Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme (Tezsiz)(Uzaktan Öğretim)
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 19 27 30 15 4 3.44
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 18 31 28 14 4 3.47
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 18 29 29 13 6 3.42
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 25 30 19 16 5 3.57
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 31 27 25 9 3 3.78
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 30 33 20 9 3 3.82
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 24 31 22 12 6 3.58
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 24 31 18 15 7 3.53
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 28 26 20 17 4 3.60
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 27 36 15 10 7 3.69
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 20 31 27 11 6 3.51
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 18 34 27 11 5 3.52
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 20 30 25 12 8 3.44
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 22 32 27 11 3 3.62
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 19 24 28 17 7 3.33
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 19 26 26 16 8 3.34
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 18 32 23 13 9 3.39
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 20 31 26 8 10 3.45
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 24 25 29 12 5 3.54
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 26 31 22 10 6 3.64
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 39 28 19 6 3 3.99
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 30 26 22 8 9 3.63
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 30 23 25 12 5 3.64