>

Siyasal İletişim ve Halkla İlişkiler

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

İletişim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Siyasal İletişim ve Halkla İlişkiler HIT337 Zorunlu Lisans 3 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aybike ÖZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Siyasal iletişim kavramı, siyasal iletişimin temelleri ve aktörlerini açıklar.
2) Siyasal halkla ilişkiler, siyasal reklam ve siyasal pazarlama alanlarında kampanya ve proje tasarlar.
3) Siyasal kampanya ve proje hazırlık sürecini yönetir.
4) Siyasal iletişim sürecinde seçmenin tutum ve oy verme davranışına yönelik stratejiler geliştirir.
5) Siyasal iletişim sürecinde kamuoyu araştırmaları ve medyanın seçmen üzerindeki etkisini keşfeder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
2 Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta   Orta Yüksek Yüksek Orta
3 Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek
4 Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
5 Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Dersin İçeriği

Bu ders siyasal iletişim kavramı, siyasal iletişimin aktörleri, ilişkide olduğu alanlar, siyasal halkla ilişkiler kavramı, siyasal pazarlama, siyasal reklamlar, dünyada ve Türkiye'de siyasal halkla ilişkilerin uygulama örnekleri ve seçim dönemlerinden örnekleri içermektedir. Seçmen analizi ve hedef kitle, oy verme davranışına yönelik yaklaşımlar, kamuoyu kavramı ve kamouyu araştırmalarının siyasal iletişim sürecindeki etkisi ve rolü, medyanın siyasal iletişim sürecindeki etkisi ve rolü, ilgili medya teori ve kuramları konularını içermektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Siyasal iletişim kavramı, diğer alanlarla ilişkisi
2) Siyasal iletişim aktörleri ve özellikleri
3) Siyasal iletişim ve kullanılan kitle iletişim araçlarının özellikleri ve amaçları
4) Siyasal halkla ilişkiler bağlamında medya yönetimi, imaj yönetimi, örgüt içi iletişim ve enformasyon yönetimi süreçleri
5) Siyasal reklamlar ve tarihçesi, türleri, ülkemizden ve dünyadan örnekler
6) Siyasal pazarlama kavramı, siyasal iletişim sürecindeki etkisi ve rolü
7) Siyasal katılım kavramı ve katılım türleri
8) Ara Sınav
9) Seçmen analizi ve hedef kitle, seçmenin oy verme davranışına yönelik yaklaşımlar ve araştırmalar-1
10) Seçmen analizi ve hedef kitle, seçmenin oy verme davranışına yönelik yaklaşımlar ve araştırmalar-2
11) Kamuoyu kavramı, kamuoyu araştırmalarının tarihsel gelişimi, siyasal iletişim sürecine etkileri
12) Medyanın siyasal iletişim sürecindeki rolü ve etkileri
13) Siyasal kampanya yönetimi, kampanya alt yapı çalışmaları, Türkiye’den ve dünyadan kampanya örnekleri analizi-1
14) Siyasal kampanya yönetimi, kampanya alt yapı çalışmaları, Türkiye’den ve dünyadan kampanya örnekleri analizi-2
15) Siyasal kampanya yönetimi, kampanya alt yapı çalışmaları, Türkiye’den ve dünyadan kampanya örnekleri analizi-3
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Aziz, A. (2006). Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınları
2- Özkan, N. (2002). Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul:Mediacat Yayıncılık.
3- Uztuğ, F. (2017). Siyasal Marka Yönetimi, İstanbul:Mediacat Yayıncılık.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte