>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Medya İlişkileri Yönetimi Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Meral ÇİFTER
Doç. Dr. Banu KÜÇÜKSARAÇ
Öğr. Gör. Nuriye Demet SOYSAL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Medya ve medya ilişkilerini tanır.
2) Medyada örgüt ve ilgili çevreleri ile ilgili haber ve yorumları değerlendirir.
3) Örgütün olumlu kanaat ve itibarına katkı oluşturur.
4) Örgütle ilgili medyaya uygun içeriği hazırlık yapar ve iletilmesi için uygun ortam oluşturur.
5) Yönetime medya ilişkileri ile ilgili danışmanlık yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1                      
2                      
3                      
4                      
5                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Halkla İlişkiler Yazarlığı

Dersin İçeriği

Medya, çalışma koşulları, işleyişi ve analizi, ilgililerin medya konusunda bilgilendirilmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Medya Nedir ?
2) Medyayı Anlamaya ve Açıklamaya Yönelik Yaklaşımlar
3) Medya ile İlişkiler Neden Önemli ve Gereklidir.
4) Medya Kuruluşlarını ve yapılarını tanımak.
5) Medya İzleme ve Çözümleme (takip ve analiz) I: Temel Bilgileri Edinmek ve Güncel Tutmak ( Aylık, haftalık, günlük, yaygın ve yerel medya kuruluşlarının listesini hazırlamak)
6) Medya İzleme ve Çözümleme (takip ve analiz)II: Sürekli Güncellenecek Bir Yönetici, Yazar, Muhabir Listesi Hazırlanması
7) Medya İzleme ve Çözümleme (takip ve analiz)III: Medyada Yer Alan Metinler Üzerinden Kendi Kuruluşumuzu ve İlgili Çevrelerinin Medyada Nasıl Yer Bulduğunun Belirlenmesi, Değerlendirilmesi: Sonuç ve Önerilerin Hazırlanması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Medyayla İlişkilerde Bilgi Akışını Sağlamak: Sözlü ve Yazılı Bilgi Akışı
10) Medya ve İtibar Yönetimi
11) Örnek Olaylar Üzerinden Uygulama Çalışması I.
12) Medya ve Olay Yönetimi
13) Medya ve Kriz Yönetimi
14) Örnek Olaylar Üzerinden Uygulama Çalışmaları II.
15) Örnek Olaylar Üzerinden Uygulama Çalışmaları III.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- İrfan Erdoğan, Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara: Erk, 2005
2- Nurdoğan Rigel, İleti Tasarımında Haber, İstanbul :Der, 2000
3- Ece Çöklü, Halkla İlişkilerde Medya Yönetimi, İstanbul: Set Systems, 2004

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Mesleki Uygulama

İstenmemekte