>

Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma RPD302 Zorunlu Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Gülşah TURA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) PDR hizmetlerinin koruyucu ve müdahale edici önemini tanır.
2) PDR modellerini açıklar.
3) PDR hizmetlerinin örgüt yapısını açıklar.
4) Etkili psikolojik danışman özelliklerini tanımlar.
5) Psikolojik danışma alanındaki farklı uzmanlık alanlarını açıklar (okul danışmanlığı, ruh sağlığı danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı, evlilik, aile ve çift danışmanlığı, kariyer danışmanlığı)
6) PDR’de araştırma, ölçme ve değerlendirmenin rolünü açıklar.
7) Öğrencileri tanımada kullanılabilecek çeşitli teknik ve araçları açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
2 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
4 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
5 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
7 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Psikolojik Danışma ve Rehberliğe Giriş

Dersin İçeriği

RPD’ye ilişkin temel kavram ve ilkeler, RPD’nin tarihçesi, alanı ve dalları; psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları, okul danışmanlığı modelleri, okul danışmanlığı yaklaşımları, temel hizmetleri/müdahaleleri ve gelişimsel okul danışmanının rol ve işlevleri; RPD’de gelişimsel ve önleyici yaklaşımın amacı ve ilkeleri, gelişimsel yaklaşımda yaşam becerileri eğitiminin önemi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin tanıtımı ve giriş
2) Çağdaş eğitimde öğrenci kişilik hizmetleri
3) Rehberlik İlkeleri ve Amaçları
4) Rehberlik Hizmet Türleri-1
5) Rehberlik Hizmet Türleri-2
6) Rehberlikte Doğrudan ve Dolaylı Hizmetler
7) Vize haftası
8) Eğitsel Rehberlik Okul öncesi
9) Eğitsel Rehberlik-Uygulamalar Okul öncesi
10) Eğitsel Rehberlik İlkokul
11) Eğitsel Rehberlik-Uygulamalar İlkokul
12) Eğitsel Rehberlik Ortaöğretim
13) Eğitsel Rehberlik-Uygulamalar Ortaöğretim
14) Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi
15) Uygulamalar-Genel değerlendirme
16) Final Haftası

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Yeşilyaprak, B. (2013). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Gelişimsel Yaklaşım, Ankara: Nobel Yayınları
2- Gladding, S. T. (2013). Psikolojik Danışma: Kapsamlı Bir Meslek, Ankara: Nobel Yayınları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

20%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte