>

Öğretmenlik Uygulaması

İlahiyat

İlahiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Öğretmenlik Uygulaması ILF492 Seçmeli Lisans 4 Bahar 10

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mehmet ÇİÇEK
Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ
Prof. Dr. Abdullah KAHRAMAN
Prof. Dr. Yusuf Ziya KESKİN
Prof. Dr. Sefer YAVUZ
Doç. Dr. Mehmet AYHAN
Doç. Dr. Ali CANÇELİK
Doç. Dr. Ahmet EKŞİ
Doç. Dr. Mustafa EREN
Doç. Dr. Kadir GÖMBEYAZ
Doç. Dr. Süleyman GÜMRÜKÇÜOĞLU
Doç. Dr. AYHAN HİRA
Doç. Dr. Ahmet Canan KARAKAŞ
Doç. Dr. Abdulkadir MACİT
Doç. Dr. Hüseyin OKUR
Doç. Dr. Bahattin TURGUT
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Maşuk ACAR
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman BULUT
Dr. Öğr. Üyesi Adalet ÇAKIR
Dr. Öğr. Üyesi Recai ÇETRES
Dr. Öğr. Üyesi Sevim GELGEÇ
Dr. Öğr. Üyesi Adnan GÜRSOY
Dr. Öğr. Üyesi Kerim ÖZMEN
Dr. Öğr. Üyesi Metin PAY
Dr. Öğr. Üyesi MELEK YILMAZ GÖMBEYAZ
Öğr. Gör. Nevrin Nur ASLAN
Ögr. Gör. Dr. Tuba Ruhengiz AZAKLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme.
2) Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapar.
3) Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirir.
4) Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1       Düşük              
2           Düşük          
3                      
4                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

YOK

Dersin İçeriği

Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme. Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabilme. Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilme. Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebilme.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dönem içeriğinin tanıtılması
2) Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
3) Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
4) Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
5) Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
6) Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
7) Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
8) Ara sınav
9) Eksiklerin tespit edilerek ve düzeltmelerin yapılması
10) Eksiklerin tespit edilerek ve düzeltmelerin yapılması
11) Eksiklerin tespit edilerek ve düzeltmelerin yapılması
12) Eksiklerin tespit edilerek ve düzeltmelerin yapılması
13) Ödev/Proje
14) Düzeltmelerin ve tekrar uygulamalarin yapılması
15) Dönemin ve uygulama raporlarının değerlendirilmesi
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Yrd. Doç. Dr. Hacı Sulak/ Hidayet Sulak/ Yrd. Doç. Dr. Önder Pilten/ Dr. Ahmet Doğan. Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. EĞİTİM KİTABEVİ
2- Vedat Aktepe, Elvan Yalçınkaya. Kuram ve Uygulamada Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması.PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Gösteri
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

Var