>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Siyasal Hayatı | Seçmeli | Lisans | 2 | Güz | 5 |
Doç. Dr. Fatma Anıl ÖZTOP
1) Türk siyasal yaşamının temel dinamiklerini açıklar.
2) Türkiye siyasetinin tarihini, temel tarihsel figürlerini, siyasal kurumlarını ve önemli kavramlarını analiz eder.
3) Türkiye siyasetini belirleyen sosyo-ekonomik ve kültürel unsurları açıklar.
4) Türk siyasetini sermaye birikim süreci ve toplumsal ve siyasal dönüşümler üzerinden tartışır.
5) Türkiye’nin modernleşme sürecin ilişkin farklı ideolojik yaklaşımları tanımlar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | ||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||
3 | ||||||||||||||||
4 | ||||||||||||||||
5 |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Bu dersin temel amacı Türkiye siyasetini anlamak yolunda temel tartışma ve konuları öğrenciye tanıtmaktır. Bu bağlamda kültürel ortam, kurumsal yapı, sosyo politik süreçler ile ülke siyasetini şekillendiren hareket ve gelişmeleri izlemeye özel bir dikkat harcanacaktır. Türkiye’de yapılmakta olan bu türden bir kolektif çalışmada, öğrencinin sosyal çevreden edindiği bilgi ve gözlemi sürece katarak geleneksel öğrenme-öğretme araçlarının sınırlarını genişletmesi beklenmektedir. Bu bağlamda, öğretim üyesi tarafından verilen ve programlanmış okumalara dayandırılan tartışmaların öğrencinin bilgi ve deneyimini aktardığı sınıf içi tartışmalarla zenginleştirilmesi özel bir önem taşımaktadır. Haftalık ders programı tematik ve kronolojik olarak düzenlenmiş bir program içinde, karşılaştırmalı bir yönteme sadık kalınarak işlenecek, öğrenci katılımı en üst düzeyde tutulmaya özel bir özen verilecektir.
- Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Arkadaş Yayınları, 2022
- Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma, Yapı Kredi Yayınları, 2022,
- Faroz Ahmad, Modern Türkiye’nin Oluşumu, Kaynak Yayınları
- Eric J. Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, 2004.
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
İstenmemekte