Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo Televizyon ve Sinema
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 9 8 6 0 0 4.13
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 6 8 8 0 1 3.78
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 7 12 3 1 0 4.09
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 4 15 3 1 0 3.96
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 10 8 5 0 0 4.22
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 10 9 4 0 0 4.26
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 11 7 3 2 0 4.17
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 6 13 3 1 0 4.04
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 4 15 2 2 0 3.91
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 9 10 3 1 0 4.17
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 8 10 5 0 0 4.13
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 5 11 7 0 0 3.91
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 4 11 7 1 0 3.78
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 5 10 8 0 0 3.87
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 8 9 5 1 0 4.04
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 9 9 3 2 0 4.09
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 7 8 3 4 1 3.70
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 8 10 4 1 0 4.09
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 11 9 3 0 0 4.35
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 7 10 4 1 1 3.91
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 13 6 3 1 0 4.35
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 9 8 5 1 0 4.09
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 10 8 3 1 1 4.09