>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Siyasal İletişim ve Halkla İlişkiler | HIT337 | Zorunlu | Lisans | 3 | Güz | 3 |
Doç. Dr. Aybike ÖZEL
1) Siyasal iletişim kavramı, siyasal iletişimin temelleri ve aktörlerini açıklar.
2) Siyasal halkla ilişkiler, siyasal reklam ve siyasal pazarlama alanlarında kampanya ve proje tasarlar.
3) Siyasal kampanya ve proje hazırlık sürecini yönetir.
4) Siyasal iletişim sürecinde seçmenin tutum ve oy verme davranışına yönelik stratejiler geliştirir.
5) Siyasal iletişim sürecinde kamuoyu araştırmaları ve medyanın seçmen üzerindeki etkisini keşfeder.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
2 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | ||
3 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
4 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | |
5 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Bu ders siyasal iletişim kavramı, siyasal iletişimin aktörleri, ilişkide olduğu alanlar, siyasal halkla ilişkiler kavramı, siyasal pazarlama, siyasal reklamlar, dünyada ve Türkiye'de siyasal halkla ilişkilerin uygulama örnekleri ve seçim dönemlerinden örnekleri içermektedir. Seçmen analizi ve hedef kitle, oy verme davranışına yönelik yaklaşımlar, kamuoyu kavramı ve kamouyu araştırmalarının siyasal iletişim sürecindeki etkisi ve rolü, medyanın siyasal iletişim sürecindeki etkisi ve rolü, ilgili medya teori ve kuramları konularını içermektedir.
1- Aziz, A. (2006). Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınları
2- Özkan, N. (2002). Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul:Mediacat Yayıncılık.
3- Uztuğ, F. (2017). Siyasal Marka Yönetimi, İstanbul:Mediacat Yayıncılık.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte