Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Sosyal Bilimler Enstitüsü Avrupa Birliği Siyaseti ve Uluslararası İlişkiler
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 4 4 10 3 3 3.13
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 5 4 6 6 3 3.08
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 6 4 9 2 3 3.33
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 3 7 8 3 3 3.17
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 5 8 5 4 2 3.42
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 4 8 7 3 2 3.38
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 5 4 10 2 3 3.25
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 5 2 6 7 4 2.88
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 4 5 9 2 4 3.13
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 5 4 11 1 3 3.29
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 6 4 6 4 4 3.17
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 4 4 8 3 5 2.96
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 5 6 6 3 4 3.21
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 5 3 10 2 4 3.13
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 6 2 11 2 3 3.25
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 5 5 6 5 3 3.17
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 4 5 6 4 5 2.96
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 7 3 6 4 4 3.21
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 7 3 9 2 3 3.38
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 5 5 7 3 4 3.17
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 6 7 6 1 4 3.42
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 7 3 8 3 3 3.33
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 7 3 8 3 3 3.33