>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Medya Jeopolitiği | Seçmeli | Lisans | 4 | Güz | 4 |
Prof. Dr. İdil SAYIMER
Doç. Dr. Zeynep Benan DONDURUCU
1) Dijitalleşme, medya ve etik konulu tartışmaları ve bilimsel araştırmaları, akademik bir perspektiften değerlendirir.
2) Dijitalleşme, medya ve etik konulu tartışmaları, olumlayıcı ve eleştirel yeni medya kuramları bağlamında değerlendirir.
3) Dijital dönüşümün medya ve yeni medya platfomları üzerinde etkisini eleştirel olarak yorumlama becerisi geliştirir.
4) Dijitalleşme, medya ve etik tartışmalara yönelik olarak, yabancı literatürden yararlanarak alanyazın taraması gerçekleştirir.
5) Dijitalleşme, medya ve etik tartışmaları merkeze alana akademik bir araştırma geliştirir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | ||||||||||||
2 | ||||||||||||
3 | ||||||||||||
4 | ||||||||||||
5 |
Yüz Yüze
Yok
Uluslararası İlişkiler
Bu ders kapsamında, bilgi iletişim teknolojilerinin gelişimi ile birlikte dönüşen iletişim ve medya sistemleri analiz edilecek, yeni medya platformlarında yaşanan etik problemler örnekler üzerinden teorik bir perspektifle analiz edilecek ve bu sorunların çözümüne yönelik bir araştırma önerisi geliştirilip, uygulanacaktır.
1- Castells, Manuel, Enformasyon Çağı; Ekonomi Toplum ve Kültür, 1. ve 2. Cilt, Bilgi Üniversitesi Yayını, İstanbul, 2007
2- Holtz, Shel, Public Relations On The Net, Amacom, NY, 2001
3- Argenti, Paul A., Barnes, M. Courtley, Digital Strategies For Powerful Corporate Communications, McGraw Hill, 2009.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
İstenmemekte