Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 8 6 13 4 0 3.58
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 7 6 15 2 1 3.52
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 8 8 11 3 1 3.61
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 7 8 12 3 1 3.55
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 9 11 7 3 1 3.77
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 9 10 9 2 1 3.77
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 8 7 12 4 0 3.61
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 8 8 9 5 1 3.55
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 8 7 12 4 0 3.61
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 8 9 9 4 1 3.61
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 7 10 11 3 0 3.68
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 8 6 12 5 0 3.55
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 6 9 9 6 1 3.42
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 7 9 11 3 1 3.58
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 7 11 10 2 1 3.68
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 8 7 11 4 1 3.55
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 8 9 7 6 1 3.55
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 6 12 10 2 1 3.65
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 10 10 9 1 1 3.87
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 12 7 9 2 1 3.87
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 12 10 7 2 0 4.03
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 10 10 10 1 0 3.94
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 10 10 8 3 0 3.87