Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası İlişkiler
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 6 7 10 3 1 3.52
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 7 6 9 4 1 3.52
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 7 7 8 4 1 3.56
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 7 6 9 3 2 3.48
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 8 6 10 3 0 3.70
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 9 6 9 3 0 3.78
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 8 7 9 3 0 3.74
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 9 4 11 3 0 3.70
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 8 5 11 3 0 3.67
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 8 7 9 3 0 3.74
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 7 9 8 3 0 3.74
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 6 7 11 3 0 3.59
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 6 7 10 4 0 3.56
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 7 8 8 4 0 3.67
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 7 6 11 3 0 3.63
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 5 7 12 3 0 3.52
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 6 6 11 4 0 3.52
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 7 6 10 4 0 3.59
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 8 6 9 4 0 3.67
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 9 5 10 3 0 3.74
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 10 4 10 3 0 3.78
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 8 4 11 4 0 3.59
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 7 5 11 3 1 3.52