>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bitirme Projesi HIT434 Zorunlu Lisans 4 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. İdil SAYIMER
Prof. Dr. Mustafa YILMAZ
Doç. Dr. Meral ÇİFTER
Doç. Dr. Zeynep Benan DONDURUCU
Doç. Dr. Sevim KOÇER
Doç. Dr. Banu KÜÇÜKSARAÇ
Doç. Dr. Aybike ÖZEL
Doç. Dr. Gülden ÖZKAN
Doç. Dr. Nihal TAŞOĞLU
Öğr. Gör. Tümay MERCAN
Arş. Gör. Dr. Deniz KEBA EKİNCİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım alanında özgün bir araştırma/proje tasarlar.
2) Araştırma/proje tasarımında izlenmesi gereken aşamaları sırasıyla uygular.
3) Araştırma/proje çalışmasında kuramsal bilgi birikimini uygulamalı olarak kullanır.
4) Araştırma/proje çalışmasında bilimsel araştırma yöntemlerini ve stratejik iletişim tekniklerini etkin kullanır.
5) Araştırma/proje raporunu sunar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek   Yüksek  
2 Yüksek Yüksek Orta Yüksek   Yüksek Yüksek        
3 Yüksek   Orta   Yüksek Yüksek          
4   Yüksek     Yüksek   Orta   Yüksek    
5 Yüksek   Orta   Yüksek Yüksek          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Araştırma yöntemleri, iletişim kuramları

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım alanlarında araştırma/proje analiz, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları incelenerek, bir proje/araştırma tasarısı geliştirilecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım alanında araştırma/proje konularının incelenmesi
2) Konu önerilerinin tartışılması ve araştırma/proje konusu belirlenmesi
3) Seçilen konularla ilgili ön analizler ve literatür taramalarının gerçekleştirilmesi-1
4) Seçilen konularla ilgili ön analizler ve literatür taramalarının gerçekleştirilmesi-2
5) Araştırma/proje amacının belirlenmesi
6) Araştırma/proje sürecinin planlanması
7) Araştırma/proje yöntem ve stratejilerinin belirlenmesi
8) ara sınav
9) Araştırma/proje uygulamalarının tasarlanması-1
10) Araştırma/proje uygulamalarının tasarlanması-2
11) Araştırma/proje uygulamalarının gerçekleştirilmesi-1
12) Araştırma/proje uygulamalarının gerçekleştirilmesi-2
13) Araştırma/proje uygulamalarının gerçekleştirilmesi-3
14) Araştırma/proje uygulamalarının değerlendirilmesi ve raporlama-1
15) Araştırma/proje uygulamalarının değerlendirilmesi ve raporlama-2
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin.
2- Tuncer, A.İ. (2023). Halkla İlişkiler Kampanyaları: Uygulama Adımları ve Örnekler. Ankara: Nobel.
3- ders notları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Örnek Olay
9) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte