Home Page Türkçe Help
 

Ölçme Değerlendirme

Öğrenim çıktıları öğretmekten öğrenmeye bir paradigma değişiminin göstergesidir. Dolayısıyla, öğrenci merkezli bir sistemi işaret eder. Öğrenci merkezli bir sistemin oluşturulması, program geliştirme sürecinin önemli hedeflerinden birini oluşturmaktadır. Öğrenim çıktılarının olabildiğince gözlenebilir ve ölçülebilir olması, bu sürecin diğer önemli hedefleri arasında yer almaktadır. Öğrenim çıktılarının ne düzeyde gerçekleştirildiğini öğrenmek amacıyla yapılacak ölçme ve değerlendirmelerle, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin belirlenmesi, onlarda meydan gelecek gelişmelerin izlenmesi, bu gelişimlere yönelik geribildirimde bulunulması, öğrenme güçlüklerinin, öğretimin ve öğretim materyallerinin etkililiğinin araştırılması ve öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır.

Üniversitemizdeki tüm öğretim elemanları tarafından, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları olarak;

»Öğrencilerin ezber bilgilerinin değil, üst düzey becerilerinin değerlendirilmesi,

»Öğrencilerin bildiklerinin yanı sıra bilmediklerini de görmeye yarayacak bir değerlendirmenin yapılması,

»Sadece öğrenme ürününün değil, öğrenme süreçlerinin de değerlendirilmesi,

»Not verme ile birlikte etkili ve zamanında geribildirim yapılması,

»Öğrencilerin değerlendirme sürecine katılmaları,

»Klasik ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin yanında, performansa dayalı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının kullanımı,

»Değerlendirmenin belli bir zamanda değil dönemin tamamına yayılması,

»Değerlendirmenin, aynı zamanda öğrenme ve öğretmenin bir parçası olarak düşünülmesi,

»Bireysel farklılıkları göz önüne alan, öğrencilerin yeni öğrendiği bilgilerle var olan bilgileri kendine özgü biçimde yapılandırdığını ortaya çıkaran bir değerlendirmenin yapılması benimsenmektedir.