Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Fen Bilimleri Enstitüsü Fizik
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 7 4 4 3 1 3.68
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 7 2 5 2 3 3.42
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 7 2 4 5 1 3.47
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 7 2 8 2 0 3.74
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 8 3 6 2 0 3.89
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 8 2 8 1 0 3.89
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 7 3 5 4 0 3.68
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 7 1 5 3 3 3.32
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 7 2 6 2 2 3.53
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 7 2 5 4 1 3.53
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 7 3 6 2 1 3.68
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 5 3 6 4 1 3.37
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 6 3 6 3 1 3.53
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 8 1 5 3 2 3.53
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 7 2 4 5 1 3.47
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 7 1 5 5 1 3.42
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 7 0 7 3 2 3.37
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 3 9 1 4 2 3.37
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 7 7 3 1 1 3.95
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 6 9 3 1 0 4.05
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 10 5 2 2 0 4.21
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 7 3 6 2 1 3.68
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 6 3 7 2 1 3.58