Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Fen Bilimleri Enstitüsü Makine Mühendisliği
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 13 12 10 4 2 3.73
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 12 10 14 3 2 3.66
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 12 9 14 3 3 3.59
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 14 9 12 3 3 3.68
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 13 14 9 3 2 3.80
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 12 11 12 2 4 3.61
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 12 15 6 5 3 3.68
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 12 11 9 5 4 3.54
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 13 10 11 4 3 3.63
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 12 13 7 6 3 3.61
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 12 13 8 5 3 3.63
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 12 11 10 5 3 3.59
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 12 12 10 4 3 3.63
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 10 14 12 2 3 3.63
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 11 8 15 3 4 3.46
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 12 10 11 3 5 3.51
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 12 9 12 3 5 3.49
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 12 15 9 2 3 3.76
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 16 15 6 1 3 3.98
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 16 12 9 1 3 3.90
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 17 13 7 1 3 3.98
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 16 12 6 4 3 3.83
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 15 13 8 2 3 3.85