||||
5301035 | ANT514 | Anatomi ve Kinesyoloji | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 2 | 3 |
5301033 | ANT511 | Genel Anatomi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 2 | 3 |
5301034 | ANT513 | Genel Histoloji | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 2 | 3 |
5301022 | ANT509 | Klinik ve Fonksiyonel Anatomi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5303111 | BES536 | Sporda Ergonomi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 4 |
En Az 5 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 5 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853011 | SAE502 | Seminer 2 | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
5301032 | ANT508 | Anatomik Disseksiyon ve Amboma Teknikleri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 4 | 6 |
5301027 | ANT506 | Nöro-Endokrin Sistem Anatomisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 4 | 8 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 16 | ||||||||||
5303106 | BES522 | Sporda Anatomi II | Seçmeli Ders | Türkçe | Laboratuvar+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 4 | 5 |
Seçmeli Ders AKTS Toplamı | 21 | ||||||||||
9852002 | SBE551 | Öğretimde Planlama ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Lisansüstü Formasyon | 3 | 0 | 2 | 5 | 4 | 5 |
9853009 | SAE505 | Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 1 | 4 | 4 | 5 |
5301037 | ANT510 | Biyomekaniğin Anatomik Temelleri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 2 | 4 |
5301036 | ANT512 | Hücre ve Dokuların Mikroskopik Tanımlanması | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 2 | 4 |
5301026 | ANT504 | Sindirim Sistemi Anatomisi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 4 | 9 |
En Az 9 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 9 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853001 | SAE503 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
9853002 | SAE507 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853001 | SAE503 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Teorik ve pratik olarak ve ayrıca kadavra başında sınavlar yapılır.
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Tuncay ÇOLAK | Tuncay ÇOLAK
AKTS Bölüm Koordinatörü: Prof. Dr. Tuncay ÇOLAK | Tuncay ÇOLAK