Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 12 8 5 3 1 3.93
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 6 8 11 4 0 3.55
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 8 13 3 4 1 3.79
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 11 9 5 3 1 3.90
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 12 9 6 1 1 4.03
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 12 9 6 1 1 4.03
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 11 8 3 6 1 3.76
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 5 12 5 5 2 3.45
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 9 10 6 3 1 3.79
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 15 6 4 4 0 4.10
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 11 7 9 1 1 3.90
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 10 9 6 3 1 3.83
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 10 9 6 3 1 3.83
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 10 11 6 1 1 3.97
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 8 12 5 3 1 3.79
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 10 8 4 5 2 3.66
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 6 8 10 3 2 3.45
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 7 9 6 3 4 3.41
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 18 6 2 2 1 4.31
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 17 4 5 2 1 4.17
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 18 4 5 1 1 4.28
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 16 4 6 2 1 4.10
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 14 6 6 3 0 4.07