Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Fen Bilimleri Enstitüsü Çevre Mühendisliği
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 2 4 10 1 0 3.41
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 1 5 8 1 2 3.12
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 0 3 10 3 1 2.88
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 0 6 7 3 1 3.06
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 6 3 6 1 1 3.71
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 4 4 6 3 0 3.53
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 2 5 8 2 0 3.41
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 2 3 5 4 3 2.82
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 0 6 8 2 1 3.12
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 3 3 9 2 0 3.41
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 2 2 9 4 0 3.12
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 0 3 8 6 0 2.82
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 0 1 10 6 0 2.71
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 1 3 9 3 1 3.00
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 3 3 8 2 1 3.29
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 1 2 7 4 3 2.65
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 0 3 10 2 2 2.82
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 0 3 7 4 3 2.59
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 4 6 5 1 1 3.65
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 2 5 5 5 0 3.24
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 4 5 6 1 1 3.59
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 3 2 7 4 1 3.12
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 4 1 7 3 2 3.12