>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Medya Okur-yazarlığı | Seçmeli | Lisans | 3 | Bahar | 3 |
Doç. Dr. Meral ÇİFTER
) Medya ve medya okuryazarlığı kavramlarını açıklar.
) Medya mesajlarını algılamanın önemini açıklar.
) Medya mesajlarını yorumlar.
) Medya mesajlarını anlamlandırma tekniklerini açıklar.
) Medyanın olumlu ve olumsuz etkilerini yorumlar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | ||
Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | Orta | ||
Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | ||
Orta | Orta | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | ||
Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Yeni Medya Okuryazarlığı
Bu ders medya, özellikleri, işleyişi, iletişim alanının düzenlenmesi, anaakım ve eleştirel medya okuryazarlığı yaklaşımları, dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı uygulamaları konularını kapsamaktadır.
1- Füsun Alver, Gazeteciliğin Kuramsal Temelleri, İstanbul: Beta, 2007
2- Melda Cinman Şimşek, Nurçay Türkoğlu, Medya Okuryazarlığı, İstanbul: Kalemus, 2010
3- Yusuf Kaplan, Enformasyon Devrimi Efsanesi, Kayseri: Rey Yayınları, 1991
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
İstenmemekte