Genel Bilgi

Bölüm/Program Adı Reklamcılık Bölümü Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
Advertising
Web Adresi http://if2.kocaeli.edu.tr/?p=departments&sub=5 E-posta reklamcilik@kocaeli.edu.tr
Telefon 902623031846-85 BelGeç. (Fax) 0090 262 3031803
Adres Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Umuttepe Yerleşkesi 41380 İzmit / KOCAELİ Öğrenim Şekli Tam Zamanlı
Amaç Reklamcılık Bölümü, meslek ilkelerine bağlı, gelişen dünyayı yakından takip eden, entelektüel altyapısı güçlü, reklamcılık mesleğini doğru, kurallarına ve yapısına uygun olarak gerçekleştirebilecek reklamcılar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Amaç
(İngilizce)
Department of Advertising's aim is, educating the students with a great intelectual background and moral values about advertising. Department, aims to gain the students ability of observing the changes in the advertising sector and applying to their own works.
Misyon Reklamcılık Bölümünün misyonu, gelişen dünyaya entegre olabilen çevreye ve yaşadığı dünyaya karşı farkındalığı yüksek olan, duyarlı, sorumluluk ve disiplin sahibi bireyler olarak, Reklamcılık mesleğine ve alanına katkı sağlayacak bireyler yetiştirmektir. Misyon
(İngilizce)
The mission of the Advertising Department is giving an education which aims to raise students responsible, disciplined, have the awareness about whole world. And improving the advertising job and field of studies
Vizyon Reklamcılık Bölümü vizyon olarak 21. yüzyılıın paradigmasına uygun, demokratik, öğrenciye duyarlı, katılımcı, gelişen teknolojiye yakın bir anlayışı benimsemektedir. Vizyon
(İngilizce)
The vision of the advertising departmen is, compatible with the paradigm of the 21st century, democratic, sensitive about student needs, open for participation and close to technological achievements.
Kabul Koşulları Bölüme kayıt yaptırmak için ÖSYM tarafından düzenlenen sınavları başarmış olmak gerekir. Yurt içi veya dışında eşdeğer bir programda öğrenim gören bir öğrenci, üniversite tarafından kontenjan açıldığı takdirde yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrenci kabulü, başvuruda bulunan öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesi sonucu gerçekleşir. Detaylı bilgi için lütfen Kocaeli Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ilgili maddelerine bakınız. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile koşulları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurt dışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen derslere kayıt yaptırabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliğine sahipse Türkçe derslere de kayıt yaptırabilir. Kabul Koşulları
(İngilizce)
Students who get the required score from relevant test type in the central entrance exam conducted by OSYM ( Student Selection and Placement Center) can register to the department. Lateral transfer student of an equivalent program is also possible in case a quota is provided by the university. Students from domestic or foreign universities may apply for undergraduate transfer in case the university announces any quotas. Students are accepted after the evaluation of their academic standing. For detailed information, please follow the relevant articles of Kocaeli University Associate and Bachelor Degree Education and Exam Regulation. International or exchange students may take the courses offered in English. If those students have proficiency in Turkish language, they can take the courses offered in Turkish as well.
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Bu programda lisans derecesi alabilmek için akademik danışmanın yönlendirmesinde dört yıllık ders planında yer alan tüm derslere kayıt yaptırarak devam almak, öğrenim süresince toplam 240 AKTS çalışma yükünü tamamlamak, programdaki tüm dersleri başarmış olmak ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekir. Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
In order to have a bachelor degree in this programme, it is required to complete successfully all the courses in 4-year curriculum under direction of the academic supervisor, meeting the 240 ECTS requirement during the education period and having a grade point average of 2.00 out of 4.00.
Program Genel Profili Bu program, alana ilişkin çeşitli kuramsal ve uygulamalı çalışma içermekte ve reklamcılık mesleğine yönelik bilimsel ve pratik açıklamalar geliştirmeyi hedeflemektedir. Burada eğitim alan öğrenciler sadece alandaki yeni gelişmeleri ve teknikleri takip edebilecek yeterlikte olmamakta; iletişim teorisi, reklamcılık, halkla ilişkiler, pazarlama ve tüketici davranışları alanlarının bilimsel gelişimine katkı da sağlamaktadırlar. Program Genel Profili
(İngilizce)
This programme intends including all kinds of practical and theoretical aspects of the field of study, and it aims to provide scientific and practical understanding of the advertising profession. It also trains the students not only as an expert of the field who are competent to follow the advances and techniques in advertising but also to contribute to the scientific development of communication theory, advertising, public relations, marketing and consumer behavior.
Genel Bilgi Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık Bölümü 2008 yılından beri lisans eğitimi vermektedir. Bölüm, alanında yetkin ve üst düzey donanıma sahip reklamcılar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Genç bir bölüm olmasına rağmen, Reklamcılık Bölümü kurulduğundan beri Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi içinde en yüksek dilimden öğrenci alan bölümdür. Reklamcılık bölümü, Türkiye’nin gelişen pazarı ile birlikte büyümekte olan reklam sektörünün kalifiye eleman açığını karşılamak üzere ,ağırlıklı olarak reklam yaratımı, uygulama ve medya planlama konularında eğitim verilmesini amaçlamaktadır. Yurt dışında eğitim veren üniversitelerin programlarına paralel olarak hazırlanan reklamcılık bölümü ders program ve içerikleri, küresel boyutta reklam çalışmalarında bulunan çok uluslu reklam ve halkla ilişkiler ajanslarında çalışabilecek nitelikte reklamcılar eğitmenin gerekliliği göz önünde bulundurarak planlanmıştır. Genel Bilgi
(İngilizce)
Department of Advertising satrted to offer education in 2008.Since then, the Department has aimed to raise advertising professionals equipped with professional knowledge and skills at high level. Although the department is a recently established one, it is hardly lacking the wisdom, professionalism and experience of Kocaeli University. Department of advertising aims to give an education mainly on creation and implementation of advertising, and media planning in order to fulfill the need for qualified employees within the advertising industry which grows along with Turkey’s developing market potential. The Department is a well recognized leader in preparing undergraduate students for careers in the field of advertising communications. The undergraduate program provides a solid background for our graduates who move into jobs in all aspects of advertising including design, copywriting, media management, campaigning and research on advertising effectiveness. Our program also provides a unique blend of communication and commerce in an industry-focused environment. Our varied curriculum combined with our philosophy of theory and practice, fosters true cross-disciplinary strategic thinking in our undergraduate program.
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Reklamcılık bölümü mezunlarının iş alanları çeşitlidir. Bu bölümden mezun olanlar, özel şirketlerin halkla ilişkiler ve reklam departmanlarında, tanıtım ofislerinde, sivil toplum örgütlerinde, kamu kurum ve kuruluşlarında reklam ve pazarlama uzmanı olarak çalışabildikleri gibi, iletişim danışmanı olarak da görev yapabilmektedirler. Bölümden mezun olan öğrenciler, gazete, radyo, televizyon ve dergi gibi farklı medya kuruluşlarının tanıtım birimlerinde de çalışabilirler. Ayrıca reklam şirketleri başta olmak üzere, pek çok tanıtım organizasyon ve reklam ajansında da iş olanağı bularak; strateji oluşturma, yaratıcı tasarım, metin yazarlığı, pazar araştırması, medya planlama, müşteri ilişkileri gibi değişik departmanlarda görevler üstlenebilirler. Buna ilaveten, yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek akademik alanda da çalışabilirler. Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
Graduates of Department of Advertising are equipped to competently work in a variety of advertising and marketing specialist positions in private firms or public sector; in the hospitality industry; as information officers; as media experts/press relations; public/corporate affairs managers in private and civic administration or government departments; as marketing/advertising experts in the non profit sector, or as consultants. Their work ranges from taking part in central strategic planning of firms, to working in departments such as customer relations, creative design, copywriting, market research, or media planning. Further, they may apply to graduate programs and work in the academic field, as well.
Sonraki Eğitim Olanakları Reklamcılık Bölümü lisans mezunları, ilgili alanlarda lisansüstü programlara başvurabilmektedir. Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
Upon a successful completion of the program, graduates can continue their academic studies at master’s and then doctorate programs in the related fields of study on condition that they meet the admission requirements.
Mezuniyet Koşulları Bu programdan mezun olabilmek için, öğrencilerin akademik danışmanlarının da yönlendirmesiyle her bir eğitim/öğretim yılı içindeki iki dönemde toplam 60 AKTS sağlamak koşuluyla 4 yıllık müfredattaki bütün derslerden başarılı olması, öğrenim süresince toplam 240 AKTS sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekir. 4 yılın sonunda son ve genel bir sınava daha girilmez. Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)
In order to be awardeda bachelor degree in this programme, students have to succeed all the courses in 4-year curriculum on the condition that meeting 60 ECTS each year in two terms under direction of the academic supervisor, meeting the 240 ECTS requirement during the education period and having a grade point average of 2.00 out of 4.00. There is no final special examination at the end of four years programme.

Kazanılan Derece

Reklamcılık Lisansı

Kazanılan Derece Seviyesi

Lisans derecesi

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Kocaeli Üniversitesine dikey veya yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için "Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümleri uygulanır.

Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.

Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.

Program Yeterlilikleri

  • Reklamın temel kavramlarını, uygulamalarını, tarihsel gelişim süreçlerini, evrelerini, toplumsal gelişime ve değişime katkılarını açıklar. (Bloom 2).
  • Yaratıcı düşünme yöntem ve tekniklerini uygulayarak doğru hedef kitleye uygun özgün reklam analizleri ve kampanyalar tasarlar. (Bloom 6).
  • Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bitirme projesi yazar. (Bloom 6).
  • İletişim alanındaki temel kuramları, kavramları, yaklaşımları açıklar. (Bloom 2)
  • İletişim ve reklamcılık alanındaki güncel gelişmeleri ve sorunları analiz eder. (Bloom 4).
  • Görsel ve grafik tasarım programlarını kullanarak reklam tasarımlarını yeniden düzenler. (Bloom 4).
  • Analog ve dijital tüm iletişim araçları için reklam materyalleri gerçekleştirir. (Bloom 3).
  • Reklam alanında bireysel ve takım bazlı çalışmalar ve projeler geliştirir. (Bloom 3).
  • İletişim ve reklam alanlarına yönelik yasal düzenlemeleri tanır. (Bloom 1).
  • Çalışmalarını hedef odaklı ve mesleki sorumluluk bilinciyle yönetir. (Bloom 3).
  • Reklamcılığın ve fotoğrafçılığın temel ilkelerine uygun reklam fotoğrafları geliştirir (Bloom 3).
  • İletişim ve reklam alanındaki çalışmaları edindiği bilgiler doğrultusunda eleştirel bir yaklaşımla inceler. (Bloom 4).
  • Kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla iletişimi organize eder. (Bloom 4).
  • Reklam ve iletişim alanlarında yeni iletişim teknolojilerini ve uygulamalarını kullanır. (Bloom 3).
  • Alanıyla ilgili düşünce ve görüşlerini açıklama, ifade etme ve sunum yapma, problem çözme, eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. (Bloom 3).
  • Reklam çalışmalarının mesleki etik değerlere uygunluğuna karar verir. (Bloom 5).
  • İletişim ve reklam alanlarındaki araştırmaları ve reklam verilerini yorumlayarak sonuçları değerlendirir (Bloom 5).

Anahtar/Aktarılabilir Yeterlilikler

  • Bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme.
  • Bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Birlikte çalışmaya yatkın olabilme.
  • Öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme.
  • Dijital (bilgi ve iletişim teknolojileri) yetkinliği kullanabilme.
  • Meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
  • Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
  • Düşüncelerini eyleme dönüştürme amacıyla inisiyatif alarak, girişimde bulunabilme.
  • Bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  • Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
  • Toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  • Konularda çoklu bakış açılarını kullanabilme.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojiyi kullanabilme.
  • Bireysel gelişimine katkı sağlayabilecek alanlarda (sanat, spor, v.b) kendini ifade edebilme.

Temel Alan/TYYÇ İlişkisi

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                                                                     1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
2                                                                      
3                                                                      
4                                                                      
5                                                                      
6                                                                      
7                                                                      
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                                                                     1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                                                                     2
3                                                                      
4                                                                      
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                                                                     1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                                                                     2
3                                                                     3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                                                                     1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
2                                                                     2
3                                                                     3
4                                                                      
5                                                                      
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                                                     1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                                                     2
3                                                                     3
4                                                                     4
5                                                                     5
6                                                                      
7                                                                      
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                                                                     1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                                                                     2
3                                                                      
4                                                                      
5                                                                      

Ders Listesi

2024/2025 Ders Listesi
1. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9905013 AIT101  Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I (UE) Zorunlu Ders Türkçe e_ders 2 0 0 2 2 2
9903365 YDB101  İngilizce I (UE) Zorunlu Ders Türkçe e_ders 4 0 0 4 4 4
9907106 ENF101  Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı (UE) Zorunlu Ders Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 3
9901012 TDB101  Türk Dili I (UE) Zorunlu Ders Türkçe e_ders 2 0 0 2 2 2
0809234 REK103  Reklam tarihi I Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809236 REK101  Reklamcılığın Temelleri I Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809301 REK107  Sosyoloji I Zorunlu Ders Türkçe e_ders 2 0 0 2 2 5
0809235 REK105  Temel Hukuk Bilgisi Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 4
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
2. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9905014 AIT102  Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II (UE) Zorunlu Ders Türkçe e_ders 2 0 0 2 2 2
9903367 YDB102  İngilizce II (UE) Zorunlu Ders Türkçe e_ders 4 0 0 4 4 4
9912002 KYP110  Kariyer Planlama Zorunlu Ders Türkçe Kariyer Planlama 2 0 0 2 2 0
9907120 ENF102  Temel Bilgisayar Bilimleri (Sosyal) - UE Zorunlu Ders Türkçe e_ders 4 0 0 4 4 4
9901013 TDB102  Türk Dili II (UE) Zorunlu Ders Türkçe e_ders 2 0 0 2 2 2
0809238 REK104  Reklam Tarihi II Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809240 REK102  Reklamcılığın Temelleri II Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809239 REK108  Reklamcılıkta Tasarımın Temel İlkeleri Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 3
0809302 REK106  Sosyoloji II Zorunlu Ders Türkçe e_ders 2 0 0 2 2 5
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
3. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
0809287 REK203  Davranış Bilimleri Zorunlu Ders Türkçe e_ders 2 0 0 2 2 5
0809284 REK201  Kitle İletişim Kuramları I Zorunlu Ders Türkçe e_ders 2 0 0 2 2 5
0809245 REK207  Reklamda Grafik Tasarım I Zorunlu Ders Türkçe Teori+Uygulama 1 0 1 2 2 5
0809244 REK205  Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 20
9511001 SBA101  Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele Seçmeli Ders Grup I Türkçe Bağımlılık 2 0 0 2 2 3
0809246 REK209  Atölye Uygulamaları I Seçmeli Ders Grup I Türkçe Uygulama 0 0 2 2 1 5
0809251 REK211  İş Hayatı İçin Yabancı Dil I Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809294 REK219  Reklam Kampanyaları Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teori+Uygulama 1 0 1 2 2 5
0809295 REK221  Reklamda Fikir ve Yaratıcılık Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809292 REK217  Yapay Zeka ve İletişim Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı 10
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
4. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
0809281 REK202  Kitle İletişim Kuramları II Zorunlu Ders Türkçe e_ders 2 0 0 2 2 5
0809303 REK206  Reklamda Grafik Tasarım II Zorunlu Ders Türkçe Teori+Uygulama 1 0 1 2 2 5
0809249 REK204  Temel Fotoğrafçılık Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809248 REK208  Tüketici ve Müşteri Davranışları Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 20
0809253 REK210  Atölye Uygulamaları II Seçmeli Ders Grup II Türkçe Uygulama 0 0 2 2 1 5
0809293 REK218  İletişim Becerileri ve Sunum Teknikleri Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809252 REK216  İş Hayatı İçin Yabancı Dil II Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809254 REK212  Kurumsal İletişim Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809299 REK220  Yapay Zekada Grafik Tasarım Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teori+Uygulama 1 0 1 2 2 5
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı 10
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
5. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
0809261 REK307  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 4
0809258 REK303  Reklam Fotoğrafçılığı Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 4
0809256 REK301  Reklam Metin Yazarlığı I Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809259 REK305  Reklam Prodüksiyonu I Zorunlu Ders Türkçe Teori+Uygulama 1 0 1 2 2 4
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 17
9508046 ILT301  Seminer Seçmeli Ders Grup III Türkçe Proje 0 0 2 2 1 4
0809262 REK311  Çizgialtı Reklamcılık Seçmeli Ders Grup III Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809263 REK309  Reklamda Grafik Animasyon Seçmeli Ders Grup III Türkçe Teori+Uygulama 1 0 1 2 2 4
0809296 REK313  Veri Okuryazarlığı Seçmeli Ders Grup III Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup III AKTS Toplamı 10
  Üniversite Seçmeli I
3
5. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
6. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
0809264 REK308  Bütünleşik Pazarlama İletişimi Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 4
0809260 REK306  Reklam Prodüksiyonu II Zorunlu Ders Türkçe Teori+Uygulama 1 0 1 2 2 4
0809257 REK302  Reklamda Metin Yazarlığı II Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809265 REK304  Siyasal İletişim ve Reklam Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 4
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 17
9508047 ILT302  Seminer II Seçmeli Ders Grup IV Türkçe Seminer 0 0 2 2 1 4
0809297 REK314  Duyusal Pazarlama ve Reklam Seçmeli Ders Grup IV Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809298 REK316  Kitle Psikolojisi ve Propaganda Seçmeli Ders Grup IV Türkçe e_ders 2 0 0 2 2 5
0809266 REK310  Reklam Müziği Seçmeli Ders Grup IV Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup IV AKTS Toplamı 10
  Üniversite Seçmeli II
3
6. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
7. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
0809270 REK407  Bitirme Projesi I Zorunlu Ders Türkçe Teorik 0 0 2 2 1 4
0809267 REK401  Dijital Reklamcılık Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809269 REK405  Küresel Reklamcılık Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 4
0809268 REK403  Medya Planlama Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 4
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 17
0809286 REK411  Açıkhava Reklamcılığı Seçmeli Ders Grup V Türkçe Teori+Uygulama 1 0 1 2 2 5
0809271 REK409  Sektörel Reklamcılık Seçmeli Ders Grup V Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809273 REK413  Sosyal Sorumluluk Kampanyaları Seçmeli Ders Grup V Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 6
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup V AKTS Toplamı 10
  Üniversite Seçmeli III
3
7. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
8. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
0809276 REK408  Bitirme Projesi II Zorunlu Ders Türkçe Teorik 0 0 2 2 1 4
0809278 REK406  Reklam Araştırmaları ve Etkinlik Ölçümleme Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
0809275 REK404  Reklamcılıkta Müşteri İlişkileri Yönetimi Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 4
0809274 REK402  Sosyal Medya Yönetimi Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 4
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 17
0809300 REK416  Sosyal Medya İçin Video Üretimi Seçmeli Ders Grup VI Türkçe Teori+Uygulama 1 0 1 2 2 5
0809279 REK412  Yeşil Pazarlama ve Reklam Seçmeli Ders Grup VI Türkçe Teorik 2 0 0 2 2 5
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup VI AKTS Toplamı 10
  Üniversite Seçmeli IV
3
8. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
Üniversite Ortak Dersi
Üniversite Seçmeli Dersi
Fakülte Ortak Dersi
Bölüm/Program Dersi

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Sınavlar, ölçme ve değerlendirme Kocaeli Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği esas alınarak yürütülür. Sunulan dersin içeriğine göre ve ilgili öğretim elemanı tarafından bilgi formunda belirtilmek koşulu ile ara sınav, final, kısa sınav, sunum, ödev, proje, portfolyo, uygulama gibi değişik ölçme araçları bu sürece dâhil edilebilir. Bu araçların başarıya etkisi %30 ile %70 arasında değişebilir. Bir öğrencinin final sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, pratik derslerde ise %80 devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması önkoşulu aranmaktadır. Başarı notu, yarıyıl içi çalışmaları ve final notu esas alınarak saptanır. Devam zorunluluğunu bir kez yerine getiren öğrencinin o dersten kalması durumunda tekrar devam zorunluluğu aranmaz. Fakültenin ilgili kurulu tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olan öğrenciler için mazeret sınavı uygulanır. Daha detaylı bilgi için, ders listesi sayfasından derslere tıklayınız.

Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.

Puan Başarı Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4 Mükemmel
85-89 BA 3.5 Pekiyi
80-84 BB 3 İyi
75-79 CB 2.5 Yeterli
65-74 CC 2 Geçer
58-64 DC 1.5 Koşullu
50-57 DD 1 Koşullu
40-49 FD 0.5 Başarısız
<= 39 FF 0 Başarısız
  D 0 Devamsız
  E 0 Eksik
  N 0 Girmedi
  G 0 Geçer
  K 0 Kalır
  S 0 Süren Çalışma

Program Yöneticisi

Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Mehmet Cem PEKMAN