>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilim İletişimi | HIT258 | Seçmeli | Lisans | 2 | Bahar | 3 |
Doç. Dr. Meral ÇİFTER
) Bilim iletişimi ile ilgili süreçleri analiz eder.
) Bilim iletişimi ile ilgili kuramsal yaklaşımları değerlendirir.
) Bilim iletişiminde farklı ülkelerdeki politikaları ve uygulamaları analiz eder.
) Bilim iletişimi hakkında güncel gelişmeleri takip ederek, alan yazın taraması gerçekleştirir.
) Türkiye’de bilim iletişimi kültür ve politikalarının geliştirilmesi için uygulanabilecek politikaları tartışır.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | ||
Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | ||
Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | ||
Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | ||
Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
Medya Okuryazarlığı
Ders kapsamında, bilim iletişimi, tarihsel süreç, bilim iletişimine dair yaklaşımlar, politikalar ve güncel uygulamalarla ülkemizdeki durum farklı örnekler üzerinden irdelenecek; bilimle toplumun etkileşimi için değerlendirilebilecek araç, ortam ve yöntemler değerlendirilecektir.
1- Öğretim elemanı tarafından sağlanan ders notları, makaleler
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte