>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Robotik Sistemlere Giriş MUH318 Seçmeli Lisans 3 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mustafa ÇAKIR
Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan Burak İNNER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Robot terimlerini ve sınıflandırmasını yapar
2) Robot güvenlik tanımlarını ve sistem entegrasyonu bilgilerine sahip olur
3) Temel yapıların kinematik denklemlerini oluşturur

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük                
2 Düşük Orta   Düşük Orta   Düşük Orta Orta Orta
3 Yüksek           Düşük Düşük    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Kontrol Sistemlerine Giriş

Dersin İçeriği

Robot terminolojisi ve tarihçesi; Temel tasarımlar ve uygulama alanları; Katı cisim kinematematiği, homojen konum dönüşümleri; Geometrik yaklaşımla düz ve ters kinematik bağıntılar, temel kontrol yöntemleri, tasarım konuları, robot sensörleri ve aktuatörler. Mobil robotlar ve hareket planlama.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tarihçe ve Tanıtım
2) Genel Kinematik Düzenlemeler
3) Katı Cisim Hareketi ve Homojen Dönüşümler
4) Rotasyon Gösterimleri ve Koterniyon Cebri
5) Seri Robotlar - İleri (Düz) Kinematik
6) Seri Robotlar - Ters Kinematik
7) Endüstriyel Robot (ABB) Programlama
8) Yıl İçi Sınavı
9) Endüstriyel robot programlama
10) Mobil Robotlar - Temel Sürüş Yapıları
11) Mobil Robotlar - Kinematik (Diferansiyel sürüş ve Odometri)
12) Yol Planlama - Yol Haritası Tabanlı Yöntemler
13) Yol Planlama - Hücresel Bölümleme Tabanlı Yöntemler)
14) Laboratuvar Saati - Diferansiyel Sürüş ile Yol Takibi
15) Kontrol (Yol Üzerinde Hareket) - Konumlandırma (Kalman Filtreleme)
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Robot Modeling and Control, Mark W. Spong, Seth Hutchinson, and M. Vidyasagar, 2005, ISBN:0471649902, 9780471649908

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Benzetim
4) Laboratuvar/Çalıştay
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte