>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilim İletişimi HIT258 Seçmeli Lisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Meral ÇİFTER

Dersin Öğrenme Kazanımları

) Bilim iletişimi ile ilgili süreçleri analiz eder.
) Bilim iletişimi ile ilgili kuramsal yaklaşımları değerlendirir.
) Bilim iletişiminde farklı ülkelerdeki politikaları ve uygulamaları analiz eder.
) Bilim iletişimi hakkında güncel gelişmeleri takip ederek, alan yazın taraması gerçekleştirir.
) Türkiye’de bilim iletişimi kültür ve politikalarının geliştirilmesi için uygulanabilecek politikaları tartışır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Yüksek Orta
Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Düşük Yüksek Yüksek
Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Orta Düşük Düşük Yüksek Düşük
Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Yüksek Düşük Düşük Orta Düşük
Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Medya Okuryazarlığı

Dersin İçeriği

Ders kapsamında, bilim iletişimi, tarihsel süreç, bilim iletişimine dair yaklaşımlar, politikalar ve güncel uygulamalarla ülkemizdeki durum farklı örnekler üzerinden irdelenecek; bilimle toplumun etkileşimi için değerlendirilebilecek araç, ortam ve yöntemler değerlendirilecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Bilim iletişimi kavramsal çerçeve-1
2) Bilim iletişimi kavramsal çerçeve-2
3) Bilim iletişimi -tarihsel süreç-1
4) Bilim iletişimi -tarihsel süreç-2
5) Bilim iletişimi yaklaşımları-1
6) Bilim iletişimi yaklaşımları-2
7) Bilim iletişimi yaklaşımları-3
8) Ara Sınav
9) Öğrenci sunumları ve tartışmalar-1
10) Öğrenci sunumları ve tartışmalar-2
11) Öğrenci Sunumu ve Tartışmalar-3
12) Bilim iletişimi politikaları
13) Türkiye’de bilim iletişimi politikaları
14) Bilim iletişimi aktörleri
15) Bilim iletişimi araç ve ortamları I
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Öğretim elemanı tarafından sağlanan ders notları, makaleler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte