>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilim Halkla İlişkileri HIT320 Seçmeli Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Gülden ÖZKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Doğa bilimleri ve sosyal bilimler arasındaki teorik ayrım ve çatışmaları açıklar.
2) Bilim iletişimi alanını tanımlar.
3) Bilim iletişimi alanında yaşanan paradigmatik değişimi kavrar.
4) Bilim halkla ilişkileri uzmanlık alanını tanımlar.
5) Bilim halkla ilişkileri yöntem ve araçlarını bilir.
5) Bilim halkla ilişkileri yöntem ve araçlarını bilir.
6) Bilim halkla ilişkileri alanı için yeni öneriler geliştirir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Yüksek
2 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Düşük
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
5 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta
6 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İletişim Bilimi

Dersin İçeriği

Bilim iletişimi, bilim halkla ilişkileri, dijital medyanın bilim iletişimi ve bilim halkla ilişkilerindeki rolü

Haftalık Ders İzlencesi

1) Bilgi,bilim, yöntem tartışmaları
2) Doğa bilimleri ve sosyal bilimler ayrımı
3) Bilimsel bilgi ve bilim iletişimi
4) Bilim iletişiminde halk: güvenin temelleri
5) Bilim iletişiminde halk: paradigma değişimi I (Halkın Bilimi Kavraması Yaklaşımı)
6) Bilim iletişiminde halk: paradigma değişimi II (Halkın Bilime Katılımı Yaklaşımı)
7) Bilim İletişiminde Katılım ve Ortak İnşa
8) Ara sınavlar
9) Bilim Halkla İlişkileri: Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve
10) Bilgi Toplumunda Bilim Halkla İlişkileri
11) Gelenekselden Dijitale Medya ve Bilim Halkla İlişkileri
12) Bilim Halkla İlişkilerinde Yöntem ve Araçlar
13) Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar
14) Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar
15) Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar
16) Yıl sonu sınavları

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- .
2- .
3- .

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Soru-Cevap
6) Soru-Cevap
7) Tartışma
8) Tartışma
9) Tartışma
10) Tartışma
11) Örnek Olay
12) Örnek Olay
13) Örnek Olay
14) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte