Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

İletişim Fakültesi
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 688 884 2,746 1,446 1,236 2.76
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 597 863 2,471 1,521 1,548 2.63
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 652 988 2,699 1,436 1,225 2.77
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 686 1,131 2,713 1,329 1,141 2.84
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 1,050 1,337 2,571 1,073 969 3.06
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 878 1,308 2,669 1,140 1,005 2.99
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 816 1,263 2,605 1,153 1,163 2.92
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 757 1,203 2,593 1,238 1,209 2.87
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 707 1,143 2,651 1,349 1,150 2.84
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 848 1,280 2,690 1,155 1,027 2.97
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 733 1,125 2,787 1,270 1,085 2.88
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 670 1,039 2,743 1,372 1,176 2.81
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 623 912 2,518 1,494 1,453 2.68
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 699 1,146 2,675 1,334 1,146 2.85
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 645 1,047 2,612 1,427 1,269 2.77
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 584 937 2,505 1,458 1,516 2.66
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 583 883 2,409 1,405 1,720 2.60
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 663 1,022 2,490 1,320 1,505 2.72
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 905 1,377 2,521 1,083 1,114 2.98
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 1,072 1,307 2,572 1,053 996 3.06
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 1,296 1,573 2,394 897 840 3.23
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 838 1,293 2,646 1,186 1,037 2.96
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 800 1,224 2,560 1,109 1,307 2.87