>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Yeni Medya Okuryazarlığı | Seçmeli | Lisans | 4 | Bahar | 5 |
Prof. Dr. İdil SAYIMER
1) Sanal ortamda yeni medya okuryazarlığını nasıl kullanabileceğini açıklar.
2) Sosyal medyanın toplumsal etkilerini tartışır ve değerlendirir.
3) Sosyal medyanın diğer mecralar karşısındaki yükselişinin nedenleri hakkında fikir sahibi olur.
4) Medya okuryazarlığının, yeni medya açısından önemini kavrar.
5) Yeni medya okuryazarlığına ilişkin literatürü açıklar
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | ||||||||||||
2 | ||||||||||||
3 | ||||||||||||
4 | ||||||||||||
5 |
Yüz Yüze
Yok
yok
Bu ders kapsamında yeni medya kavramı, dijital beceri, dijital uçurum, dijital yeterlilik ve yeni medya okuryazarlığı bağlamında çeşitli kavramlar ve kuramcılar ele alınacaktır. Katılımcı kültür, yurttaş gazeteciliği, büyük veri analizi, yeni medyada nefret söylemi, yeni medyada dezenformasyon ve misenformasyon,trollük, gözetim toplumu, yeni medya-etik ve mahremiyet ilişkisi, hack kültürü ve hacktivizm konuları ile ilintili kavramlar ders kapsamında incelenecektir.
- Binark,M. ve Gencel Bek,M. (2010). Eleştirel Medya Okuryazarlığı, İstanbul: Kalkedon Yayıncılık
- Ders Notları
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
İstenmemekte