>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Anlambilim ve Görsel Çözümleme | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 3 |
Doç. Dr. Zeynep Benan DONDURUCU
1) Gösterge kavramını açıklayarak, göstergeleri sınıflandırır.
2) İletişim çalışmalarında anlam inşası sürecini açıklar.
3) Anlambilim ve göstergebilim yaklaşımlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
4) İletişim sistemleri içerisinde yer alan göstergeleri çözümler.
5) Reklam, film, afiş gibi çeşitli içerikleri göstergebilim ve anlambilim yaklaşımları çerçevesinde analiz eder.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | |
2 | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | |
3 | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | |
4 | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | |
5 | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
Görsel İletişim
Bu ders kapsamında, göstergebilimde temel ilkeler ve temel kavramlar, kuramlar, kuramcılar, iletişim çalışmalarında göstergebilimsel ve anlambilimsel çözümlenme örnekleri incelenecektir.
1- Ders notları.
2- Rifat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si. İstanbul: Say.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay
5) Bireysel Çalışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
İstenmemekte