>
Course Unit Title | Course Unit Code | Type of Course Unit | Level of Course Unit | Year of Study | Semester | ECTS Credits |
---|---|---|---|---|---|---|
Image Design 1 | FGB115 | Compulsory | Bachelor's degree | 1 | Fall | 6 |
Lecturer Ayfer AYDEMİR
1) To obtain information about the image design elements.
2) Participant in a creative process.
3) Recognize visual elements.
4) Develop the ability to understand visual perception.
5) Express their own thoughts and feelings by images.
Program Competencies | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Learning Outcomes | ||||||||||||||
1 | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | |
2 | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | |
3 | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | |
4 | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | |
5 | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High | High |
Face to Face
None
no
This course contain examine and practise the elements such as light and shadow , texture, stain, color, rhythm, movement, balance, unity, contrast, composition of image which is decisive transformation in the image of artistic design.
1- Dewey John. ART AS EXPERİENCE.New York. Putnam Sons, 1980 Meyer,JJ de Lucio. ISUAL AESATHETICS, London, Lınd Humphries, 1973Enver Tahir Rıza. Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri, Anadolu Matbaası, İzmir, 1999, s.20. Şerif Aktaş, Osman Gündüz,Yazılı ve Sözlü Anlatım-Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yayınları / Kaynak Eserler Dizisi Nuray Sungur. Yaratıcı Düşünce, Evrim Yayınevi, 2.Baskı, İstanbul, 1997, s.179. Rollo May. Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, Çeviren:Alper Oysal 1. Baskı, İstanbul, 1987, s.34. Kathy Bell. Creativity:A Mode Of Thinking. Home SchoolPelper IsPublished By Bob Jones University Pres, Greenville, South Carolina, 1997, 29614. P.2. Adem Genç ve Ahmet Sipahioğlu. Görsel Algılama “Sanatta Yaratıcı Süreç”, Sergi Yayınevi, Anadolu Matbaacılık,İzmir, 1991, s.155. KIRIŞOĞLU, Olcay, Sanatta Eğitim (Görmek, Anlamak, Yaratmak), Eğitim Kitabevi, Ankara, 1991. ROUQUETTE, Michel-Louis, Yaratıcılık, İkinci Basım, Çev: Işın Gürbüz, İletişim Yayınları, İstanbul, 1994. SAN, İnci, Sanat ve Eğitim, İkinci Basım, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No:151, Ankara, 1985. SUNGUR, Nuray, Yaratıcı Düşünce, İkinci Baskı, Evrim Yayınevi, Yönetim Dizisi: 6, İstanbul, 1997. YAVUZ (Yavuzer), Halide, S., Yaratıcılık, 3. Basım, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1996. Güven, M. (2008). Öğretim Materyali Tasarım Süreci. K. Selvi içinde, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (s. 165-213). Ankara: Anı Yayıncılık. Madran, R. O. (tarih yok). Eylül 18, 2009 tarihinde Sanal Kampüs: http://www.sanalkampus.web.tr adresinden alındı Orçun Madran'ın Kişisel Web Sitesi: http://www.baskent.edu.tr/~omadran/projeler/icerikoynatici/egitim.html adresinden alındı Seferoğlu, S. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem AYayıncılık. Yalın, H. İ. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
1) Group Study
2) Brain Storming
3) Self Study
Contribution of Midterm Examination to Course Grade |
40% |
---|---|
Contribution of Final Examination to Course Grade |
60% |
Total |
100% |
Turkish
Not Required