>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Küresel Reklamcılık REK405 Zorunlu Lisans 4 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mehmet Cem PEKMAN
Dr. Öğr. Üyesi Aysel TAPAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bilgi toplumuna geçiş sürecindeki ülkemizde, yalnızca local örnekler ile değil, golbal örnek kampanyalar aracılığı ile mesleğin dünyada gelişimine ve etkilerine dair bilgi oluşumunu sağlamak.
2) Uluslararası reklamların yapısı hakkında bilgi sahibi olur
3) Yerel reklamların global reklamlardan farkı hakkında bilgilenir
4) Uluslararası reklamların yaratım sürecini bilir
5) Kültürel farklılıklar çerçevesinde uluslararası reklam yaratmayı inceler

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında ulusal ve küresel reklamlar incelenerek, Türk reklam ve reklamcılığının konumu tartışılacak, küresel düzeyde reklamın yaratım süreci içerisinde gerekli olan koşullar ele alınacaktır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte