>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Medya Jeopolitiği Seçmeli Lisans 4 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. İdil SAYIMER
Doç. Dr. Zeynep Benan DONDURUCU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Dijitalleşme, medya ve etik konulu tartışmaları ve bilimsel araştırmaları, akademik bir perspektiften değerlendirir.
2) Dijitalleşme, medya ve etik konulu tartışmaları, olumlayıcı ve eleştirel yeni medya kuramları bağlamında değerlendirir.
3) Dijital dönüşümün medya ve yeni medya platfomları üzerinde etkisini eleştirel olarak yorumlama becerisi geliştirir.
4) Dijitalleşme, medya ve etik tartışmalara yönelik olarak, yabancı literatürden yararlanarak alanyazın taraması gerçekleştirir.
5) Dijitalleşme, medya ve etik tartışmaları merkeze alana akademik bir araştırma geliştirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1                      
2                      
3                      
4                      
5                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Uluslararası İlişkiler

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, bilgi iletişim teknolojilerinin gelişimi ile birlikte dönüşen iletişim ve medya sistemleri analiz edilecek, yeni medya platformlarında yaşanan etik problemler örnekler üzerinden teorik bir perspektifle analiz edilecek ve bu sorunların çözümüne yönelik bir araştırma önerisi geliştirilip, uygulanacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Enformasyon Toplumu Kavramı
2) Enformasyon Toplumuna Eleştirel ve Liberal Bakış Açılarının İncelenmesi
3) Yeni Kamusal Alan
4) Yeni İletişim Teknolojilerinin İletişim dünyasına Etkileri, İnternetin doğuşu, Web 2.0 Teknolojisi,
5) Yeni İletişim Teknolojilerinin İletişim Yönetimine Etkileri
6) İnternet ve Pazarlama İletişimi, Hedef Kitlelerle İlişkiler, Çağdaş Pazarlamada Yeni Açılımlar
7) Kurumsal Web Siteleri, Aktarılan Kurum Kültürü Yansımaları
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Sanal Ortamda Medya İlişkileri
10) Sosyal Medya, Bloglar, Twitter ve Kurumsal Facebook Uygulamaları
11) Yaratıcı Kurumsal Web Sitesi Tasarımları ve Mesaj Sunumları-örnekler
12) Sanal Ortamda İletişim Yönetimi konu proje sunumları
13) Sanal Ortamda İletişim Yönetimi konu proje sunumları
14) Sanal Ortamda İletişim Yönetimi konu proje sunumları
15) Sanal Ortamda İletişim Yönetimi konu proje sunumları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Castells, Manuel, Enformasyon Çağı; Ekonomi Toplum ve Kültür, 1. ve 2. Cilt, Bilgi Üniversitesi Yayını, İstanbul, 2007
2- Holtz, Shel, Public Relations On The Net, Amacom, NY, 2001
3- Argenti, Paul A., Barnes, M. Courtley, Digital Strategies For Powerful Corporate Communications, McGraw Hill, 2009.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Mesleki Uygulama

İstenmemekte