Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Fen Bilimleri Enstitüsü Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 10 16 15 3 1 3.69
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 11 14 14 5 1 3.64
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 11 14 14 5 1 3.64
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 11 13 14 6 1 3.60
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 17 13 11 4 0 3.96
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 15 15 11 4 0 3.91
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 12 16 12 3 2 3.73
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 13 15 14 2 1 3.82
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 11 15 13 5 1 3.67
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 13 12 16 2 2 3.71
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 8 15 16 5 1 3.53
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 11 11 14 8 1 3.51
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 11 10 16 7 1 3.51
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 11 16 14 4 0 3.76
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 10 16 15 3 1 3.69
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 10 13 16 5 1 3.58
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 10 13 15 7 0 3.58
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 9 14 16 5 1 3.56
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 13 18 9 4 1 3.84
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 16 15 11 3 0 3.98
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 16 15 10 3 1 3.93
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 12 17 12 3 1 3.80
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 13 17 13 1 1 3.89