>

İnsan Faktörleri Mühendisliğinde Vakalar

Endüstri Mühendisliği

Mühendislik Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İnsan Faktörleri Mühendisliğinde Vakalar MEN442 Seçmeli Lisans 4 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Hatice ESEN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel problem çözme tekniklerini kullanır
2) Vakada verilmiş olan tasarım problemini ekip olarak tanımlar
3) Vakada verilmiş olan tasarım problemini ekip olarak analiz eder
4) Vakada verilmiş olan tasarım problemini ekip olarak çözer
5) Etkin sunuş tekniklerini kullanarak sunuş hazırlar
6) Etkin sunuş tekniklerini kullanarak sunuş yapar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Yüksek   Yüksek Yüksek       Düşük Düşük
2 Düşük Düşük Yüksek   Yüksek Yüksek       Düşük Yüksek
3 Düşük Düşük Yüksek   Yüksek Yüksek       Düşük Yüksek
4 Düşük Düşük Yüksek   Yüksek Yüksek       Düşük Yüksek
5 Düşük Düşük Yüksek   Yüksek Yüksek       Düşük Yüksek
6 Düşük Düşük Yüksek   Yüksek Yüksek       Düşük Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İnsan Makine Sistemleri Tasarımı ve İş Ölçümü

Dersin İçeriği

Problem çözme teknikleri, insan faktörleri mühendisliği ile ilgili giriş düzeyinde bilginin aktarılması, çeşitli vakalar aracılığıyla İnsan Faktörleri Mühendisliği Süreçlerinin Tanımlanması ve Uygulamaları, etkin raporlama ve sunuş teknikleri

Haftalık Ders İzlencesi

1) Temel problem çözme tekniklerine ve insan faktörlerine giriş
2) İnsan faktörleri hakkında bilgilendirme
3) İnsan faktörleri hakkında bilgilendirme
4) Temel problem çözme teknikleri
5) Temel problem çözme teknikleri
6) Örnek Vaka Çözümü
7) Örnek Vaka Çözümü
8) Ara Sınav
9) Örnek Vaka Çözümü
10) Örnek Vaka Çözümü
11) Örnek Vaka Çözümü
12) Vaka sunumu
13) Vaka sunumu
14) Vaka sunumu
15) Vaka sunumu
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- . Handbook of Human Factors and Ergonomics, 2nd ed., edited by G. Salvendy, John Wiley and Sons, 1997.
2- Human Factors in Engineering and Design, 7th ed., by Mark S. Sanders and E.J.McCormick, 1993.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Örnek Olay
6) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte